Chevrolet SS: Holden pro USA a 415 koní do zadu

Týden po nové generaci Holdenu Commodore VF byla představena americká modifikace jeho špičkového provedení v podobě modelu Chevrolet SS.

Pokud patříte k milovníkům sedanů s klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu podél a pohonem zadních kol, mnoho příležitostí k ukojení svých vášní již nemáte. V Evropě je na výběr snad jen z drahých vozů Mercedes-Benz E63 AMG nebo BMW M5, ale útěchou budiž, že ani v USA a pomalu už ani v Austrálii, tradiční výspě klasické koncepce, na tom nejsou o mnoho lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet SS

Důvodů, proč v posledních letech automobily s touto koncepcí prakticky vymizely, je více a vystačilo by to na samostatný článek, jehož ústředními tématy by byly hlavně požadavky na bezpečnost, „blubuvzdornost“ ovládání a trvalé marketingové tažení automobilek, které „zadokolky“ nikdy dělat neuměly. V sobotu se však na okruhu Daytona International Speedway představil nový Chevrolet SS.

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Tento vůz je pouze nepatrně upravenou verzí před týdnem představeného sedanu Holden Commodore VF, který jsme vám již docela podrobně představili, takže se k němu ani k okolnostem jeho vzniku a budoucnosti už vracet nebudeme. Na první pohled se Chevrolet SS od Holdenu Commodore SS V liší pouze v detailech, za zmínku stojí snad jen jiné koncovky výfuků a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 275/40 vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího Holdenu se tento Chevrolet liší pouze v detailech

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu najdeme modifikované vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové závěsy. Posilovač řízení je (bohužel) elektrohydraulický a přední kotouče brzdové soustavy Brembo mají průměr 335 mm. Pod kapotou nic převratného nečekejte, trůní tam atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 415 koní (305 kW) a točivým momentem 562 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od Chevroletu SS si GM slibuje úspěchy také v šampionátu NASCAR

Ten je na kola zadní nápravy přenášen výhradně přes automatickou šestistupňovou převodovku, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h má jen mírně překročit hranici 5 s. Výrobce slibuje nízko uložené těžiště a rozdělení hmotnosti v poměru 50/50 mezi nápravy, ale také připravenost Chevroletu SS ke službě v každodenním provozu. Standardní výbava má být velmi rozsáhlá a najdeme v ní také celou řadu moderních bezpečnostních soustav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér bude komfortní a sportovní, ale nezapře typické prvky současných globálních trendů značky Chevrolet

Budou mezi nimi třeba hlídání mrtvých úhlů zrcátek a zvoleného jízdního pruhu, varování před hrozícím čelním i zadním střetem nebo projekce zásadních informací skrze HUD přímo před oči řidiče. O náležitý komfort řidiče a posádky se postarají kožené čalounění s všestranně elektricky stavitelnými předními sedadly, audiosoustava Bose, startování tlačítkem, dotykový monitor MyLink uprostřed konzole a automatický parkovací asistent (v americkém Chevroletu poprvé!).

Ceny ani technické detaily zatím neznáme, Chevrolet SS se má na trzích USA začít prodávat s letošním podzimem. Technický skvost typu M-B/BMW od něj nečekejme, ale právě cena bude zřejmě podstatně zajímavější.
 

 

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 137 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků