Chevrolet Volt MPV5: „elektrika” pro rodinu

Chevrolet si pro Čínu připravil premiéru MPV na bázi modelu Volt. Moderní a efektivní vůz nemusí být nutně malý a „kosmicky” vyhlížející.

Před časem na veřejnost díky patentovému úřadu unikly kresby „elektrického crossoveru s prodlouženým dojezdem“ z dílen General Motors, tento projekt se však nyní dostal do své další fáze. Pro autosalon v Pekingu značka Chevrolet nachystala odhalení studie modelu s označením Volt MPV5. Pod její vznik se podepsal Bob Boniface, jenž je rovněž tvůrcem pokrového typu Chevrolet Volt, což jen potvrzuje domněnku, že nové MPV s Voltem sdílí jeho progresívní pohonnou jednotku Voltec.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová pětidveřová (a možná až sedmimístná) studie Chevrolet kombinuje prvky Voltu včetně tvarování předních i zadních světlometů a masky chladiče se siluetou podobnou modelu Orlando, přičemž by měla být zhruba o 100 mm delší než stávající Chevrolet HHR. Rozvor náprav je o 15 mm delší než u Voltu a činí 2 760 mm, v porovnání s ním je MPV5 též o 181 mm delší (4 585 mm), o 73 mm širší (1 871 m) a o plných 182 mm vyšší (1 612 mm). Za druhou řadou sedadel se nachází zavazadlový prostor s objemem 864 litrů, který se po sklopení sedadel zvětší na 1 764 litrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo naznačeno výše, o pohon vozu se stará stejná pohonná soustava jako u Voltu. Elektromotor dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 370 Nm a čerpá energii z li-ionových akumulátorů 16 kWh. Jejich dobíjení trvá při napětí 120 V osm hodin a při 240 V o polovinu kratší dobu. Nejvyšší rychlost činí 160 km/h, jízdní dosah pak zhruba 482 km (na čistě elektrický pohon Volt MPV5 ujede přibližně 50 km). K tomu přispívají i regenerativní brzdění nebo nově vyvinuté pneumatiky se sníženým valivým odporem nazuté na sedmnáctipalcových kovaných ráfcích. Při poklesu napětí se spustí zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l, jenž pracuje výhradně jako generátor elektrické energie, stejně jako u „malého Voltu” tedy nemá co do činění s přenosem výkonu na silnici.

Vůz je to každopádně zajímavý, vše ale zatí má jeden háček. Ani Volt se zatím nedostal do prodejů a MPV na jeho základech má k této fázi zřejmě ještě dále. Uvidíme, kam až to Chevrolet s myšlenkou svých elektrických vozů dotáhne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt MPV5
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků