Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Tahoe bude sdílet nový podvozek z dílen GM, pod kapotou se objeví small-block 5.3 V8 o výkonu 235 kW (320 k) a kroutícím momentu 470 Nm. Tahoe bude debutovat na detroitském autosalonu v lednu 2006 a na trhu se objeví v první polovině příštího roku.
Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Nadnárodní automobilový kolos General Motors chce před lednovým autosalónem v Detroidu dokončit model Tahoe. Nové SUV, vyráběné pod hlavičkou Chevroletu, bude mít platformu od GM. Na novém podvozku by mělo na trh v budoucnu přijet hned 12 nových SUV; Tahoe bude prvníM z nich. V prvním čtvrtletí 2006 by se měl objevit GMC Yukon a dále nový Cadillac Escalade. XL-varianty, verze s prodlouženou platformou a delším rozvorem, jmenovaných modelů budou k dispozici v druhé polovině příštího roku.

Tahoe má na délku 5 129 mm, na šířku má 2 007 mm, výška vozu je 1 955 mm a rozvor činí 2 946 mm. Díky více skloněnénmu čelnímu sklu má vůz celkem dobrý součinitel odporu Cx = 0,36. Naladění podvozku a odpružení má komfortní nastavení, interiér vozu by měl mít kvalitní dílenské zpracování a luxusní materiály.

Při uvedení na trh bude mít 2,5tunové SUV Tahoe pod kapotou Small-block V8 o zdvihovém objemu 5,3 l. Motor disponuje výkonem 235 kW (320 k) a maximální kroutící moment 470 Nm nastupuje od 4 200 ot/min. Udávaná spotřeba má být 11,5 litrů na 100 km O přenos síly na 17palcová kola se stará čtyřstupňová automatická převodovka. Tahoe bude k dispozici s náhonem na dvě kola (2 WD) i na všechna čtyři kola (4 WD). Pro Tahoe s náhonem na jednu nápravu bude později na trhu i slabší vidlicový osmiválec o výkonu 213 kW (290 k).

Chevrolet připravil pro Tahoe tři základní varianty výbavy: LS, LT a LTZ. V nabídce bude možné najít přední i zadní parkovací asistent, DVD přehrávač, satelitní navigace nebo zpětná parkovací kamera s 8palcovým LCD displayem. Zavazadlový prostor v základním provedení má 478 l, po vymontování druhé a třetí řady sedadel se objem zvedne na zajímavých 3 048 litrů. Řidiči bude pomáhat ABS s brzdovým asistentem, ESP a sada airbagů včetně bočních pro všechny 3 řady sedadel.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků