Chevrolet Volt, dělnické auto budoucnosti

Automobilka Chevrolet představí v Detroitu nový koncept. Sportovně střižený kabát v sobě bude skrývat alternativní technologie pohonu, které mají umožnit jezdit do práce a zpět.

Na základě studie o dojíždění Američanů do zaměstnáni vznikl malý, 4318 mm dlouhý, vůz jehož předností je velmi čistý provoz. Studie je navíc vybavena dvojitým pohonem.

Ten hlavní, který obstarává elektromotor, získává svou energii z akumulátorů a ty umožní ujet na jedno nabití až 65 kilometrů. Poté musí následovat dobití, které trvá nemalých 6,5 hodiny. Pokud se vám zdají tyto hodnoty zvláštní, tak vznikly právě na základě oné studie. 65 kilometrů je totiž průměrný dojezd Američanů do zaměstnání a 6,5 hodiny je zase čas kratší, než průměrná pracovní doba.

Pokud byste ovšem museli jet nečekaně dříve, nebo na delší vzdálenost, lze využít litrový tříválec, který spaluje palivo E85. Ten ovšem pohání alternátor, který dodává elektrickou energii původnímu elektromotoru. Pokud pojedete na tekuté palivo, počítejte s kombinovanou spotřebou necelých 4,7 l na 100 km.

Dynamické vlastnosti tohoto vozu jsou navíc velmi dobré. Stovka za 8,7 s a maximálka přes 190 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky