Chevrolet Tahoe Hybrid Tri-mode: tři energie

Německá společnost GeigerCars představila přepracované hybridní SUV Tahoe adaptované i na spalování LPG. To tu ještě nebylo...

Nebývá častou praxí, aby se ladičská společnost soustředila spíše na rozšíření využitelnosti vybraného vozu než na jeho styling a jízdní vlastnosti. Ale německá firma GeigerCars, o jejíchž produktech vás pravidelně informujeme, nijak konvenční není, o čemž svědčí i skutečnost, že se i přes svoji západoevropskou lokalizaci soustředí na automobily americké výroby. Jejím nejnovějším počinem je velké SUV Tahoe Hybrid přestavěné i na spalování LPG. Připomeňme, že Chevrolet Tahoe Hybrid byl při své premiéře v roce 2007 vůbec prvním sériovým hybridním SUV na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka vychází z produkčního provedení Chevrolet Tahoe Hybrid osazeného šestilitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 332 koní (244 kW) při 5 100 ot./min. a točivém momentu až 498 Nm při 4 100 ot./min. Spalovací jednotka je již v sérii kombinována s párem elektromotorů o celkovém výkonu 120 kW napájených z nikl-metal-hydridových akumulátorů pracujících s napětím 300 V. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon nebo na spalovací motor, případně kombinací obou. O další snižování spotřeby paliva se stará dobře známé odpojování jednotlivých válců při menším zatížení či regenerativní brzdění, díky čemuž si robustní vůz údajně vystačí v průměru s 11,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I to však je pro Evropany, zvyklé v této kategorii spíše na parametry vznětových jednotek, dosti vysoká hodnota, v Mnichově proto stroji Tahoe Hybrid přidali ještě jedno lákadlo: přestavěli jej na možnost tankovat podstatně levnější LPG (vestavěná tlaková nádrž má objem 109 litrů). Převodovka zůstává čtyřstupňová automatická s předvolbou, osmnáctipalcová litá kola nazouvají pneumatiky o rozměru 265/65.

Technické detaily neznáme, přestavba na LPG vás vyjde na 4 000 eur a pořizovací cena celého takto upraveného vozu činí 60 000 eur. Úprava je to dosti netradiční, ale pokud bude fungovat, měla by přinést kombinaci vysokého výkonu, benzinovo-elektrické kultivovanosti a jedinečných provozních nákladů. Uvidíme, zda bude příklad Geigeru někdo následovat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Tahoe Hybrid Tri-mode
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků