Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Tahoe bude sdílet nový podvozek z dílen GM, pod kapotou se objeví small-block 5.3 V8 o výkonu 235 kW (320 k) a kroutícím momentu 470 Nm. Tahoe bude debutovat na detroitském autosalonu v lednu 2006 a na trhu se objeví v první polovině příštího roku.
Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Nadnárodní automobilový kolos General Motors chce před lednovým autosalónem v Detroidu dokončit model Tahoe. Nové SUV, vyráběné pod hlavičkou Chevroletu, bude mít platformu od GM. Na novém podvozku by mělo na trh v budoucnu přijet hned 12 nových SUV; Tahoe bude prvníM z nich. V prvním čtvrtletí 2006 by se měl objevit GMC Yukon a dále nový Cadillac Escalade. XL-varianty, verze s prodlouženou platformou a delším rozvorem, jmenovaných modelů budou k dispozici v druhé polovině příštího roku.

Tahoe má na délku 5 129 mm, na šířku má 2 007 mm, výška vozu je 1 955 mm a rozvor činí 2 946 mm. Díky více skloněnénmu čelnímu sklu má vůz celkem dobrý součinitel odporu Cx = 0,36. Naladění podvozku a odpružení má komfortní nastavení, interiér vozu by měl mít kvalitní dílenské zpracování a luxusní materiály.

Při uvedení na trh bude mít 2,5tunové SUV Tahoe pod kapotou Small-block V8 o zdvihovém objemu 5,3 l. Motor disponuje výkonem 235 kW (320 k) a maximální kroutící moment 470 Nm nastupuje od 4 200 ot/min. Udávaná spotřeba má být 11,5 litrů na 100 km O přenos síly na 17palcová kola se stará čtyřstupňová automatická převodovka. Tahoe bude k dispozici s náhonem na dvě kola (2 WD) i na všechna čtyři kola (4 WD). Pro Tahoe s náhonem na jednu nápravu bude později na trhu i slabší vidlicový osmiválec o výkonu 213 kW (290 k).

Chevrolet připravil pro Tahoe tři základní varianty výbavy: LS, LT a LTZ. V nabídce bude možné najít přední i zadní parkovací asistent, DVD přehrávač, satelitní navigace nebo zpětná parkovací kamera s 8palcovým LCD displayem. Zavazadlový prostor v základním provedení má 478 l, po vymontování druhé a třetí řady sedadel se objem zvedne na zajímavých 3 048 litrů. Řidiči bude pomáhat ABS s brzdovým asistentem, ESP a sada airbagů včetně bočních pro všechny 3 řady sedadel.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků