Chevrolet SS: Holden pro USA a 415 koní do zadu

Týden po nové generaci Holdenu Commodore VF byla představena americká modifikace jeho špičkového provedení v podobě modelu Chevrolet SS.

Pokud patříte k milovníkům sedanů s klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu podél a pohonem zadních kol, mnoho příležitostí k ukojení svých vášní již nemáte. V Evropě je na výběr snad jen z drahých vozů Mercedes-Benz E63 AMG nebo BMW M5, ale útěchou budiž, že ani v USA a pomalu už ani v Austrálii, tradiční výspě klasické koncepce, na tom nejsou o mnoho lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet SS

Důvodů, proč v posledních letech automobily s touto koncepcí prakticky vymizely, je více a vystačilo by to na samostatný článek, jehož ústředními tématy by byly hlavně požadavky na bezpečnost, „blubuvzdornost“ ovládání a trvalé marketingové tažení automobilek, které „zadokolky“ nikdy dělat neuměly. V sobotu se však na okruhu Daytona International Speedway představil nový Chevrolet SS.

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Tento vůz je pouze nepatrně upravenou verzí před týdnem představeného sedanu Holden Commodore VF, který jsme vám již docela podrobně představili, takže se k němu ani k okolnostem jeho vzniku a budoucnosti už vracet nebudeme. Na první pohled se Chevrolet SS od Holdenu Commodore SS V liší pouze v detailech, za zmínku stojí snad jen jiné koncovky výfuků a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 275/40 vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího Holdenu se tento Chevrolet liší pouze v detailech

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu najdeme modifikované vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové závěsy. Posilovač řízení je (bohužel) elektrohydraulický a přední kotouče brzdové soustavy Brembo mají průměr 335 mm. Pod kapotou nic převratného nečekejte, trůní tam atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 415 koní (305 kW) a točivým momentem 562 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od Chevroletu SS si GM slibuje úspěchy také v šampionátu NASCAR

Ten je na kola zadní nápravy přenášen výhradně přes automatickou šestistupňovou převodovku, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h má jen mírně překročit hranici 5 s. Výrobce slibuje nízko uložené těžiště a rozdělení hmotnosti v poměru 50/50 mezi nápravy, ale také připravenost Chevroletu SS ke službě v každodenním provozu. Standardní výbava má být velmi rozsáhlá a najdeme v ní také celou řadu moderních bezpečnostních soustav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér bude komfortní a sportovní, ale nezapře typické prvky současných globálních trendů značky Chevrolet

Budou mezi nimi třeba hlídání mrtvých úhlů zrcátek a zvoleného jízdního pruhu, varování před hrozícím čelním i zadním střetem nebo projekce zásadních informací skrze HUD přímo před oči řidiče. O náležitý komfort řidiče a posádky se postarají kožené čalounění s všestranně elektricky stavitelnými předními sedadly, audiosoustava Bose, startování tlačítkem, dotykový monitor MyLink uprostřed konzole a automatický parkovací asistent (v americkém Chevroletu poprvé!).

Ceny ani technické detaily zatím neznáme, Chevrolet SS se má na trzích USA začít prodávat s letošním podzimem. Technický skvost typu M-B/BMW od něj nečekejme, ale právě cena bude zřejmě podstatně zajímavější.
 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků