Chevrolet Volt druhé generace ujede více a spotřebuje méně

Chevrolet Volt druhé generace ujede více a spotřebuje méně

Autosalon v Detroitu se stal dějištěm premiéry druhé generace Chevroletu Volt. Opět jde o hybrid, který ovšem na rozdíl od svého předchůdce bude rychlejší, nabídne nižší spotřebu, lepší akumulátory a díky tomu přirozeně také větší dojezd. Do prodeje zamíří ve druhé polovině letošního roku.

Byznys | Chevrolet

Chevrolet Volt vstoupil na evropské trhy. Startuje s cenou od 41 950 Euro

Druhá generace Chevroletu Volt používá nový hybridní pohonný systém. Ten zahrnuje elektrickou jednotku, spalovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka se skládá ze dvou elektromotorů, které dají dohromady výkon 111 kW (149 k) a točivý moment 398 Nm. Co se baterií týká, ty jsou menší, lehčí a níže umístěné. Chevrolet zredukoval počet článků z původních 288 na současných 192. Celková hmotnost akumulátorů klesla o necelých deset kilogramů.

Spalovací část pohonu obstará čtyřválec o objemu 1490 cm3, který nabízí výkon 75 kW (101 k). Celkově ujede nový Volt na elektrickou energii maximálně 80 km (stejně jako předchozí generace), dojezd s využitím spalovacího motoru (jsou v něm ale zahrnuty maximálně nabité baterie) činí 676 kilometrů (dříve uváděl Chevrolet „více než 500 km“). Nádrž dostala objem 33,7 litru. 

Elektromobily | Opel | Hybridy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nový Volt pak dostal zcela jiný design, nabídne pět míst (končící generace je čtyřmístná) a možnost koupit třeba asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Standardem jsou sedmnáctipalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver. 

Délka druhé generace Voltu narostla na 4582 mm (dříve 4489 mm) a zvětšil se také rozvor náprav z původních 2685 mm na 2694 mm. Hmotnost nového hybridu Chevrolet pak klesla ze 1732 kg na 1607 kg. I díky tomu se zlepšila dynamika při sprintu z nuly na 30 mph o devatenáct procent a z nuly na 60 mph o sedm procent. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků