Chodící auto možná nebylo poslední. Hyundai hledá nové talenty pro své bizarnosti

Hyundai nechce být jen pouhým výrobcem automobilů. Se speciálně zaměřenou divizí je otevřený všem nápadům, které mu v tom pomohou.

Možná si ještě pamatujete, jak Hyundai šokoval zajímavým konceptem chodícího auta, které by našlo využití například u záchranných složek. Projekt Elevate vznikl v divizi automobilky Center for Robotic-Augmented Design in Living Experiences (zkráceně CRADLE).

JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

Cradle přivádí k životu nadějné startupy, které sbírá různě po světě. Lákají ho hlavně inovativní technologická řešení. S příchodem Elevate tak Hyundai oznámil, že bude různě po světě otevírat pobočky této divize, aby se dalo v této záležitosti operovat úplně všude. A přesně to udělal.

Jednu pobočku tak najdete v korejském Soulu, další v Berlíně, izraelském Tel Avivu, v Silicon Valley a nyní i v čínském Pekingu. V každém z těchto stanovišť se bude intenzivně pracovat na podpoře startupů, univerzit a vládních institucí. To všechno směřuje k tomu, že Hyundai se už nechce profilovat pouze jako automobilka, ale jako něco víc. 

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Co to všechno znamená pro nás? Vedle toho, že Hyundai očividně chce, abychom ho začali vnímat trochu jinak, je to i dobrý signál pro české startupy. Máte dobrý nápad, který se týká inovativních technologií v oblasti automotive? Zkuste to v Berlíně, Cradle by vám mohl pomoct. 

Na druhou stranu je to další kupa peněz, která možná nenajde využití. Jak totiž nejen čeští investoři říkají, peněz je dost. To dobrých nápadů, do kterých se dají vložit, je málo. Vedle toho dnes Hyundai oznámil spolupráci s irskou společností Aptiv, se kterou se chce zaměřit na autonomní jízdu 4. a 5. úrovně.

Continental ukázal chytrou pneumatiku, která řeší jednu z největších chyb řidičů

Continental ukázal chytrou pneumatiku, která řeší jednu z největších chyb řidičů

Hyundai Elevate je koncept auta, které připomíná spíš lunární vozítko. V „klidovém“ stavu není moc velké a vypadá jako futuristické miniauto. Stačí ale, aby byl horal v nesnázích, nebo abyste chtěli prozkoumat neznámé končiny a Elevate se dokáže zvednout pomocí robotických nohou, na kterých má připevněná kola. 

Toto UMV (Ultimate Mobility Vehicle) by v případě sériové výroby pomáhalo jako vyprošťovací technika na horách, při povodních, nebo jako taxík pro tělesně postižené, který může invalidy bezpečně dopravit až domu, přímo ke dveřím (schody, neschody). 

Je libo hypersport ze Slovinska? Tushek TS 900 H Apex je hybridem o síle 950 koní

Je libo hypersport ze Slovinska? Tushek TS 900 H Apex je hybridem o síle 950 koní

Hyundai doufá, že se vozítko sériové výroby jednou dočká. Od jeho premiéry na veletrhu spotřební techniky však uběhlo již několik dlouhých měsíců a zatím to vypadá, že se po něm slehle zem.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek