Chevrolet Spark. Nejprodávanější „mini“ v ČR

Mimořádně dostupná cena, svěží design, promyšlená koncepce s překvapivě prostorným interiérem a nízké provozní náklady – to jsou hlavní trumfy, které kompaktní Chevrolet Spark vynesly na trůn „krále“ segmentu minivozů za celý rok 2007 – od ledna do konce prosince loňského roku se jich v ČR prodalo celkem 1327!

Loňské prodeje vynesly Chevrolet Spark k tržnímu podílu 20,5 %, což znamená, že každý pátý vloni prodaný vůz segmentu, kde operují mj. Fiat Panda, Kia Picanto, Hyundai Atos nebo Peugeot 107, byl právě Spark.

„Je zřejmé, že zákazníci se dokážou v nabídce cenově mimořádně konkurenčního trhu velmi dobře orientovat a umí ocenit výborný poměr cena/nabízená hodnota, který patří k nejsilnějším momentům všech našich modelů,“ říká Pavel Baštář, prodejní a marketingový ředitel českého zastoupení značky Chevrolet, která v ČR vloni prodala 2756 osobních automobilů, což je o bezmála pětinu více než v roce 2006.

Při základní ceně jen 159 900 Kč (při financování přes leasingovou společnost GMAC) nabízí Spark díky své originální jen 3,5 m dlouhé karoserii nadprůměrný prostor i na zadních sedadlech, příjemně vzpřímenější posez neunavuje ani při dlouhých jízdách a navíc garantuje dobrý výhled z vozu ven, což ocení zejména děti. Zavazadlový prostor základního objemu 170 l lze sklopením zadních asymetricky dělených sedadel zvětšit až na 845 l, takže Spark si poradí i s přepravou nové pračky atp. Velkou výhodou v porovnání s konkurencí je pětidveřová karoserie – druhá dvojice dveří zaručuje skutečně pohodlný přístup k zadním sedadlům.

Spark nešidí ani výbavu – ta už u základního modelu obsahuje mj. airbag řidiče, protiblokovací systém brzd ABS, asymetricky dělená zadní sedadla, tónovaná skla nebo kotevní body systému ISOFIX na krajních zadních sedadlech. Vyšší verze mají např. kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání, autorádio s CD, klimatizaci nebo boční airbagy...

Dvojice zážehových motorů o objemech 0,8 l a 1,0 l a výkonech 51,5 k, resp. 65,5 k překvapí vitalitou i hospodárností – Spark 1.0 jede pod plným plynem až 156 km/h a přitom jeho průměrná spotřeba činí jen 5,6 l/100 km.

„Velmi silným argumentem je i prodloužená - pětiletá - záruka, kterou Chevrolet poskytuje na téměř všechny své modely,“ vysvětluje Pavel Baštář další důvod vysoké obliby modelu Chevrolet Spark.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků