Chevrolet Spark EV: elektromobil do prodejů v Evropě za rok

Evropská premiéra dalšího elektromobilu již klepe na dveře. Tentokrát půjde o malý Chevrolet Spark EV.
Chevrolet Spark EV: elektromobil do prodejů v Evropě za rok

Elektrická verze oblíbeného minivozu Chevrolet Spark není vyslovenou novinkou, vždyť slavila svoji premiéru již na loňském autosalonu v Los Angeles. Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se však vůbec poprvé evropskému publiku představí Chevrolet Spark EV v evropském provedení, jenž se v našich končinách začne oficiálně prodávat již v roce 2014.

Chevrolet připravuje pro elektrický Spark nové baterie

Chevrolet připravuje pro elektrický Spark nové baterie

O pohon tohoto vozu se postará výhradně elektromotor s výkonem 130 koní (96 kW) a točivým momentem 542 Nm, jenž Chevroletu Spark EV údajně zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. A to by z tohoto minivozu dělalo ve městě na semaforech hotový dragster, tedy alespoň do chvíle, kdy by byly akumulátory dostatečně nabité.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektromobil Chevrolet Spark EV míří do Evropy

Nic konkrétního nevíme, ale podle dosavadních informací bude nový Chevrolet Spark EV osazen zcela novou sadou baterií LFP (lithium-iron-phosphate) z dílen společnosti A123 Systems. Akumulátory LFP nabízejí oproti konvenčním bateriím li-ion řadu předností včetně nižšího zahřívání. Zatím sice uloží méně elektřiny, jde ale o perspektivní platformu pro další vývoj.

Test Chevrolet Spark 1,2: lepší než kdy dříve

Test Chevrolet Spark 1,2: lepší než kdy dříve

Chevrolet Spark EV má nabízet možnost dobíjení z běžné sítě i přes rychlonabíjěčku. V prvním případě lze plné dobití očekávat v rozmezí šesti až osmi hodin, zatímco rychlodobíjení zajistí dosažení 80 % kapacity již za 20 minut.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků