Chevrolet Volt druhé generace ujede více a spotřebuje méně

Chevrolet Volt druhé generace ujede více a spotřebuje méně

Autosalon v Detroitu se stal dějištěm premiéry druhé generace Chevroletu Volt. Opět jde o hybrid, který ovšem na rozdíl od svého předchůdce bude rychlejší, nabídne nižší spotřebu, lepší akumulátory a díky tomu přirozeně také větší dojezd. Do prodeje zamíří ve druhé polovině letošního roku.

Chevrolet Volt vstoupil na evropské trhy. Startuje s cenou od 41 950 Euro

Chevrolet Volt vstoupil na evropské trhy. Startuje s cenou od 41 950 Euro

Druhá generace Chevroletu Volt používá nový hybridní pohonný systém. Ten zahrnuje elektrickou jednotku, spalovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka se skládá ze dvou elektromotorů, které dají dohromady výkon 111 kW (149 k) a točivý moment 398 Nm. Co se baterií týká, ty jsou menší, lehčí a níže umístěné. Chevrolet zredukoval počet článků z původních 288 na současných 192. Celková hmotnost akumulátorů klesla o necelých deset kilogramů.

Spalovací část pohonu obstará čtyřválec o objemu 1490 cm3, který nabízí výkon 75 kW (101 k). Celkově ujede nový Volt na elektrickou energii maximálně 80 km (stejně jako předchozí generace), dojezd s využitím spalovacího motoru (jsou v něm ale zahrnuty maximálně nabité baterie) činí 676 kilometrů (dříve uváděl Chevrolet „více než 500 km“). Nádrž dostala objem 33,7 litru. 

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nový Volt pak dostal zcela jiný design, nabídne pět míst (končící generace je čtyřmístná) a možnost koupit třeba asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Standardem jsou sedmnáctipalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver. 

Délka druhé generace Voltu narostla na 4582 mm (dříve 4489 mm) a zvětšil se také rozvor náprav z původních 2685 mm na 2694 mm. Hmotnost nového hybridu Chevrolet pak klesla ze 1732 kg na 1607 kg. I díky tomu se zlepšila dynamika při sprintu z nuly na 30 mph o devatenáct procent a z nuly na 60 mph o sedm procent. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 162 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků