Chevrolet Volt má jezdit za 1 l/100 km

Spolu s příznivci nového Chevroletu Volt, o němž jsme psali třeba na tomto místě, jsme vývoj tohoto pozoruhodného hybridu bedlivě sledovali. Nyní tyto vozy bez přímé vazby mezi spalovacím motorem a hnacími koly procházejí posledními měřeními včetně testů průměrné spotřeby podle metodiky EPA.

Vyvstává ale otázka, jestli vůbec lze moderní elektromobil s prodlouženým dojezdem typu Voltu postavit na stejnou úroveň s vozy s běžným spalovacím motorem podle tradičních měřítek. Elektromobil lze dobíjet i z běžné sítě a značnou část svého dosahu absolvuje na čistě elektrický pohon, přesto musíme průměrnou spotřebu klasických paliv považovat za jakousi objektivní veličinu. To připustil i Fritz Henderson z koncernu General Motors, když kromě jiného uvedl: „Podle dostupných informací bude většina uživatelů Chevroletu Volt schopna každodenní jízdy absolvovat bez nutnosti startovat spalovací motor.“ EPA však připravuje i specifickou metodiku, jež by zákazníkům adekvátní srovnání nabídla. 

Chevrolet však své prototypy Volt zatím testuje podle stávajících pravidel. Z nich vyplývá, že by sériové vozy mohly v kombinovaném provozu ujet plných 230 mil na galon benzínu, spotřeba by tedy v přepočtu jen mírně přesáhla magickou hranici 1 l/100 km. Je však třeba vyčkat na produkční vozy i novou metodiku měření spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků