Chevrolet Spin: jednodušší Orlando pro rozvojové trhy

Značka Chevrolet konečně odhalila své kompaktní a až sedmimístné MPV. Na českém trhu se jej ale zřejmě nedočkáme.

Nový Chevrolet Spin, o němž jsme prvně psali již v půli června, byl představen. Jde o MPV provedení vycházející ze stávajícího typu Chevrolet Cobalt představeného vloni. Předchozí generace Cobaltu (k dispozici bylo tehdy také „sportovní“ provedení Chevrolet Cobalt SS) byla za Atlantikem nahrazena „globálním“ typem Chevrolet Cruze. V současnosti se vozy Cobalt prodávají pouze na vybraných trzích vesměs rozvojových trhů, jimž je určena také novinka v podobě modelu Chevrolet Spin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spin: sedmimístné MPV pro nenáročné 

Přesto však brazilská pobočka koncernu General Motors, jež vůz vyvinula a bude ho také vyrábět, tvrdí, že typovou řadu Spin testovala v rozmanitých provozních podmínkách hned čtyř kontinentů.

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Novinka se bude prodávat nejen v Brazílii samotné, ale také v ostatních jihoamerických zemích a také v Asii. Z aktuální generace Cobaltu model Spin přebírá nejen kompletní podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2 620 mm, ale také pohonné jednotky i stylistický jazyk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostřední cestující na střední řadě sedadel se musí obejít bez hlavové opěrky

A pokud vám samotný Cobalt připadal jako ošklivé auto, pak Spin vypadá jako jeho karikatura. Interiér, jak vidíte i ze snímků, může mít pěti, nebo sedmimístnou konfiguraci a volant, středová konzole i palubní deska do značné míry připomínají Chevrolety, jak je známe z evropských silnic, třeba z Orlanda. Celkově však působí poněkud skromnějším dojmem, klimatizace je jen manuální a částečně digitální přístrojový štít má blíže k „našemu“ minivozu Chevrolet Spark.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Chevroletu Spin přebírá inspiraci z jiných Chevroletů současnosti 

Za třetí řadou sedadel však údajně zůstává přijatelných 162 l prostoru pro zavazadla, po sklopení střední řady naroste objem na 710 l a v dvoumístné konfiguraci nabídne až 1 668 l. K mání bude nový Chevrolet Spin ve výbavových stupních LT a LTZ. V tom základním je Spin pouze pětimístný a nabízí klimatizaci, ABS, dvojici airbagů, elektrické ovládání oken a zámků či posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedinou volbou je zážehová osmnáctistovka na benzín i etanol, můžete ji ale mít v kombinaci s manuálně řazenou, nebo automatickou převodovkou

Lépe vybavený model Spin LTZ přidává kromě třetí řady sedadel také palubní počítač, couvací asistent nebo multifunkční volant. O pohon se postará výhradně zážehový čtyřválec EconoFlex s objemem 1,8 l (čtrnáctistovka z Cobaltu zřejmě k dispozici nebude), který při provozu na etanol dosahuje výkonu 108 koní (79 kW) a na běžný benzín 106 koní (78 kW). Kombinovat jej lze s pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky