Chevrolet Volt dostal další ocenění, v prodeji ale stále není

Už téměř čtvrt století oceňují odborníci během každoroční pařížské výstavy Festival Automobile International projekty, které do automobilového průmyslu vnášejí emoce a entusiasmus.  Během letošního ročníku organizátoři festivalu zdůraznili fakt, že současná ekonomická krize mění vnímání automobilismu i způsob využívání automobilů. „Designeři, konstruktéři i marketingoví specialisté v automobilovém průmyslu budou muset nabídnout automobil, který by uměl bez kompromisů reagovat na nové požadavky zákazníků, aniž by ztrácel na přitažlivosti,“ říká Remi Depoix, prezident výstavy.

V souladu s tím udělili členové poroty, vedené čtyřnásobným mistrem světa F1 Alainem Prostem, cenu „Grand Prix de l'Environnement 2009“ Chevroletu Volt, který využívá technologii GM pro elektromobily s prodlouženým dojezdem nazvanou Voltec. Při jízdách do vzdálenosti 60 km využívá Chevrolet Volt jako zdroje energie výlučně lithium-ionové baterie, nabité z běžné sítě 230 V. Při delších jízdách si vůz elektřinu sám vyrábí prostřednictvím malého spalovacího motoru propojeného s generátorem, samotný pohon je ale za všech okolností obstaráván výhradně elektřinou.

Pozoruhodné je, že Volt dostal již několikáté ocenění, i když začátek jeho prodejů je pořád odkládán. Ani nyní si z vyjádření GM netroufáme odhadovat, kdy přesně by mohl doputovat k prvním zákazníkům. Snad se tak stane, dokud bude GM vůbec existovat, jinak by přínos Voltu světovému automobilismu mohl zůstat také jen na papíře...

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků