Chevrolet Volt má jezdit za 1 l/100 km

Spolu s příznivci nového Chevroletu Volt, o němž jsme psali třeba na tomto místě, jsme vývoj tohoto pozoruhodného hybridu bedlivě sledovali. Nyní tyto vozy bez přímé vazby mezi spalovacím motorem a hnacími koly procházejí posledními měřeními včetně testů průměrné spotřeby podle metodiky EPA.

Vyvstává ale otázka, jestli vůbec lze moderní elektromobil s prodlouženým dojezdem typu Voltu postavit na stejnou úroveň s vozy s běžným spalovacím motorem podle tradičních měřítek. Elektromobil lze dobíjet i z běžné sítě a značnou část svého dosahu absolvuje na čistě elektrický pohon, přesto musíme průměrnou spotřebu klasických paliv považovat za jakousi objektivní veličinu. To připustil i Fritz Henderson z koncernu General Motors, když kromě jiného uvedl: „Podle dostupných informací bude většina uživatelů Chevroletu Volt schopna každodenní jízdy absolvovat bez nutnosti startovat spalovací motor.“ EPA však připravuje i specifickou metodiku, jež by zákazníkům adekvátní srovnání nabídla. 

Chevrolet však své prototypy Volt zatím testuje podle stávajících pravidel. Z nich vyplývá, že by sériové vozy mohly v kombinovaném provozu ujet plných 230 mil na galon benzínu, spotřeba by tedy v přepočtu jen mírně přesáhla magickou hranici 1 l/100 km. Je však třeba vyčkat na produkční vozy i novou metodiku měření spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 137 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků