Chevrolet ukazuje pohon pro druhou generaci plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt byl svým způsobem revoluční auto a koncern to chvíli zkoušel i na evropském trhu s příbuzným modelem Opel Ampera. Zatímco v naftomilné Evropě tento typ pohonu příliš úspěchu nesklidil, v USA to celkem funguje a Chevrolet dokončuje druhou generaci Voltu, kterou představí v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celý systém pohonu nového Voltu bude lehčí, efektivnější a poskytne lepší výkony při nižší spotřebě elektrické energie a paliva

Principiálně půjde opět o totéž – auto bude pohánět elektřina, ale jako záložní zdroj poslouží klasický spalovací motor, tentokrát benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l. Řidič tak není závislý pouze na zásuvce a pokud mu dojde šťáva, spalovací motor potřebnou elektrickou energii vyrobí.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Chevrolet ještě tají některé detaily, ale nový Volt má být díky použití nových technologických postupů a materiálů výrazně lehčí (pohon o 45 kg), akumulátory mají mít větší kapacitu (o 20 % při hmotnosti nižší o 13 kg) a celý proces výroby elektrické energie ze spalovacího motoru bude efektivnější (o 5 až 12 %). Zvýší se tak dojezd a sníží spotřeba paliva, pokud vůbec bude nutné motor zapínat.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Chevrolet také zřejmě zavede funkci nuceného zapnutí spalovacího motoru, protože majitelé první generace Voltu (a Ampery) si stěžovali, že se jim při cestě do města po dálnici vybily akumulátory a pak po městě jezdili se spalovacím motorem. Nyní bude zřejmě možné ručně si zapnout spalovací motor a tím si schovat elektřinu na pozdější dobu, třeba právě města.

Automobilka slibuje i výrazné zlepšení dynamiky a novinkou má být i možnost zapnout jakýsi sportovní režim, při kterém budou oba motory pracovat současně a tím se proti současnému Voltu zlepší zrychlení o asi 20 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků