Chevrolet SS: Holden pro USA a 415 koní do zadu

Týden po nové generaci Holdenu Commodore VF byla představena americká modifikace jeho špičkového provedení v podobě modelu Chevrolet SS.

Pokud patříte k milovníkům sedanů s klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu podél a pohonem zadních kol, mnoho příležitostí k ukojení svých vášní již nemáte. V Evropě je na výběr snad jen z drahých vozů Mercedes-Benz E63 AMG nebo BMW M5, ale útěchou budiž, že ani v USA a pomalu už ani v Austrálii, tradiční výspě klasické koncepce, na tom nejsou o mnoho lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet SS

Důvodů, proč v posledních letech automobily s touto koncepcí prakticky vymizely, je více a vystačilo by to na samostatný článek, jehož ústředními tématy by byly hlavně požadavky na bezpečnost, „blubuvzdornost“ ovládání a trvalé marketingové tažení automobilek, které „zadokolky“ nikdy dělat neuměly. V sobotu se však na okruhu Daytona International Speedway představil nový Chevrolet SS.

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Tento vůz je pouze nepatrně upravenou verzí před týdnem představeného sedanu Holden Commodore VF, který jsme vám již docela podrobně představili, takže se k němu ani k okolnostem jeho vzniku a budoucnosti už vracet nebudeme. Na první pohled se Chevrolet SS od Holdenu Commodore SS V liší pouze v detailech, za zmínku stojí snad jen jiné koncovky výfuků a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 275/40 vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího Holdenu se tento Chevrolet liší pouze v detailech

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu najdeme modifikované vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové závěsy. Posilovač řízení je (bohužel) elektrohydraulický a přední kotouče brzdové soustavy Brembo mají průměr 335 mm. Pod kapotou nic převratného nečekejte, trůní tam atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 415 koní (305 kW) a točivým momentem 562 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od Chevroletu SS si GM slibuje úspěchy také v šampionátu NASCAR

Ten je na kola zadní nápravy přenášen výhradně přes automatickou šestistupňovou převodovku, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h má jen mírně překročit hranici 5 s. Výrobce slibuje nízko uložené těžiště a rozdělení hmotnosti v poměru 50/50 mezi nápravy, ale také připravenost Chevroletu SS ke službě v každodenním provozu. Standardní výbava má být velmi rozsáhlá a najdeme v ní také celou řadu moderních bezpečnostních soustav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér bude komfortní a sportovní, ale nezapře typické prvky současných globálních trendů značky Chevrolet

Budou mezi nimi třeba hlídání mrtvých úhlů zrcátek a zvoleného jízdního pruhu, varování před hrozícím čelním i zadním střetem nebo projekce zásadních informací skrze HUD přímo před oči řidiče. O náležitý komfort řidiče a posádky se postarají kožené čalounění s všestranně elektricky stavitelnými předními sedadly, audiosoustava Bose, startování tlačítkem, dotykový monitor MyLink uprostřed konzole a automatický parkovací asistent (v americkém Chevroletu poprvé!).

Ceny ani technické detaily zatím neznáme, Chevrolet SS se má na trzích USA začít prodávat s letošním podzimem. Technický skvost typu M-B/BMW od něj nečekejme, ale právě cena bude zřejmě podstatně zajímavější.
 

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků