Chevrolet Volt, dělnické auto budoucnosti

Automobilka Chevrolet představí v Detroitu nový koncept. Sportovně střižený kabát v sobě bude skrývat alternativní technologie pohonu, které mají umožnit jezdit do práce a zpět.

Na základě studie o dojíždění Američanů do zaměstnáni vznikl malý, 4318 mm dlouhý, vůz jehož předností je velmi čistý provoz. Studie je navíc vybavena dvojitým pohonem.

Ten hlavní, který obstarává elektromotor, získává svou energii z akumulátorů a ty umožní ujet na jedno nabití až 65 kilometrů. Poté musí následovat dobití, které trvá nemalých 6,5 hodiny. Pokud se vám zdají tyto hodnoty zvláštní, tak vznikly právě na základě oné studie. 65 kilometrů je totiž průměrný dojezd Američanů do zaměstnání a 6,5 hodiny je zase čas kratší, než průměrná pracovní doba.

Pokud byste ovšem museli jet nečekaně dříve, nebo na delší vzdálenost, lze využít litrový tříválec, který spaluje palivo E85. Ten ovšem pohání alternátor, který dodává elektrickou energii původnímu elektromotoru. Pokud pojedete na tekuté palivo, počítejte s kombinovanou spotřebou necelých 4,7 l na 100 km.

Dynamické vlastnosti tohoto vozu jsou navíc velmi dobré. Stovka za 8,7 s a maximálka přes 190 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků