Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Tahoe bude sdílet nový podvozek z dílen GM, pod kapotou se objeví small-block 5.3 V8 o výkonu 235 kW (320 k) a kroutícím momentu 470 Nm. Tahoe bude debutovat na detroitském autosalonu v lednu 2006 a na trhu se objeví v první polovině příštího roku.
Chevrolet Tahoe: první z 12 nových SUV od General Motors

Nadnárodní automobilový kolos General Motors chce před lednovým autosalónem v Detroidu dokončit model Tahoe. Nové SUV, vyráběné pod hlavičkou Chevroletu, bude mít platformu od GM. Na novém podvozku by mělo na trh v budoucnu přijet hned 12 nových SUV; Tahoe bude prvníM z nich. V prvním čtvrtletí 2006 by se měl objevit GMC Yukon a dále nový Cadillac Escalade. XL-varianty, verze s prodlouženou platformou a delším rozvorem, jmenovaných modelů budou k dispozici v druhé polovině příštího roku.

Tahoe má na délku 5 129 mm, na šířku má 2 007 mm, výška vozu je 1 955 mm a rozvor činí 2 946 mm. Díky více skloněnénmu čelnímu sklu má vůz celkem dobrý součinitel odporu Cx = 0,36. Naladění podvozku a odpružení má komfortní nastavení, interiér vozu by měl mít kvalitní dílenské zpracování a luxusní materiály.

Při uvedení na trh bude mít 2,5tunové SUV Tahoe pod kapotou Small-block V8 o zdvihovém objemu 5,3 l. Motor disponuje výkonem 235 kW (320 k) a maximální kroutící moment 470 Nm nastupuje od 4 200 ot/min. Udávaná spotřeba má být 11,5 litrů na 100 km O přenos síly na 17palcová kola se stará čtyřstupňová automatická převodovka. Tahoe bude k dispozici s náhonem na dvě kola (2 WD) i na všechna čtyři kola (4 WD). Pro Tahoe s náhonem na jednu nápravu bude později na trhu i slabší vidlicový osmiválec o výkonu 213 kW (290 k).

Chevrolet připravil pro Tahoe tři základní varianty výbavy: LS, LT a LTZ. V nabídce bude možné najít přední i zadní parkovací asistent, DVD přehrávač, satelitní navigace nebo zpětná parkovací kamera s 8palcovým LCD displayem. Zavazadlový prostor v základním provedení má 478 l, po vymontování druhé a třetí řady sedadel se objem zvedne na zajímavých 3 048 litrů. Řidiči bude pomáhat ABS s brzdovým asistentem, ESP a sada airbagů včetně bočních pro všechny 3 řady sedadel.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků