Chevrolet Trailblazer: návrat velkého jména

Vozy Blazer a Trailblazer jsou nedílnou součástí dějin velkých SUV, nyní se dočkaly znovuzrození tohoto názvu.

Co se vozů kategorie SUV týče, nabízí Chevrolet v současnosti na americkém trhu pouze modely Equinox, Traverse, Tahoe a velký Suburban, ale Trailblazer se vrací. Na snímcích vidíte sériové provedení prototypu Trailblazer, který se jako studie představil na loňském autosalonu v Dubaji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Trailblazer se představí nejprve v Thajsku

Nový Chevrolet Trailblazer oslaví svoji světovou premiéru již za čtyři dny na autosalonu v thajském Bangkoku, tedy v místech, které je tradiční baštou pick-upů, trucků a rozmanitých crossoverů a většina automobilek své vozy těchto tříd vyrábí právě tam. Do prodejů na místním trhu Trailblazer nastoupí během letošního června, jeho dostupnost na dalších trzích (včetně těch amerických!) zatím zůstává nejistá.

Chevrolet Colorado: vize pro Thajsko

Chevrolet Colorado: vize pro Thajsko

Po technické stránce je Trailblazer vlastně jen dvouprostorovým SUV odvozeným z pick-upu Chevrolet Colorado, s nímž sdílí i samostatný žebřinový rám, což je prvek, který se v současnosti nejen z vozů SUV, ale i off-roadů vytrácí jak pára nad kotlíkem. A Colorado se má v USA vyrábět i prodávat, takže lze předpokládat, že po jeho boku bude vznikat i Trailblazer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Trailblazer nabídne dostatek prostoru pro sedm pasažérů
 

Nový Trailblazer bude dostupný s pohonem zadních, nebo všech kol, přičemž pod přední kapotou najdeme zatím výhradně přeplňované vznětové koncernové čtyřválce GM Duramax. Menší z nich dává při objemu 2,5 l výkon 150 koní (110 kW) a točivý moment 350 Nm, výkonnější z nich pak vykazuje z objemu 2,8 l výkon 180 koní (132 kW) a točivý moment 470 Nm.

Chevrolet Trailblazer SS: ostré SUV s šestilitrem

Chevrolet Trailblazer SS: ostré SUV s šestilitrem

Oba pak mohou být kombinovány s pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou, pro kterou je ale točivý moment většího z motorů snížen na 440 Nm. Nabídka pohonných jednotek se má lišit v závislosti na požadavcích konkrétních trhů, co by si třeba v USA počali s diesely a v Evropě dělali s „pětikvaltem“…?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér Trailblazeru vychází z aktuálního designu Chevroletů rozných tříd, zvláštní otočný ovladač na středovém panelu byl převzat z Colorada
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků