Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Tahoe bude sdílet nový podvozek z dílen GM, pod kapotou se objeví small-block 5.3 V8 o výkonu 235 kW (320 k) a kroutícím momentu 470 Nm. Tahoe bude debutovat na detroitském autosalonu v lednu 2006 a na trhu se objeví v první polovině příštího roku.
Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Nadnárodní automobilový kolos General Motors chce před lednovým autosalónem v Detroidu dokončit model Tahoe. Nové SUV, vyráběné pod hlavičkou Chevroletu, bude mít platformu od GM. Na novém podvozku by mělo na trh v budoucnu přijet hned 12 nových SUV; Tahoe bude prvníM z nich. V prvním čtvrtletí 2006 by se měl objevit GMC Yukon a dále nový Cadillac Escalade. XL-varianty, verze s prodlouženou platformou a delším rozvorem, jmenovaných modelů budou k dispozici v druhé polovině příštího roku.

Tahoe má na délku 5 129 mm, na šířku má 2 007 mm, výška vozu je 1 955 mm a rozvor činí 2 946 mm. Díky více skloněnénmu čelnímu sklu má vůz celkem dobrý součinitel odporu Cx = 0,36. Naladění podvozku a odpružení má komfortní nastavení, interiér vozu by měl mít kvalitní dílenské zpracování a luxusní materiály.

Při uvedení na trh bude mít 2,5tunové SUV Tahoe pod kapotou Small-block V8 o zdvihovém objemu 5,3 l. Motor disponuje výkonem 235 kW (320 k) a maximální kroutící moment 470 Nm nastupuje od 4 200 ot/min. Udávaná spotřeba má být 11,5 litrů na 100 km O přenos síly na 17palcová kola se stará čtyřstupňová automatická převodovka. Tahoe bude k dispozici s náhonem na dvě kola (2 WD) i na všechna čtyři kola (4 WD). Pro Tahoe s náhonem na jednu nápravu bude později na trhu i slabší vidlicový osmiválec o výkonu 213 kW (290 k).

Chevrolet připravil pro Tahoe tři základní varianty výbavy: LS, LT a LTZ. V nabídce bude možné najít přední i zadní parkovací asistent, DVD přehrávač, satelitní navigace nebo zpětná parkovací kamera s 8palcovým LCD displayem. Zavazadlový prostor v základním provedení má 478 l, po vymontování druhé a třetí řady sedadel se objem zvedne na zajímavých 3 048 litrů. Řidiči bude pomáhat ABS s brzdovým asistentem, ESP a sada airbagů včetně bočních pro všechny 3 řady sedadel.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků