Chevrolet Spin: jednodušší Orlando pro rozvojové trhy

Značka Chevrolet konečně odhalila své kompaktní a až sedmimístné MPV. Na českém trhu se jej ale zřejmě nedočkáme.

Nový Chevrolet Spin, o němž jsme prvně psali již v půli června, byl představen. Jde o MPV provedení vycházející ze stávajícího typu Chevrolet Cobalt představeného vloni. Předchozí generace Cobaltu (k dispozici bylo tehdy také „sportovní“ provedení Chevrolet Cobalt SS) byla za Atlantikem nahrazena „globálním“ typem Chevrolet Cruze. V současnosti se vozy Cobalt prodávají pouze na vybraných trzích vesměs rozvojových trhů, jimž je určena také novinka v podobě modelu Chevrolet Spin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spin: sedmimístné MPV pro nenáročné 

Přesto však brazilská pobočka koncernu General Motors, jež vůz vyvinula a bude ho také vyrábět, tvrdí, že typovou řadu Spin testovala v rozmanitých provozních podmínkách hned čtyř kontinentů.

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Novinka se bude prodávat nejen v Brazílii samotné, ale také v ostatních jihoamerických zemích a také v Asii. Z aktuální generace Cobaltu model Spin přebírá nejen kompletní podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2 620 mm, ale také pohonné jednotky i stylistický jazyk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostřední cestující na střední řadě sedadel se musí obejít bez hlavové opěrky

A pokud vám samotný Cobalt připadal jako ošklivé auto, pak Spin vypadá jako jeho karikatura. Interiér, jak vidíte i ze snímků, může mít pěti, nebo sedmimístnou konfiguraci a volant, středová konzole i palubní deska do značné míry připomínají Chevrolety, jak je známe z evropských silnic, třeba z Orlanda. Celkově však působí poněkud skromnějším dojmem, klimatizace je jen manuální a částečně digitální přístrojový štít má blíže k „našemu“ minivozu Chevrolet Spark.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Chevroletu Spin přebírá inspiraci z jiných Chevroletů současnosti 

Za třetí řadou sedadel však údajně zůstává přijatelných 162 l prostoru pro zavazadla, po sklopení střední řady naroste objem na 710 l a v dvoumístné konfiguraci nabídne až 1 668 l. K mání bude nový Chevrolet Spin ve výbavových stupních LT a LTZ. V tom základním je Spin pouze pětimístný a nabízí klimatizaci, ABS, dvojici airbagů, elektrické ovládání oken a zámků či posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedinou volbou je zážehová osmnáctistovka na benzín i etanol, můžete ji ale mít v kombinaci s manuálně řazenou, nebo automatickou převodovkou

Lépe vybavený model Spin LTZ přidává kromě třetí řady sedadel také palubní počítač, couvací asistent nebo multifunkční volant. O pohon se postará výhradně zážehový čtyřválec EconoFlex s objemem 1,8 l (čtrnáctistovka z Cobaltu zřejmě k dispozici nebude), který při provozu na etanol dosahuje výkonu 108 koní (79 kW) a na běžný benzín 106 koní (78 kW). Kombinovat jej lze s pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

bazar

Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 69 950 km
Cena: 70 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2011
Stav: 17 225 km
Cena: 105 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 125 196 km
Cena: 191 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 387 km
Cena: 149 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků