Chevrolet udělal z klasického Blazeru elektromobil. S praktičností má ale problém

Přestavby klasických vozů na elektromobily jsou stále populárnější. S přehlídkou možností své techniky tak nyní přichází i sám Chevrolet.

Se starými klasikami, které vymění své spalovací motory za elektrická ústrojí, se budeme nejspíše v budoucnu setkávat mnohem častěji. I proto se divize Chevrolet Performance rozhodla v rámci letošní on-line výstavy úpravců SEMA360 předvést starý model K5 Blazer vybavený elektrickým ústrojím eCrate.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Stejně jako nyní Chevrolet nabízí volně k prodeji své spalovací motorizace, zanedlouho tak bude dostupné úpravcům i ústrojí pocházející z elektrického modelu Bolt. Starý Blazer z roku 1977 tedy zahodil původní 6,6litrový V8 o síle 130 kW (177 koní) a na místo přišel elektromotor s výkonem 150 kW (204 koní) a baterie o kapacitě 60 kWh.

Elektromotor spolupracuje kromě nové čtyřstupňové automatické převodovky s původním rozvodovým ústrojím vozu, takže Blazeru zůstává i pohon všech kol. Co se týče zástavby samotné baterie, zde prostorná „Amerika“ částečně ztrácí na praktičnosti, jelikož své místo našel modul v zavazadlovém prostoru vozu.

Ano, tohle je Toyota RAV4. Mitsuoka však upravila její vzhled na americkou klasiku

Ano, tohle je Toyota RAV4. Mitsuoka však upravila její vzhled na americkou klasiku

Chevrolet Performance do Blazeru namontoval i nové řízení s elektrickým posilovačem, elektrické čerpadlo pro funkci původního brzdového systému a nutné změny byste našli i na palubní desce, kde například originální ukazatel paliva nyní zobrazuje stav nabití baterie. Dojezd elektrické klasiky automobilka neuvádí, v Boltu nicméně ústrojí zajišťuje až 417 km.

Čistě z pohledu na exteriér byste kromě chybějícího výfuku Blazeru elektrické ústroji asi nehádali. Klasický styl terénních Chevroletů z přelomu 70. a 80. let, který nedávno vlastní cestou uctila i japonská Mitsuoka úpravou Toyoty RAV4, totiž inženýři vozu ponechali. Na baterky uvnitř tak výrazněji upozorňuje jen oranžově zvýrazněná písmena EV v odznaku Chevrolet na zádi.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků