Chevrolet Volt vstoupil na evropské trhy. Startuje s cenou od 41 950 Euro

14 komentářů

Rover623
5. listopadu • 8:31

Tedy pokud si dobře pamatuji specifikace Opelu Ampera, což je vlastně převlečený Volt, tak na baterky to jede maximálně do 60km/h nebo 80km/h, potom se baterie odpojují a nastupuje klasický spalovací motor který vyrábí elektřinu pro elektromotor. Ten spalovací motor má navíc elektronický plyn a jede na několik režimů, podle toho co vše v autě běží a jestli je baterie nabitá nebo vybitá. Navíc když na to víc šlápnete, vezme si auto momentálně nedostupnou energii (kterou nelze okamžitě vyrobit) z baterie.Ampera a Volt jsou vynikající způsob jak ty co jezdí stylem "brzda-plyn" dokonale odstínit od motoru, protože spalovací motor si auto šteluje samo a styl jízdy se tak na spotřebě nijak výrazně neprojevuje. Hlavní problém vidím prostě v tom, že auto si musí spalovací motor uzpůsobit podle aktuální potřeby, vidina toho, že motor běží na pevně nastavené otáčky tak aby měl co nejlepší poměr spotřeba/vyrobená energie jak se nám to někteří pokouší předložit je sice hezká, ale takhle to nefunguje, protože v případě klidné jízdy by vyrobenou energii navíc muselo auto vyhazovat oknem

Honza
5. listopadu • 9:15

Tak to bude pravda, říjnový článek, kde GM upřesňuje specifikace, jsem nečetl. Doufám, že podobně nebude upřesňováná záruka na baterie, atd.:-) http://www.autorevue.cz/chevrolet-volt-konecne-po... ...
Ale my si to auto stejně kupovat nebudeme, na nás čeká až tak Volt3, Volt4, až se ta technologie dostane do reálného provozu a dostane reálnou cenu.

FSH
4. listopadu • 10:59

by mě zajímalo, kdo si koupí takové předražené cosi :-D

Zelí
4. listopadu • 11:10

Každý volič strany zelených by měl dostat blokaci k nákupu jiných vozidel než volt.
Zároveň při dobíjení by platil zelenou cenu za 1kw tj cca 15kč výkup (solární kilowata) + náklady na její distribuci tj. cca 30 kč za odebraný kw.
Protože když někdo svou aktivitou toto neštěstí způsobí, musí převzít na sebe i náklady. Holt zodpovědnost, kterou cítí s životním prostředím není zadarmo.

jzk
4. listopadu • 15:05

možná byste měl vědět že Volt není klasický hybrid, tedy elektromotor s baterkama + standardní spalovací motor na pohon vozu , nýbž jedná se o vůz kde spalovací motor slouží jako generátor elektřiny pro elektromotor (tedy něco jako třeba dieselelektrická lokomotiva), ten dojezd čistě na elektro je tedy spíš nouzovka. Nevím jestli skutečně dosáhne 1,2l/100km , asi ne, ale rozhodně mi to přijde jako mnohem lepší řešení než běžné hybridy. Z tohoto důvodu tedy vaše poznámka na cenu při dobíjení je poněkud mimo mísu, neboť tento automobil se v podstatě ze zásuvky nedobíjí :)

Honza
4. listopadu • 15:39

Volt se samozřejmě ze zásuvky dobíjí, naopak jet na generátor je "nouzovka", protože při spalování benzínu bude mít klasickou spotřebu kolem 6L/100km. Při jízdě na baterie (dobité ze sítě), je sptřeba 1,2L/100km, což je to přepočet na spotřebu benzínu, tak jak ji známe, aby se v tom zákazníci orientovali. Jinak řečeno 0,4 Kč / 100km. Jinak při spotřebovávání eltřiny se samozřejmě počítají kWh.
Volt je v podstatě první trochu smysluplný eletromobil, ale je to pořád jen začátek. Zatím jsou problémem stále akumulátory, dojezd a cena. Milion je hodně, ale v podstatě je to cena dobře vybavené Octavie Larin & Klement.
Jen je mi divné jak se všichni těší, jak dojde na ropné šejky, ale neuvědomují si, že budou závislí na elektro-šejcích typu ČEZ, nebo na překupnících RWE a dalších. Cena energie stále strmě stoupá a to se na ni běžně zatím nejezdí a zavírat chtějí Evropané jaderné eletrárny. Řešením jej dle mého názoru vlastní samovýroba v budoucnu snad efektivnějších solárních panelech na střeše (ne na poli), nebo zabudování solárních panelů do karoserie automobilu.

FSH
4. listopadu • 15:59

sem opravdu zvědavý kolik vydrží baterie... Běžné Li-Ion baterie se po 300 cyklech dostávají na 80% kapacity. To máte při denním ježdění za rok. Dále se musí logicky snižovat (dočasně) kapacita v nízkých teplotách.Tohle si opravdu může koupit jenom neekonomicky uvažující člověk:
* životnost baterií je kolik let? (50% mez kapacity). Výměna za nové bude v řádu statisíců.
* dojezd v zimě se musí dramaticky snížit
* když se budu chtít ojeté auto prodávat, kdo si to koupí (s vidinou oddělaných baterií)? Tj. dramatický pokles ceny
* náklady na servisní prohlídky auta plné elektroniky a s tím související vyšší chybovost...Prostě "ekonomický nesmysl na kolečkách".Ke spotřebě: Avizovaných 1,2l/100km je pouze v případě, že vyrazíte z domova od nabíječky a ujedete právě 100km - tj. nějakých 20km poběží motor. Toto samozřejmě neplatí, pokud energie bude čerpána ze zážehového agregátu (mimochodem, žádný moderní motor) a spotřeba bude vyšší než u nehybridního automobilu se stejným objemem motoru a veliskostí (vyšší hmotnost, ztráty v provozním řetězci).Dále chci upravit tvrzení, že zmiňovaný zážehový agregát pouze dobíjí baterky - není tomu tak, při rychlostech nad 110km/h (+/-) se přes spojku připojuje přímo na pohon - a jsme zase u spotřeby popsané v předchozím článku...Jinými slovy, hezké, ale ekonomicky úplně mimo...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pan Kája
6. listopadu • 3:07

Já bych se o baterie nebál. Myslím, že vydrží po dobu, po kterou bude Volt sloužit. A vzhledem k ceně hádám, že si jej moc lidí nebude kupovat na dobu delší, jak takové 3 roky. Snížení kapacity na 80% po 300 nabíjecích cyklech je velmi pesimistický odhad...druhá věc je, jak šetrně bude s bateriemi zacházeno (baterie nerady úplné vybíjení a vysoké mínusové teploty), ale jinak hádám, že tohle si tak velká automobilka umí ohlídat.Faktem ale zůstává fakt, že i když je to technicky třeba zajímavé auto, nejsem si jist, zdali úspora na palivu dokáže ospravedlnit jeho cenu. Zkrátka, pořád je to technický výstřelek pro bohaté a to pár let ještě potrvá, dokud nedojde k výraznému pokroku ve výrobě baterií.

Pan Kája
6. listopadu • 3:07

Já bych se o baterie nebál. Myslím, že vydrží po dobu, po kterou bude Volt sloužit. A vzhledem k ceně hádám, že si jej moc lidí nebude kupovat na dobu delší, jak takové 3 roky. Snížení kapacity na 80% po 300 nabíjecích cyklech je velmi pesimistický odhad...druhá věc je, jak šetrně bude s bateriemi zacházeno (baterie nerady úplné vybíjení a vysoké mínusové teploty), ale jinak hádám, že tohle si tak velká automobilka umí ohlídat.Faktem ale zůstává fakt, že i když je to technicky třeba zajímavé auto, nejsem si jist, zdali úspora na palivu dokáže ospravedlnit jeho cenu. Zkrátka, pořád je to technický výstřelek pro bohaté a to pár let ještě potrvá, dokud nedojde k výraznému pokroku ve výrobě baterií.

FSH
6. listopadu • 9:57

I kdyby byla křivka poklesu dvojnásobná (600cyklů), tak jsou to dva roky... Předpokládám, že uživatel se k managementu baterií nedostane - jak píšete, vše bude řízeno automaticky, tady bych problém neviděl.
Problém je pouze v konstrukčním omezení baterií, které prostě "stárnou". Pokud je Volt primárně určeno jako městský/příměstský automobil + cena přes milion CZK, tak předpokládám daleko delší dobu použití, než tři roky. Nechci tady počítat od jakého nájezdu by se toto auto ekonomicky vyplatilo (když nebudeme brát v potaz výměny baterií či servisní náklady), ale rozhodně se s konvenčním automobilem "potká" při nájezdu x set tisíc km...Cesty jsou zatím dvě:
- pronájem a on-demand výměna baterií (zmiňovaný Renault fluence)
- odladění a využití palivových článků na bázi vodíku či methylalkoholuCesta Voltu/Amperu je drahá a slepá...

Honza
4. listopadu • 18:27

K té záruce, GM dává záruku 8 let / nebo 160 000 km (info ze staršího článku), což je slušné, takže tento ohled by měli mít vychytaný. Otázka je kolik stojí výměna baterie, nadruhou stranu za x-let to už to asi člověk řešit nebude, protože Chvrolet Volt bude velmi zastaralý vůz, každý si radši v té době koupí něco mnohem modernějšího a mnohem levnějšího.
Tohle je teprve úplný začátek, něco jako mobily začátkem 90. let, kdy vážil 1kg s velkou anténou, a měli ho nadšenci, lidi se ptali k čemu to je? kdo si to koupí? to se němůže vyplatit? A za pár let pevná linka skomírá... Volt se začíná prodávat, což znamená, že se může začít vyvíjet nástupce s třeba 60% cenou, atd. Nebo příklad běžné LCD televize dnes a před pár lety.
Ano 1,2L/100km je jen do vyčerpání baterie, ale není to že 20km poběží motor. Je to jakoby virtuální přepočet. Prostě uedu 60km na čistě baterii, stojí to nějaké peníze (24 Kč), což je cena za kterou bych to ujel s obyčejným autem, které by muselo mít extrémně nízkou spotřebu 1,2L/100km. Je to demostrování levného provozu při malém nájezdu km, to na co lidi mají slyšet. Každý by chtěl jezdit za 1,2L.
Když ujedu víc km pak teprve nastupuje benzínový motor s normální spotřebou 6L/100km. Dojezd 60-80 km většině lidí stačí. Ale stejně s tím budou jezdit nadšenci. Někdo to pro nás běžné spotřebitele zajet musí :-) Na ropu se jezdí ne kvůli ropným šejkům, kteří eletromobily nedovolí, ale protože pohon na ropu je až do dnes levnější a Volta před 10 ledy by za 2 nebo 3 miliony už vůbec nikdo nekupoval.Také nevím, jak se v eletromobilech bude topit v zimě, když elektro topení zkracuje dojezd.
S batriemi se mi líbí vize Renaultu, kdy si člověk koupí "levný" eletromobil bez baterie a v jakých si čerpacích stanicích ve stylu atoomyčky aut si pronajme baterii na dojetí, kde se v další stanici automaticky z vozu vyjme a namotuje se nová nabitá a tímto způsobem se stále mění (jako benzín v nádrži). Ale je to složitý systém.

Hloupej Honza
5. listopadu • 11:35

Stejně jako nemůžete reklamovat ložisko, že má po určité dově vakl, že pneumatika se ojede, nemůžete reklamovat akumulátor, že se opotřebuje. Takže záruka na cokoli ale né na kapacitu aku.

Honza
6. listopadu • 16:46

To máte pravdu, záruka je na výrobní vady, ne na opotřebení.
Chevrolet dává záruku právě na funkčnost baterie a dalších 161 souvisejících komponentů (dobíjení, atd.), právě proto, aby se toho lidi nebály. Chevrolet tvrdí, že během záruky ztratí baterie min.10- max.30% kapacity a je to delší záruka než na jakýkoli jiný komponet auta.
Není to úpleně nerálné, profesionální akumulátory dnes mají výdrž 5-10 let (třeba Panasonic vydrží i 10-12 let). My spotřebitelé jsme obklopeni akumulátory s vydrží tak do 5 let. Je tu ale rozdíl v ceně samozřejmě.

Marty
4. listopadu • 10:09

no pokud chcete Volt i v čr, není třeba zoufat http://www.tipcar.cz/chevrolet/chevrolet-volt-... ...

Doporučujeme

Články odjinud