Chevrolet Volt: pro Evropu jako Opel

Do hybridního modelu Volt vkládá General Motors pochopitelně velké naděje. Vůz se objeví i v Evropě, ale s logem Opelu na kapotě.

Voltem se Chevrolet pokusí alespoň částečně kompenzovat své vysoké ztráty, způsobené v segmentech trucků a těžkých SUV prudkým poklesem zájmu ze strany Američanů. Potíž je v tom, že Volt se na trh dostane nejdříve v roce 2011. Zároveň bylo potvrzeno, že také evropská divize Opel pracuje na nových hybridních vozech, jež budou vycházet ze stejné technologie jako Volt, tedy E-Flex. Tyto vozy by do Evropy měly nastoupit jako Opely, záhy však přejdou na značku Chevrolet.

Důvodem může být především zprvu vysoká cena modelu Volt, což neodpovídá zvuku Chevroletu v Evropě. Ten se zde totiž na většině trhů teprve pokouší prosadit a vozy Chevrolet mají punc velkých vozů za malé peníze. Z tohoto důvodu jim zprvu jméno Opel bude sedět lépe. Jen samotné akumulátory Li-Ion totiž na jednom voze budou o několik tisíc euro dražší než klasická, spalovací pohonná jednotka. Technologie E-Flex je prozatím konstruována pro životnost 10 let a zhruba 230 000 najetých kilometrů a na akumulátory by se zřejmě měl vztahovat zvláštní záruční režim, propojený s blíže nespecifikovanými  finančními pobídkami.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba nové hybridní Opely, s nimiž se počítá, se budou zprvu vyrábět v USA a do Evropy dovážet. Na americkém trhu by přitom měly stát o 16 000 dolarů více než srovnatelný automobil s benzínovým motorem. Podle šéfů koncernu GM se nyní vývoj technologie E-Flex soustředí především na snížení budoucích pořizovacích a provozních nákladů, což je jejich argument pro oddalování zahájení prodejů.
 

Na palubě Chevroletu Volt a jeho verze Opel bude k dobíjení akumulátorů usazen nejspíš litrový, zážehový tříválec schopný spalovat biolíh. Podle nejnovějších informací by se mělo jednat o podobnou jednotku, s níž se počítá pro pohon kompaktního Chevroletu Cruze. Otázkou je, zda pro Volt nebude „litr“ příliš slabý, ale vzhledem k úsporným opatřením GM na všech frontách je použití mírně poddimenzované jednotky skutečně zvažovanou variantou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků