Chevrolet Volt má jezdit za 1 l/100 km

Spolu s příznivci nového Chevroletu Volt, o němž jsme psali třeba na tomto místě, jsme vývoj tohoto pozoruhodného hybridu bedlivě sledovali. Nyní tyto vozy bez přímé vazby mezi spalovacím motorem a hnacími koly procházejí posledními měřeními včetně testů průměrné spotřeby podle metodiky EPA.

Vyvstává ale otázka, jestli vůbec lze moderní elektromobil s prodlouženým dojezdem typu Voltu postavit na stejnou úroveň s vozy s běžným spalovacím motorem podle tradičních měřítek. Elektromobil lze dobíjet i z běžné sítě a značnou část svého dosahu absolvuje na čistě elektrický pohon, přesto musíme průměrnou spotřebu klasických paliv považovat za jakousi objektivní veličinu. To připustil i Fritz Henderson z koncernu General Motors, když kromě jiného uvedl: „Podle dostupných informací bude většina uživatelů Chevroletu Volt schopna každodenní jízdy absolvovat bez nutnosti startovat spalovací motor.“ EPA však připravuje i specifickou metodiku, jež by zákazníkům adekvátní srovnání nabídla. 

Chevrolet však své prototypy Volt zatím testuje podle stávajících pravidel. Z nich vyplývá, že by sériové vozy mohly v kombinovaném provozu ujet plných 230 mil na galon benzínu, spotřeba by tedy v přepočtu jen mírně přesáhla magickou hranici 1 l/100 km. Je však třeba vyčkat na produkční vozy i novou metodiku měření spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků