Chevrolet Trax: další zásadní evropský model má po premiéře

Zájemce o kompaktní SUV se dnes pokouší oslovit většina výrobců. A výjimkou nezůstává ani Chevrolet, který představuje svůj Trax, resp. koncernovou modifikaci tohoto stroje.

Na stánku Chevroletu se představil nový model Chevrolet Trax, přičemž jde o třetí verzi pětidveřového hatchbacku s vyšší stavbou karoserie i světlostí, který následuje americký Buick Encore z letošního Detroitu a evropský Opel Mokka představený letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Při pohledu na přiložené fotografie je jasné, že se toho oproti vozům Mokka a Encore mnoho nezmění, takže dojde prakticky jen na nové přední svítilny, specifickou masku a upravené nárazníky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Trax se pouští do populárního segmentu lehkých SUV

Nový Chevrolet Trax bude 4 248 mm dlouhý, 1 776 mm široký a 1 674 mm vysoký a po sklopení zadních sedadel nabídne přepravní kapacitu až 1 370 l. Paleta pohonných jednotek bude kopírovat Opel Mokka, takže se bude opírat o vznětové čtyřválce 1,7 CDTI s výkonem 130 koní (93 kW), točivým momentem 300 Nm a průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trax se bude prodávat na více než 140 zemích světa

Zastánci benzínu budou moci sáhnout po některém ze zážehových motorů s objemem 1,4 nebo 1,6 l. První zmíněný díky přeplňování bude dosahovat výkonu 140 koní (103 kW) a spotřeby 6,5 l/100 km, ten druhý si vystačí s atmosférickým plněním, vykáže výkon 115 koní (85 kW) a do prodejů se dostane až v průběhu roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se nese v duchu aktuálních stylistických proudů Chevroletu

Standardem bude šestistupňová manuálně řazená převodovka, motory 1,7 CDTI a 1,4 T mají být alternativně nabízeny také s šestistupňovým „automatem“ a pohonem všech kol. Nový Chevrolet Trax bude zřejmě vůbec nejprodávanější verzí kompaktního SUV od GM, neboť se má prodávat na 140 světových trzích.

Za připomenutí stojí, že novinka oprášila jméno studie Chevrolet Trax z roku 2007, s níž ale nový Trax kromě jména nemá společného zhola nic.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků