Chevrolet ukazuje pohon pro druhou generaci plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt byl svým způsobem revoluční auto a koncern to chvíli zkoušel i na evropském trhu s příbuzným modelem Opel Ampera. Zatímco v naftomilné Evropě tento typ pohonu příliš úspěchu nesklidil, v USA to celkem funguje a Chevrolet dokončuje druhou generaci Voltu, kterou představí v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celý systém pohonu nového Voltu bude lehčí, efektivnější a poskytne lepší výkony při nižší spotřebě elektrické energie a paliva

Principiálně půjde opět o totéž – auto bude pohánět elektřina, ale jako záložní zdroj poslouží klasický spalovací motor, tentokrát benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l. Řidič tak není závislý pouze na zásuvce a pokud mu dojde šťáva, spalovací motor potřebnou elektrickou energii vyrobí.

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Chevrolet ještě tají některé detaily, ale nový Volt má být díky použití nových technologických postupů a materiálů výrazně lehčí (pohon o 45 kg), akumulátory mají mít větší kapacitu (o 20 % při hmotnosti nižší o 13 kg) a celý proces výroby elektrické energie ze spalovacího motoru bude efektivnější (o 5 až 12 %). Zvýší se tak dojezd a sníží spotřeba paliva, pokud vůbec bude nutné motor zapínat.

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Chevrolet také zřejmě zavede funkci nuceného zapnutí spalovacího motoru, protože majitelé první generace Voltu (a Ampery) si stěžovali, že se jim při cestě do města po dálnici vybily akumulátory a pak po městě jezdili se spalovacím motorem. Nyní bude zřejmě možné ručně si zapnout spalovací motor a tím si schovat elektřinu na pozdější dobu, třeba právě města.

Automobilka slibuje i výrazné zlepšení dynamiky a novinkou má být i možnost zapnout jakýsi sportovní režim, při kterém budou oba motory pracovat současně a tím se proti současnému Voltu zlepší zrychlení o asi 20 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky