Chevrolet Volt: očekávaný sedan je zde

(video) Sériová podoba Voltu byla dlouho předmětem spekulací. Těm je nyní konec, vůz byl představen v rámci oslav stého výročí koncernu.

O novém modelu Volt, který měl být nejen šetrný ke životnímu prostředí, ale i cenově dostupný pro běžné lidi, se vedly dlouhé spekulace bezmála dva roky. Rok po oficiálním představení předprodukční verze konečně známe i tu podobu, se kterou nový sedan zabojuje o přízeň zákazníků. Automobilka představila nový model při příležitosti oslav stého výročí a považuje jej za nejlepší vstup do druhého století své existence. Vždyť vůz, který ujede téměř 60 km bez jediné kapky benzínu, bude v dnešní době určitě velice žádaný.

Chevrolet Volt byl navržen s tím, že se bude prodávat globálně, o čem vypovídá nejen vzhled, ale i vnější rozměry, kterými se Volt řadí mezi standardní sedany střední kategorie. Novinka měří na délku 4 404 mm, šířku 1 798 mm a výšku 1 430 mm, což je i na Evropské poměry celkem dost. Mimochodem, již nedávno jsme vás informovali, že Chevrolet Volt se bude v Evropě prodávat se znakem Opelu.

Od vzhledu, jehož posuzování je silně individuální, se radši přesuňme k motorické části, která slibuje nízké provozní náklady a pro běžného řidiče uspokojivý výkon. Základ tvoří elektromotor s výkonem 110 kW a konstantním maximálním točivým momentem 370 Nm. S těmito parametry dosáhne vůz maximální rychlosti 160 km/h.

A odkud vůz čerpá energii? Chevrolet na tuto otázku nabízí hned tři odpovědi. Prvním zdrojem jsou lithiové baterie umístněné v zavazadlovém prostoru skládající se z více než 220 lithiových článků, jako druhý zdroj energie poslouží technologie regenerativního brzdění, co znamená, že energie vzniknutá při brzdění se rekuperuje a může být využitá třeba při rozjezdech.

Třetím a tím nejpodstatnějším zdrojem je spalovací motor, sloužící v tomto případě jako elektrický generátor, který je uzpůsoben jak na příjem benzínu, tak na palivo E85 rozšířené zejména v Brazílii. Bližší informace o této pohonné jednotce, jako třeba spotřeba nebo výkon, však zatím nejsou k dispozici. Co se týče baterii zabírajících místo v kufru, ty lze dobít jednoduše zapojením kabelu do elektrické zásuvky, co znamená, že i Volt můžeme zařadit do rozšiřující se skupiny tzv. plug-in hybridů.

Co se týče ostatních stránek, jako třeba interiéru nebo komfortu, zde je Chevrolet Volt srovnatelný s běžnými vozy, přičemž jediným rozdílem je snad jenom extrémně tichý chod motoru. Automobilka spolu s prvotními informacemi zveřejnila i poměrně rozsáhlou fotogalerii a na internetu se objevilo i video, na němž si můžete nový model detailně prohlédnout. Volt se Evropě představí již za dva týdny na Pařízském autosalonu, kde se objeví vedle nového modelu Camaro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků