Chevrolet Volt dostal další ocenění, v prodeji ale stále není

Už téměř čtvrt století oceňují odborníci během každoroční pařížské výstavy Festival Automobile International projekty, které do automobilového průmyslu vnášejí emoce a entusiasmus.  Během letošního ročníku organizátoři festivalu zdůraznili fakt, že současná ekonomická krize mění vnímání automobilismu i způsob využívání automobilů. „Designeři, konstruktéři i marketingoví specialisté v automobilovém průmyslu budou muset nabídnout automobil, který by uměl bez kompromisů reagovat na nové požadavky zákazníků, aniž by ztrácel na přitažlivosti,“ říká Remi Depoix, prezident výstavy.

V souladu s tím udělili členové poroty, vedené čtyřnásobným mistrem světa F1 Alainem Prostem, cenu „Grand Prix de l'Environnement 2009“ Chevroletu Volt, který využívá technologii GM pro elektromobily s prodlouženým dojezdem nazvanou Voltec. Při jízdách do vzdálenosti 60 km využívá Chevrolet Volt jako zdroje energie výlučně lithium-ionové baterie, nabité z běžné sítě 230 V. Při delších jízdách si vůz elektřinu sám vyrábí prostřednictvím malého spalovacího motoru propojeného s generátorem, samotný pohon je ale za všech okolností obstaráván výhradně elektřinou.

Pozoruhodné je, že Volt dostal již několikáté ocenění, i když začátek jeho prodejů je pořád odkládán. Ani nyní si z vyjádření GM netroufáme odhadovat, kdy přesně by mohl doputovat k prvním zákazníkům. Snad se tak stane, dokud bude GM vůbec existovat, jinak by přínos Voltu světovému automobilismu mohl zůstat také jen na papíře...

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků