Chevrolet Volt: konečně podrobně

Po letech slibů se zdá, že americký Volt konečně míří do prodejů. Nové detaily ale mají poněkud hořkou příchuť.

Zahání prodejů Chevroletu Volt se zdá být opravdu na dosah a při té příležitosti pro vás máme nejen spoustu nových fotografií, ale především technických detailů. A hned na úvod je třeba říci, že jsme se v tomto ohledu dočkali jednoho zásadního překvapení.

Oproti očekávání má být totiž hybridní pohonnou soustavou Voltec (4ET50) opatřený Chevrolet Volt modelového roku 2011 schopen jízdy také na čistě „benzínový“ pohon. Až do současnosti totiž koncern General Motors vehementně ujišťoval odbornou i laickou veřejnost, že spalovací motor převezme pouze úlohu generátoru elektrické energie pro prodloužený dojezd na baterie. Ale to ve skutečnosti není pravda, a tiskové oddělení GM o tom muselo vědět hned od počátku vývoje. Vůz sice nemá konvenční převodovku, ale když se spalovací motor v rychlostech přes 110 km/h, tedy na hranici efektivního chodu elektromotorů, spustí, aby dobíjel akumulátory, pohání ve skutečnosti skrze planetový převod 4ET50 také samotná přední kola.

Nepodstatný detail? Možná ano, možná ne, „elektrická bublina“ se nám tím ale začíná poněkud rozplývat. Volt tímto technickým řešením nabral spíše podobu „dobíjecího” (plug-in) hybridu, elektromobil s prodlouženým dojezdem to rozhodně není. Některá média kvůli tomu nenechala na GM nit suchou, my to ale až tak dramaticky nevidíme - pokud je zvolené řešení efektivní, proč by se výrobce měl za každou cenu nutit do ryze elektrického pohonu? Ano, GM v předchozích zprávách o Voltu neříkal úplnou pravdu, ale na nynější kritiku obratem reagoval s tím, že veškeré informace nemohly být zveřejněny ihned, neboť koncern nechtěl před uvedením vozu na trh dávat konkurenci vodítka k jejímu vlastnímu vývoji podobných řešení.

Pojďme se ale podívat i na další zveřejněné paramtery Voltu. Karoserie vozu vyniká výrazně aerodynamicky tvarovanými proporcemi, ostře řezanou přídí a slitinovými sedmnáctipalcovými ráfky. Právě důsledná péče o redukci odporu vzduchu podle tvrzeni General Motors vozu prodlouží plně elektrický dojezd až o 13 km a onen „dodatečný” (tedy ten poskytnutý spalovacím motorem, ať už jej bude docíleno jakkoli) až o 80 km.

Na palubě najdeme digitální barevný přístrojový štít před volantem s možností přizpůsobení zobrazovaných informací požadavkům řidiče, dále sedmipalcový dotykový displej v horní části středové konzole nebo audiosoustava Bose. Standardní provedení bude čalouněno látkou a za příplatek kůží, těšit se můžeme na dvě samostatná sedadla vzadu a stříbřité doplňky interiéru.

A teď k samotné pohonné jednotce. Hlavním zdrojem pohybu je pár elektromotorů s celkovým výkonem 151 koní (111 kW) a točivým momentem 368 Nm a napájený li-ionovými akumulátory 16 kWh, který údajně vozu Chevrolet Volt umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za méně než 9 s a dosáhnout rychlosti 161 km/h. Na energii z dobře nabité baterie vůz ujede 40 až 80 km, přičemž zážehový čtyřválec řady Ecotec s objemem 1,4 l prodlouží akční rádius až na 500 km.

Abyste na provozu svého Voltu opravdu ušetřili, budete muset nabíjet. Při využití běžné americké domácí zástrčky na 120V trvá dobíjení až 12 hodin, pokud si připlatíte 2 tisíce dolarů za transformátor na 240V, zkrátí se tato doba na 4 h. Dobíjení lze nastavit třeba na levnější noční proud, a to dokonce bezdrátově prostřednictvím telefonu.

Připomeňme, že Chevrolet Volt bude stát 33 500 dolarů (po odečtení dotace ve výši 7 500 dolarů) a k prvním svým zákazníkům se dostane na sklonku letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků