Chevrolet Volt má jezdit za 1 l/100 km

Spolu s příznivci nového Chevroletu Volt, o němž jsme psali třeba na tomto místě, jsme vývoj tohoto pozoruhodného hybridu bedlivě sledovali. Nyní tyto vozy bez přímé vazby mezi spalovacím motorem a hnacími koly procházejí posledními měřeními včetně testů průměrné spotřeby podle metodiky EPA.

Vyvstává ale otázka, jestli vůbec lze moderní elektromobil s prodlouženým dojezdem typu Voltu postavit na stejnou úroveň s vozy s běžným spalovacím motorem podle tradičních měřítek. Elektromobil lze dobíjet i z běžné sítě a značnou část svého dosahu absolvuje na čistě elektrický pohon, přesto musíme průměrnou spotřebu klasických paliv považovat za jakousi objektivní veličinu. To připustil i Fritz Henderson z koncernu General Motors, když kromě jiného uvedl: „Podle dostupných informací bude většina uživatelů Chevroletu Volt schopna každodenní jízdy absolvovat bez nutnosti startovat spalovací motor.“ EPA však připravuje i specifickou metodiku, jež by zákazníkům adekvátní srovnání nabídla. 

Chevrolet však své prototypy Volt zatím testuje podle stávajících pravidel. Z nich vyplývá, že by sériové vozy mohly v kombinovaném provozu ujet plných 230 mil na galon benzínu, spotřeba by tedy v přepočtu jen mírně přesáhla magickou hranici 1 l/100 km. Je však třeba vyčkat na produkční vozy i novou metodiku měření spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků