Chevrolet Volt, dělnické auto budoucnosti

41 komentářů

A.G. Volt
12. ledna • 14:53

Pro fundovanou kritiku recenzi snad radeji zajit sem:
http://elektromobily.wz.cz/Elektromobily/elektromobil-od-gm-na-druhy-pokus

VANDIT
9. ledna • 9:32

:-DTo je ale PRESNE ONOOO.. Konecne nekoho napadlo udelat relativne maly auto, ktery ale odveze i 3-4 lidi po meste na bowling / sport / nakup / praci a pritom JE KRASNY !!!! mrdky typu MATIZ apod proste nekoupim, pac at me tu nekdo oznaci za pozera ci machyrka, pro mne je auto vyraz meho JA a ja proste chci pekny a i velikostne zajimavy auto. Ale rozhodne mi nevadi ze nejede 250. Pro poskakovani po meste je to proste skvely.

abdul ahmad
8. ledna • 16:43

Krásná kára, jen bych v tom raději viděl nějaký R6 , nejlépe od BMW :-))

Honza42
8. ledna • 12:29

Klidně by to mohlo být menší. Na dva lidi a 2 kufříky.
Délka 3,7m. Váha do 750 kg. Hlavně žádná nouzová sedadla vzadu. Tak bych to viděl pro Evropu.
A hned bych to bral. U nás bychom ani v zaměstnání dobíjet nemuseli, protože
většina lidí dojíždí do 30 km.
Současné hybridy (Prius apod.) jsou drahé a složité a v nejlepším případě pak jede benzin za spotřebu nafťáka, takže to nic neřeší.

Radek Ondrášík
8. ledna • 12:36

To je pěkná idea, ale levné a malé a úsporné vozy jsou tu i dnes - Matiz a nástupci, Seicento a nástupci - všecho pidi autoa pro 2, ceny okolo 150-180 tisíc, spotřeba ve městě do 4-5 l klasického paliva...

Honza42
8. ledna • 12:42

Jenže základním požadavkem při vývoji byla nezávislost na ropě.
Američani si ještě dobře pamatují ropnou krizi v 70 letech.

Radek Ondrášík
8. ledna • 12:47

Známý si přestavěl Matiz 0,8 na LPG... to samé lze na CNG a jste také nezávislý na tradičním zdroji. Prozatím jsou hybridní technologie moc drahé a nákladné a také energeticky nákladné, tzn. majiteli sice uspoří mnoho peněz za energie, ale ty se zase spotřebují při vývoji a výrobě. Proto jsou vodíkové auta prozatím jen fikce bez efektu a to platí i o elektromobilech a částečně i o ethanolu.

mikes
8. ledna • 17:57

A tu nadrz na LPG ma na zadnich sedackach, ne?:-)

Honza42
8. ledna • 13:02

CNG je z hlediska dostupnosti (politika...) to samé jako ropa.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
8. ledna • 13:07

On je v tom problém, prozatím není technologie, která by dokázala uchovat el. energii v nějaké rozumné velikosti a váze. Není technologie, která by dokázala levně a efektivně vyrábět vodík, není technologie, která by dokázala nahradit levně, efektivně a nízkoenergeticky stávající paliva ve velké míře. - tedy možná jsou, jen nejsou veřejné, ale konspirace řešit opravdu nechci.Takže tu máme jedinou možnost, osadit pro potřeby EU plochu velikosti Francie a jezdit na E85...

Honza42
8. ledna • 17:40

To by opravdu stačilo tak málo ? Při současných přebytcích v zemědělství
to není asi zas takový nesmysl. Při dalším snížení produkce živočišných produktů
(abnormálně náročné na plochu) by to tedy asi bylo možné.

Radek Ondrášík
8. ledna • 17:53

Ono je třeba si uvědomit, že ne všude tam, kde se pase kráva, lze také pěstovat vhodné rostliny. Pro výrobu ehtanolu jsou pěstovány speciální rostliny, které jsou šlechtěny, aby byla maximální výnosnost a pro to je zase třeba mít určité podmínky. Četl jsem jednu z řady studií, která odhadovala, že reálně lze v EU nahradit do 20% spotřeby běžných paliv tím, že se bude míchat ethanol do paliv apod. což je poměrně solidní číslo.

Mirek
9. ledna • 0:16

Opet musim rici, protoze stale jakoby o tom nikdo nechtel slyset, technologie vyroby biopaliv prochazi bourlivym rozvojem. Vyteznost vyroby se zvysuje nasobne, nastupuji biotechnologie, ktere dokazi produkovat palivo z obycejne travy ci zeleneho odpadu a to levneji nez ze specialnich plodin. Kazdy mesic se v tomto oboru objevuji novinky a 2 roky stare studie jsou hrube neaktualni. Netvrdim, ze pristi rok nahradi biopaliva veskerou ropu, ale perspektiva biopaliv je daleko vetsi, nez si dnes dokazeme jenom prestavit. Tech 20% je cislo, pokud kalkulujeme s pouzitim ''beznych'' dnes pouzivanych technologii. Pokud bychom zapocitali technologie, ktere dokazi vyprodukovat ze stejneho mnozstvi zelene hmoty dvojnasobek paliva (a takove technologie jiz v poloprovozu funguji) tak jsme nahle u zcela jineho cisla.

Honza42
8. ledna • 13:19

Pro dojíždění na 30 km tam a zpět je elektro pro minivozítka již reálné. Sám bydlím na vesnici a bylo by to pro mne optimální. Dokonce i vozítko pro jednoho.
(mít doma dva kryté motocykly či tříkolky elektro a pro rodinu v garáži klasický VAN)
Jediný rozumný zdroj energie je jaderná. Technické řešení není problém. Problém je v etické oblasti. Je nejdříve nutno postřílet všechny zelené a jiné ekoteroristy. To je zatím ale zakázáno.

hoax
8. ledna • 20:30

rofl ... ale fakt.. rofl... :D :D :D :D :D ale suhlasim s tebu ... :D a mna to pobavilo

Radek Ondrášík
8. ledna • 13:23

S tím souhlasím ;-)Já se el. energii nijak nebráním, na druhou stranu si představte, jak by dopadl provoz a všechno kolem v případě globálního výpadku el. energie, jak se již několikrát stalo. Jak by to vypadalo např. v zimě, kdy jsou kalamity a často nejde několik dní elektřina. Nyní to lze řešit, protože elektromobil má pár lidí a dá se tedy jet klasickým vozem, ovšem toto je řešení jen v případě, že rozšířenost není příliš velká.Výhodou ropy je, že jsou jakési zásoby a při dvoudenním výpadku se dá čerpat ze zásob. Bohužel pokud je výpadek elektřiny, tak zásoby nejsou žádné. Stačí přetrhnout kabel a stovky domácností mají smůlu.

Eraser
8. ledna • 13:46

Vždyť i s tímto autem byste mohl jet na E85 (to byste měl v nádrži stejně jako teď máte v nádrži benzín nebo naftu) i bez nabitých akumulátorů.

Radek Ondrášík
8. ledna • 13:54

Ano, takže opět jakýsi hybrid. Ale uvědomte si, že v tom Chevroletu jsou akumulátory o váze cca 160 kg a dojezd +- 70 km. Takže zde je třeba zapracovat.

1nt3GraC2
8. ledna • 11:46

kdyz jedu do prace jedu v 90 % sam, tak proc je to auto 4 mistny a tak velky? Jinak docela slusnej napad

Martin
8. ledna • 11:51

No přece abys mohl brát cestou stopařky, sekretářky, apod. do práce či z práce a v zadu bylo dostatek místa na užívání si s nimi, ne? Vždyť v autě to američané dělají snad nejčastěji. :-D

Ze3gg
8. ledna • 10:27

Tohle auto na dopravu do prace chci.

tuky
8. ledna • 2:58

1. mikro auto ktore ma byt kyvadlovou dopravou praca<->dom je horsia ako autobus alebo povedzme 4 ludia v jednom normalnom aute
2. to vozitko bude dalsi luxusny privesok pre bohatych [ako prius v hollywoode]
3. preco sa konecne nevyuziju nove technologie??? napr. baterky co sa nabiju skoro okamzite, maju takmer nekonecnu zivotnost a obrovsku kapacitu [mikro "kapsuly" co zachytavaju elektrony]; preco pouzivat E85 [je sice dostupny, ale...], ked mame vodik? Spalovat vodik dokial sa nevylepsia palivove clanky a nemame CO2 [+ vodik je najpriatelnejsie palivo vo wankelovom motore => mozeme jazdit s vyvazenymi wankelmi a hipisaci nebudu moct nadavat]4. GM podla mojho nazoru potrebuje nieco ine ako davat chevroletovske znacky na daewoo a vymyslat blbosti co nemaju zmysel.

Mirek
8. ledna • 9:47

Naopak pane kolego. Je to velmi chytre reseni. Je to dalsi vyvojovy stupen hybridu, kdy el. motor je primarni. Proc nepouziji nejake kosmicke technologie je jasne. Tak jak je to postaveno se to muze zacit vyrabet zitra, a bude to financne i provozne dostupne - kolik je v USA cerpadel vodiku? E85 pomerne dost. Toto neni blouznivy sen vodikoveho auta, vzdaleneho desitky let, kterimi nas krrmi automobilky na vystavach, aby jsme si nevsimli, ze v realu chrli stale po milionech ropna chrchladla. Auto budoucnosti nevznikne tak, ze jednoho dne vyrobi neco uplne noveho, co ma pohon od zakladu jiny nez vse ostatni, na co nejsou cerpadla, na co se ani PHM hromadne nevyrabi. Vyvoj postupuje v krocich a toto je realny krok, ktery muzeme udelat do budoucna jiz dnes.

tuky
8. ledna • 20:51

trosku neshulasim - ked parny stroj nahradil kone, nebol tam nejaky paro kon - z kona rovno na novu technologiu; to iste plati pre spalovaci motorked sa da, preco neprejst rovno k "pokrocilejsej technologii?" Ano, moze to mat muchy, ale tie sa casom vychytaju a pokrok bude rychlejsi.pokial sa bude stale pozerat len na to co sa produkuje vo velkom a vsetci sa tomu prisposobime, naco vymyslat nove veci? E85 nie je risesenie, pokial sa chceme zbavit CO2 produkcie autami. Elektromotor ma nepomerne vyssiu ucinnost ako spalovacie motory... a pokial sa bude elektrina vyrabat efektivne a bude sa dat skladovat, v com je problem?

petr
9. ledna • 6:51

Rovnou k pokročilejší technologii by se mohlo jít pokud by taková existovala, vodík je pořád jen ve fázi výzkumu.
E85 je dobré prozatimní řešení, množství CO2 se proti benzínovému motoru sníží o 90%, což je slušné. Navíc jedna blbá elektrárna v ČR vyprodukuje za rok víc CO2 než všechna auta v ČR dohromady za celý rok a takových elektráren zde máme víc. Ale čím je nahradit ? Zelení jsou proti atomovým a ty staré uhelné produkují obrovské množství CO2 a dalšího sajrajtu a navíc se uhlí musí těžit, což devastuje krajinu.
Možná kdyby se vývoj zaměřil na podstatné zvýšení efektivnosti solárních článků, tak bychom mohli mít čistý a kvalitní zdroj energie nejen pro auta, ale i pro domácnosti. Nebyl by potřeba ani vodík, který je proti fotočlánkům neefektivní.

Strom
9. ledna • 11:24

Ja bych se jeste zameril na snizovani spotreby elektricke energie, omezeni tepelnych ztrat, zmenu zivotniho stylu, ...

Bobek
8. ledna • 8:56

Počkat, vy tomuhle říkáte mikroauto? Délka 4318 mm? A vidím tam 4 dveře a 4 sedačky (resp. 3, ale lze předpokládat, že řidič budem mít taky na čem sedět :-D), tudíž předpokládám, že ty 4 lidi to taky odveze. Já bych řekl, že je to prostě úplně normální auto.
Ještě jednu poznámku bych měl k bateriím s dobou nabíjení "skoro okamžitě". To mi totiž přijde legrační. Nějak si pořád nedovedu představit ten nabíjecí proud...

tuky
8. ledna • 14:47

4.3m je sice dost, ale topval by som, ze tam nebude miesta ako v normalnom 4.3m aute - ale asi mate pravduk baterkam - preco by musel byt ten prud nejak obrovsky - ked sa odstrani spotreba energie pri konvencnych chemickych reakciach v batriach, prud moze byt nizsi a nabijaci cas kratsi - alebo rovnaky prikon prudu s ovela kratsim nabijacim casom -> 12h nabijanie auta by mohlo byt, ja neviem 1h?

ghf
8. ledna • 18:53

to tuky: k baterkam... to porad nejak nechapes s tim nabijenim...pokud tedy pomineme chemicke reakce a urcite zakonitosti u nabijeni, tak si predstav 100Ah baterii...a teoreticky ji budes nabijet 10hodin proudem 10A anebo 100A po dobu 1hod...
Proste tu energii co z toho chces, tam musis zase i nacpat...a baterie jako takova neni elektrarna... B-]

tuky
8. ledna • 20:43

to si neodporujeme - akurat sa odbura chemia tj. problem sucasnych bateriitakze, cisto teoreticky - namiesto cerpacich pump na uhlovodiky, by mohli byt pumpy na elektriny s vysokym prikonom - takze pokial baterka znesie take nabijanie bez vybuchu [akoze by mohli], preco by sa to nedalo uviest do praxe?// k peniazom - staci prestat investovat do sucasnych technologii na tazbu a spracoavie ropy a investovat do niecoho ineho...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ghf
8. ledna • 21:28

to tuky: No dost dobre nedalo...podle toho co jsem napsal vyse...zkus si spocitat, kolik A je potreba, abys nabil 100Ah baterii (ted jen teoreticky...vynechame vsechny prakticke zalezitosti baterii vc. jejich zniceni apod.) za 5 minut...a pak to cele spocitej pro dejme tomu 10 stojanu, abys dostal celkovy prikon takove "elektricke pumpy"... ;-)
No a to se porad bavime jen o malych bateriich...a ne o bateriich, ktere by pohanely cele auto...B-]

tuky
9. ledna • 1:14

vsetko beriem, ale neverim, ze nie je riesenie na tento problem

Strom
9. ledna • 11:19

Nejmenujes se Tomas? ;-)

Radek Ondrášík
8. ledna • 20:51

Berme to reálně. Dnes trvá natankování +- 2-5 minut, dle množství paliva. Na toto jsem schopný ujet dle auta 400-1000 km. Opravdu si nedokážu představit technologii akumulátorů, které budou vážit cirka metrák (váha nádrže + paliva), nabité budou do 5 minut a dovolí mi ujet těch 400-1000 km... zatím hudba budoucnosti.

Radek Ondrášík
8. ledna • 19:00

To je pravda, jenže jsme tam, kde jsme byli. Aby baterka snesla tak velký nabíjecí proud, musí na to být stavěna, což opět prodražuje výrobu. Opravdové rychlonabíjení se zase nemá moc rádo s dlouhou životnosti.Dále, aby měl elektromobil budoucnost, musí jedna sada aku vydržet alespoň 100tkm při ceně pár korun. Nikdo si nekoupí auto, kterému poklesne kapacita (dojezd) po 10tkm o dvacet procent s tím, že nová sada přijde jako desetina auta.

Mirek
8. ledna • 9:30

To by pak Fabia byla nanoauto .

Radek Ondrášík
8. ledna • 9:39

Na druhou stranu naši vědci patří v oblastí nanotechnologií ke světové špičce ;-)

petr
8. ledna • 7:47

ad 3: protože vodík má stále mnoho problémů, které nejsou ještě pořádně vyřešeny (obrovská energetická náročnost při výrobě - nutnost několika dalších Temelínu a problémy se skladováním vodíku), proto na něj jezdí jen prototypy, zatímco na E85 jezdí sériově vyráběná auta a je taktéž dostupný na benzinkách. Až budou problémy vodíku vyřešeny, tak se jen vymění motor a jede se dál.

Radek
8. ledna • 8:41

Nicméně je pravda, že takhle to bude jen další hračka do rodiny, takže ke stávajícím autům přibude ještě jedno. Navíc to nijak neřeší nedostatek místa na silnicích. To už mi byla sympatičtější ta dvoumístná krytá motorka.

Mirek
8. ledna • 9:52

Realita v USA je trochu jina. Druhe auto v rodine celkem bezne, MHD vcelku minimalni, i uspora mista oproti SUV je. Urcite s tim pujde jezdit napr. ve vyhrazenych pruzich pro ekoauta - Kalifornie. Takze z jejich pohledu to muze byt celkem uzitecna vec.

tuky
8. ledna • 14:42

mozno to bude zniet divne, ale jedno SUV v rodine mi prijde ekologickejsie ako 2 auta - SUV + toto cudo- a co tak minivan? ~3.5l V6...

Doporučujeme

Články odjinud