Chevrolet Trax – první jízdní dojmy

Na český trh dorazilo dvojče Opelu Mokka. Čím chce nový Chevrolet Trax zaujmout?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Až 2,3 m do interiéru
  2. Za pět litrů, Od 329 900 Kč
  3. Fotogalerie

Kategorie nejmenších SUV je na vzestupu. Zatímco v roce 2008 se v Evropě prodalo 130 214 takových vozů, minulý rok to bylo přibližně dvakrát více (264 000) a Chevrolet počítá s tím, že do roku 2018 si cestu k malému SUV najde přes půl milionu zákazníků. Přesně tohle je ten hlavní důvod, proč se na trhu po Opelu Mokka, Peugeotu 2008 nebo Renaultu Captur objevuje také Chevrolet Trax.

SUV | Chevrolet

Chevrolet Trax: na náš trh přichází atraktivní nové SUV

Novinka z dílny automobilky Chevrolet je dvojčetem Opelu Mokka, přičemž obě tato auta se vyrábějí na jedné výrobní lince. Pokud vás zajímá, čím se Chevrolet od Opelu liší, pak to není z pohledu zákazníka nic zásadního. Stejné jsou motory, stejné je podle oficiálních zdrojů také naladění podvozku. Rozdíl je snad pouze v tom, že se Mokka prodává jen na evropském trhu, zatímco Trax má namířeno do celého světa, ale to evropského zákazníka zřejmě příliš zajímat nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chevrolet Trax dostal povedený design. V praxi vypadá lépe než jeho dvojče z dílny Opelu.

Největším rozdílem tak nakonec je design. Trax působí na první pohled robustněji než tomu je v případě Opelu nebo i Peugeotu 2008. Přední části dominuje klasická dvojitá maska chladiče s velkým logem automobilky, pohled z boku odhalí třeba zadní zvýrazněný blatník nebo standardně dodávané střešní ližiny, zezadu si je pak Trax s Mokkou podobný asi nejvíce. Abych byl upřímný, Chevrolet se mi líbí více než Mokka.

Testy | SUV | Opel

Test: Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 – když i kompaktní je moc velký

Až 2,3 m do interiéru

Interiér více než na design sází na funkční vlastnosti. Chevrolet nabídne velké množství odkládacích přihrádek a nejrůznějších prostorů. Před spolujezdcem jsou hned dvě uzavíratelné schránky, třetí je uprostřed palubní desky a další najdete třeba pod podlahou. Že byste někdy v tomto Chevroletu nemohli najít místo, kam nějakou věc odložit, to zde určitě nehrozí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér působí kvalitním dojmem a nabídne velké množství odkládacích přihrádek.

Jinak interiér navazuje na to, co známé z posledních modelů této řady. Chevrolet  kromě jiného zdůrazňoval výrazně oddělený prostor řidiče od prostoru spolujezdce, přičemž onou dělící hranicí má být středový panel, což je řešení, se kterým údajně přišla jako první Corvetta. Z pohledu praxe stačí říci, že volant celkem dobře padne do ruky a že je středový panel maximálně jednoduchý. První dojmy naznačují, že by zpracování nemuselo být vůbec špatné. Takovým jakýmsi největším tahákem jednoznačně bude přístrojový štít, který se inspiroval u modelu Spark, respektive u motocyklů. Takže očekávejte velký otáčkoměr kombinovaný s rozměrným displejem.

Testy | Chevrolet

Test Chevrolet Spark 1,2: lepší než kdy dříve

Trax je malé SUV, tedy co do prostoru nečekejte zázraky. Sedí se poměrně vysoko, což dělá dojem velkého SUV. Vzadu je místa řekněme tak akorát. Základní objem zavazadlového prostoru má hodnotu 356 l, po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 dostanete maximálně 1370 litrů. Zavazadla budete muset vytahovat do výšky 721mm. Mimochodem když jsme narazili na téma výšky, doplním ještě jeden údaj. Světlá výška činí u Chevroletu Trax pouhých 168 mm. To jen kdyby náhodou někdo měl v plánu vyrazit také mimo silnice.

Od úrovně výbavy LT dostanete v rámci standardní výbavy také sklopné sedadlo spolujezdce. Trax díky tomu zvládne odvézt předměty dlouhé až 2,3 m. Z praktických věcí v interiéru stojí za zmínku ještě klasická zásuvka 230 V umístěná na zadní straně středového tunelu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Až 2,3 m do interiéru
  2. Za pět litrů, Od 329 900 Kč
  3. Fotogalerie
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků