Chevrolet Volt: pro Evropu jako Opel

Do hybridního modelu Volt vkládá General Motors pochopitelně velké naděje. Vůz se objeví i v Evropě, ale s logem Opelu na kapotě.

Voltem se Chevrolet pokusí alespoň částečně kompenzovat své vysoké ztráty, způsobené v segmentech trucků a těžkých SUV prudkým poklesem zájmu ze strany Američanů. Potíž je v tom, že Volt se na trh dostane nejdříve v roce 2011. Zároveň bylo potvrzeno, že také evropská divize Opel pracuje na nových hybridních vozech, jež budou vycházet ze stejné technologie jako Volt, tedy E-Flex. Tyto vozy by do Evropy měly nastoupit jako Opely, záhy však přejdou na značku Chevrolet.

Důvodem může být především zprvu vysoká cena modelu Volt, což neodpovídá zvuku Chevroletu v Evropě. Ten se zde totiž na většině trhů teprve pokouší prosadit a vozy Chevrolet mají punc velkých vozů za malé peníze. Z tohoto důvodu jim zprvu jméno Opel bude sedět lépe. Jen samotné akumulátory Li-Ion totiž na jednom voze budou o několik tisíc euro dražší než klasická, spalovací pohonná jednotka. Technologie E-Flex je prozatím konstruována pro životnost 10 let a zhruba 230 000 najetých kilometrů a na akumulátory by se zřejmě měl vztahovat zvláštní záruční režim, propojený s blíže nespecifikovanými  finančními pobídkami.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba nové hybridní Opely, s nimiž se počítá, se budou zprvu vyrábět v USA a do Evropy dovážet. Na americkém trhu by přitom měly stát o 16 000 dolarů více než srovnatelný automobil s benzínovým motorem. Podle šéfů koncernu GM se nyní vývoj technologie E-Flex soustředí především na snížení budoucích pořizovacích a provozních nákladů, což je jejich argument pro oddalování zahájení prodejů.
 

Na palubě Chevroletu Volt a jeho verze Opel bude k dobíjení akumulátorů usazen nejspíš litrový, zážehový tříválec schopný spalovat biolíh. Podle nejnovějších informací by se mělo jednat o podobnou jednotku, s níž se počítá pro pohon kompaktního Chevroletu Cruze. Otázkou je, zda pro Volt nebude „litr“ příliš slabý, ale vzhledem k úsporným opatřením GM na všech frontách je použití mírně poddimenzované jednotky skutečně zvažovanou variantou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt

 

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 162 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků