Chevrolet Spark. Nejprodávanější „mini“ v ČR

Mimořádně dostupná cena, svěží design, promyšlená koncepce s překvapivě prostorným interiérem a nízké provozní náklady – to jsou hlavní trumfy, které kompaktní Chevrolet Spark vynesly na trůn „krále“ segmentu minivozů za celý rok 2007 – od ledna do konce prosince loňského roku se jich v ČR prodalo celkem 1327!

Loňské prodeje vynesly Chevrolet Spark k tržnímu podílu 20,5 %, což znamená, že každý pátý vloni prodaný vůz segmentu, kde operují mj. Fiat Panda, Kia Picanto, Hyundai Atos nebo Peugeot 107, byl právě Spark.

„Je zřejmé, že zákazníci se dokážou v nabídce cenově mimořádně konkurenčního trhu velmi dobře orientovat a umí ocenit výborný poměr cena/nabízená hodnota, který patří k nejsilnějším momentům všech našich modelů,“ říká Pavel Baštář, prodejní a marketingový ředitel českého zastoupení značky Chevrolet, která v ČR vloni prodala 2756 osobních automobilů, což je o bezmála pětinu více než v roce 2006.

Při základní ceně jen 159 900 Kč (při financování přes leasingovou společnost GMAC) nabízí Spark díky své originální jen 3,5 m dlouhé karoserii nadprůměrný prostor i na zadních sedadlech, příjemně vzpřímenější posez neunavuje ani při dlouhých jízdách a navíc garantuje dobrý výhled z vozu ven, což ocení zejména děti. Zavazadlový prostor základního objemu 170 l lze sklopením zadních asymetricky dělených sedadel zvětšit až na 845 l, takže Spark si poradí i s přepravou nové pračky atp. Velkou výhodou v porovnání s konkurencí je pětidveřová karoserie – druhá dvojice dveří zaručuje skutečně pohodlný přístup k zadním sedadlům.

Spark nešidí ani výbavu – ta už u základního modelu obsahuje mj. airbag řidiče, protiblokovací systém brzd ABS, asymetricky dělená zadní sedadla, tónovaná skla nebo kotevní body systému ISOFIX na krajních zadních sedadlech. Vyšší verze mají např. kompletní elektrické ovládání oken a zrcátek, centrální zamykání, autorádio s CD, klimatizaci nebo boční airbagy...

Dvojice zážehových motorů o objemech 0,8 l a 1,0 l a výkonech 51,5 k, resp. 65,5 k překvapí vitalitou i hospodárností – Spark 1.0 jede pod plným plynem až 156 km/h a přitom jeho průměrná spotřeba činí jen 5,6 l/100 km.

„Velmi silným argumentem je i prodloužená - pětiletá - záruka, kterou Chevrolet poskytuje na téměř všechny své modely,“ vysvětluje Pavel Baštář další důvod vysoké obliby modelu Chevrolet Spark.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků