Chevrolet Spark alias nový Matiz

Nová generace Chevroletu Matiz, který na našem trhu dostane jméno Spark, vychází z dřívější studie M3X. Designově se novinka od konceptu příliš neliší, ubráno však bylo na sportovním stylingu. Spark bude na trh uveden během května. (fotogalerie)
Chevrolet Spark alias nový Matiz

Stručně a jasně

Základní rysy jsou podobné jako u současné generace, novinka ale má lepší jízdní vlastnosti a řízení. Upravena byla středová konzola, přístroje se nyní nachází uprostřed; před řidičem jsou jen kontrolky jako parkovací brzda apod. Podle mého názoru se ale budíky nachází příliš blízko středové konzole a řidič bude muset hodně uhýbat zrakem, aby na ně viděl. Podbarvení přístrojů může být v závislosti na zvolené barevné kombinaci exteriéru a interiéru modré, oranžové či zelené. Volant bohužel není výškově nastavitelný, sedačka řidiče už naštěstí ano.

Stejně jako předchůdce je i nová generace dlouhá pouze 3 495 mm, vůz je dokonce vyšší než širší, šířka je pouze 1 495 mm, zatímco výška rovných 1 500 mm. Zavazadlový prostor není kvůli malé délce příliš rozměrný, má pouze 170 l. Po sklopení zadních sedadel pak nabude na 845 l. Vnitřní prostor není kvůli rozvoru 2 345 mm příliš velký, ale stejně jako u současné generace postačí pro méně vzrostlé cestující. V základní výbavě bude s velkou pravděpodobností pouze airbag řidiče, přesné ceny stanoví dovozce později.

Pod kapotou zůstávají motory s objemy 0.8 a 1.0 l s výkony 38 kW a 49 kW. První má pouze tři válce, druhý je běžnější čtyřválec. Díky úpravám mají ale motory o 15 procent nižší spotřebu. Parametry obou motorů najdete v tabulce; zatím se nehovoří o tom, že by pod kapotou Sparku měl přijít naftový motor. V tak malém autě, kde se hraje především na cenu, snad ani není potřeba, koupilo by si ho kvůli vysoké ceně jen nepatrné množství zákazníků.

Motory

Motory 0.8 l 1.0 l
Počet válců 3 4
Zdvihový objem (ccm) 796 995
Nejvyšší výkon (kW/k) 38/52) 49/66
při otáčkách 6 000 5 400
Nejvyšší točivý moment (Nm) 72 91
při otáčkách 4 400 4 200
Převodovka 5st. man. 5st. man.
Max. rychlost (km/h) 145 km/h 156 km/h
Zrychlení 0-100 km/h (s) 18,2 s 14,1 s
Spotřeba (l/100 km) 6,9/4,2/5,2 7,2/4,7/5,6

Parametry

  • Rozměry: 3 495 x 1 495 x 1 500 mm
  • Rozvor: 2 345 mm
  • Rozchod: 1 310 mm vpředu a 1 275 mm vzadu
  • Průměr otáčení: 9,2 m
  • Zavěšení kol: McPherson vpředu, vlečená ramena s torzní příčkou vzadu
  • Brzdy: kotoučové vpředu, bubnové vzadu
  • Kola: 155/65 R13
  • Hmotnost: 775-855 kg
  • Objem zavazadelníku: 170-845 l
  • Palivová nádrž: 35 l

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků