Chevrolet Volt: konečně podrobně

Po letech slibů se zdá, že americký Volt konečně míří do prodejů. Nové detaily ale mají poněkud hořkou příchuť.

Zahání prodejů Chevroletu Volt se zdá být opravdu na dosah a při té příležitosti pro vás máme nejen spoustu nových fotografií, ale především technických detailů. A hned na úvod je třeba říci, že jsme se v tomto ohledu dočkali jednoho zásadního překvapení.

Oproti očekávání má být totiž hybridní pohonnou soustavou Voltec (4ET50) opatřený Chevrolet Volt modelového roku 2011 schopen jízdy také na čistě „benzínový“ pohon. Až do současnosti totiž koncern General Motors vehementně ujišťoval odbornou i laickou veřejnost, že spalovací motor převezme pouze úlohu generátoru elektrické energie pro prodloužený dojezd na baterie. Ale to ve skutečnosti není pravda, a tiskové oddělení GM o tom muselo vědět hned od počátku vývoje. Vůz sice nemá konvenční převodovku, ale když se spalovací motor v rychlostech přes 110 km/h, tedy na hranici efektivního chodu elektromotorů, spustí, aby dobíjel akumulátory, pohání ve skutečnosti skrze planetový převod 4ET50 také samotná přední kola.

Nepodstatný detail? Možná ano, možná ne, „elektrická bublina“ se nám tím ale začíná poněkud rozplývat. Volt tímto technickým řešením nabral spíše podobu „dobíjecího” (plug-in) hybridu, elektromobil s prodlouženým dojezdem to rozhodně není. Některá média kvůli tomu nenechala na GM nit suchou, my to ale až tak dramaticky nevidíme - pokud je zvolené řešení efektivní, proč by se výrobce měl za každou cenu nutit do ryze elektrického pohonu? Ano, GM v předchozích zprávách o Voltu neříkal úplnou pravdu, ale na nynější kritiku obratem reagoval s tím, že veškeré informace nemohly být zveřejněny ihned, neboť koncern nechtěl před uvedením vozu na trh dávat konkurenci vodítka k jejímu vlastnímu vývoji podobných řešení.

Pojďme se ale podívat i na další zveřejněné paramtery Voltu. Karoserie vozu vyniká výrazně aerodynamicky tvarovanými proporcemi, ostře řezanou přídí a slitinovými sedmnáctipalcovými ráfky. Právě důsledná péče o redukci odporu vzduchu podle tvrzeni General Motors vozu prodlouží plně elektrický dojezd až o 13 km a onen „dodatečný” (tedy ten poskytnutý spalovacím motorem, ať už jej bude docíleno jakkoli) až o 80 km.

Na palubě najdeme digitální barevný přístrojový štít před volantem s možností přizpůsobení zobrazovaných informací požadavkům řidiče, dále sedmipalcový dotykový displej v horní části středové konzole nebo audiosoustava Bose. Standardní provedení bude čalouněno látkou a za příplatek kůží, těšit se můžeme na dvě samostatná sedadla vzadu a stříbřité doplňky interiéru.

A teď k samotné pohonné jednotce. Hlavním zdrojem pohybu je pár elektromotorů s celkovým výkonem 151 koní (111 kW) a točivým momentem 368 Nm a napájený li-ionovými akumulátory 16 kWh, který údajně vozu Chevrolet Volt umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za méně než 9 s a dosáhnout rychlosti 161 km/h. Na energii z dobře nabité baterie vůz ujede 40 až 80 km, přičemž zážehový čtyřválec řady Ecotec s objemem 1,4 l prodlouží akční rádius až na 500 km.

Abyste na provozu svého Voltu opravdu ušetřili, budete muset nabíjet. Při využití běžné americké domácí zástrčky na 120V trvá dobíjení až 12 hodin, pokud si připlatíte 2 tisíce dolarů za transformátor na 240V, zkrátí se tato doba na 4 h. Dobíjení lze nastavit třeba na levnější noční proud, a to dokonce bezdrátově prostřednictvím telefonu.

Připomeňme, že Chevrolet Volt bude stát 33 500 dolarů (po odečtení dotace ve výši 7 500 dolarů) a k prvním svým zákazníkům se dostane na sklonku letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt

bazar

Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 911 km
Cena: 60 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2007
Stav: 93 255 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 64 276 km
Cena: 253 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 263 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 98 488 km
Cena: 330 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 83 946 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků