Chevrolet Tahoe Hybrid Tri-mode: tři energie

Německá společnost GeigerCars představila přepracované hybridní SUV Tahoe adaptované i na spalování LPG. To tu ještě nebylo...

Nebývá častou praxí, aby se ladičská společnost soustředila spíše na rozšíření využitelnosti vybraného vozu než na jeho styling a jízdní vlastnosti. Ale německá firma GeigerCars, o jejíchž produktech vás pravidelně informujeme, nijak konvenční není, o čemž svědčí i skutečnost, že se i přes svoji západoevropskou lokalizaci soustředí na automobily americké výroby. Jejím nejnovějším počinem je velké SUV Tahoe Hybrid přestavěné i na spalování LPG. Připomeňme, že Chevrolet Tahoe Hybrid byl při své premiéře v roce 2007 vůbec prvním sériovým hybridním SUV na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází z produkčního provedení Chevrolet Tahoe Hybrid osazeného šestilitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 332 koní (244 kW) při 5 100 ot./min. a točivém momentu až 498 Nm při 4 100 ot./min. Spalovací jednotka je již v sérii kombinována s párem elektromotorů o celkovém výkonu 120 kW napájených z nikl-metal-hydridových akumulátorů pracujících s napětím 300 V. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon nebo na spalovací motor, případně kombinací obou. O další snižování spotřeby paliva se stará dobře známé odpojování jednotlivých válců při menším zatížení či regenerativní brzdění, díky čemuž si robustní vůz údajně vystačí v průměru s 11,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I to však je pro Evropany, zvyklé v této kategorii spíše na parametry vznětových jednotek, dosti vysoká hodnota, v Mnichově proto stroji Tahoe Hybrid přidali ještě jedno lákadlo: přestavěli jej na možnost tankovat podstatně levnější LPG (vestavěná tlaková nádrž má objem 109 litrů). Převodovka zůstává čtyřstupňová automatická s předvolbou, osmnáctipalcová litá kola nazouvají pneumatiky o rozměru 265/65.

Technické detaily neznáme, přestavba na LPG vás vyjde na 4 000 eur a pořizovací cena celého takto upraveného vozu činí 60 000 eur. Úprava je to dosti netradiční, ale pokud bude fungovat, měla by přinést kombinaci vysokého výkonu, benzinovo-elektrické kultivovanosti a jedinečných provozních nákladů. Uvidíme, zda bude příklad Geigeru někdo následovat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Tahoe Hybrid Tri-mode

bazar

Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 911 km
Cena: 60 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2007
Stav: 93 255 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 64 276 km
Cena: 253 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 138 263 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 98 488 km
Cena: 330 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 83 946 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků