Chevrolet Spin: jednodušší Orlando pro rozvojové trhy

Značka Chevrolet konečně odhalila své kompaktní a až sedmimístné MPV. Na českém trhu se jej ale zřejmě nedočkáme.

Nový Chevrolet Spin, o němž jsme prvně psali již v půli června, byl představen. Jde o MPV provedení vycházející ze stávajícího typu Chevrolet Cobalt představeného vloni. Předchozí generace Cobaltu (k dispozici bylo tehdy také „sportovní“ provedení Chevrolet Cobalt SS) byla za Atlantikem nahrazena „globálním“ typem Chevrolet Cruze. V současnosti se vozy Cobalt prodávají pouze na vybraných trzích vesměs rozvojových trhů, jimž je určena také novinka v podobě modelu Chevrolet Spin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spin: sedmimístné MPV pro nenáročné 

Přesto však brazilská pobočka koncernu General Motors, jež vůz vyvinula a bude ho také vyrábět, tvrdí, že typovou řadu Spin testovala v rozmanitých provozních podmínkách hned čtyř kontinentů.

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Novinka se bude prodávat nejen v Brazílii samotné, ale také v ostatních jihoamerických zemích a také v Asii. Z aktuální generace Cobaltu model Spin přebírá nejen kompletní podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2 620 mm, ale také pohonné jednotky i stylistický jazyk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostřední cestující na střední řadě sedadel se musí obejít bez hlavové opěrky

A pokud vám samotný Cobalt připadal jako ošklivé auto, pak Spin vypadá jako jeho karikatura. Interiér, jak vidíte i ze snímků, může mít pěti, nebo sedmimístnou konfiguraci a volant, středová konzole i palubní deska do značné míry připomínají Chevrolety, jak je známe z evropských silnic, třeba z Orlanda. Celkově však působí poněkud skromnějším dojmem, klimatizace je jen manuální a částečně digitální přístrojový štít má blíže k „našemu“ minivozu Chevrolet Spark.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Chevroletu Spin přebírá inspiraci z jiných Chevroletů současnosti 

Za třetí řadou sedadel však údajně zůstává přijatelných 162 l prostoru pro zavazadla, po sklopení střední řady naroste objem na 710 l a v dvoumístné konfiguraci nabídne až 1 668 l. K mání bude nový Chevrolet Spin ve výbavových stupních LT a LTZ. V tom základním je Spin pouze pětimístný a nabízí klimatizaci, ABS, dvojici airbagů, elektrické ovládání oken a zámků či posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedinou volbou je zážehová osmnáctistovka na benzín i etanol, můžete ji ale mít v kombinaci s manuálně řazenou, nebo automatickou převodovkou

Lépe vybavený model Spin LTZ přidává kromě třetí řady sedadel také palubní počítač, couvací asistent nebo multifunkční volant. O pohon se postará výhradně zážehový čtyřválec EconoFlex s objemem 1,8 l (čtrnáctistovka z Cobaltu zřejmě k dispozici nebude), který při provozu na etanol dosahuje výkonu 108 koní (79 kW) a na běžný benzín 106 koní (78 kW). Kombinovat jej lze s pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků