Chevrolet Volt dostal další ocenění, v prodeji ale stále není

Už téměř čtvrt století oceňují odborníci během každoroční pařížské výstavy Festival Automobile International projekty, které do automobilového průmyslu vnášejí emoce a entusiasmus.  Během letošního ročníku organizátoři festivalu zdůraznili fakt, že současná ekonomická krize mění vnímání automobilismu i způsob využívání automobilů. „Designeři, konstruktéři i marketingoví specialisté v automobilovém průmyslu budou muset nabídnout automobil, který by uměl bez kompromisů reagovat na nové požadavky zákazníků, aniž by ztrácel na přitažlivosti,“ říká Remi Depoix, prezident výstavy.

V souladu s tím udělili členové poroty, vedené čtyřnásobným mistrem světa F1 Alainem Prostem, cenu „Grand Prix de l'Environnement 2009“ Chevroletu Volt, který využívá technologii GM pro elektromobily s prodlouženým dojezdem nazvanou Voltec. Při jízdách do vzdálenosti 60 km využívá Chevrolet Volt jako zdroje energie výlučně lithium-ionové baterie, nabité z běžné sítě 230 V. Při delších jízdách si vůz elektřinu sám vyrábí prostřednictvím malého spalovacího motoru propojeného s generátorem, samotný pohon je ale za všech okolností obstaráván výhradně elektřinou.

Pozoruhodné je, že Volt dostal již několikáté ocenění, i když začátek jeho prodejů je pořád odkládán. Ani nyní si z vyjádření GM netroufáme odhadovat, kdy přesně by mohl doputovat k prvním zákazníkům. Snad se tak stane, dokud bude GM vůbec existovat, jinak by přínos Voltu světovému automobilismu mohl zůstat také jen na papíře...

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků