Chevrolet Sonic: Aveo pro Američany

Spolu s otevřením detroitského autosalonu představil Chevrolet model Sonic. Úplná novinka to ale není, jde i o u nás známé Aveo pro USA.

Kompakt nižší třídy Chevrolet Aveo je populární také u nás. Jeho nová generace zatím do prodejů nenastoupila, nicméně jsme pro vás shrnuli dostupné informace a snímky a nahlédli jsme také do interiéru. Zájemce o dosavadní generaci Avea odkazujeme na testy hatchbacku Aveo 1,4i nebo sedanu Sportline.

V USA bude novinka přejmenovaná na Chevrolet Sonic a bude se zde prodávat jako pětidveřový hatchback a jako klasický sedan s tříprostorovou karoserií. V obou případech si všimneme dynamického pojetí základních skupin i jednotlivých detailů s agresivně roztaženou maskou, rozšířenými blatníky a stoupající linkou profilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nabídne Chevrolet Sonic „motocyklový“ přístrojový štít inspirovaný menším modelem Chevrolet Spark, dvoubarevné čalounění a údajně také bezkonkurenční prostor na zadních sedadlech. Všechny detaily zatím neznáme, ale ve výbavě Sonicu se objeví kvalitní rádio s konektivitou USAB a Bluetooth, dálkové startování, střešní okno nebo vyhřívání předních sedadel.

Pohon zajistí alternativně atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1,8 l, výkonem 137 koní (101 kW) a točivým momentem 168 Nm, nebo turbodmychadlem přeplňovaná „čtrnáctistovka“ naladěná na 140 koní (103 kW) a točivý moment 200 Nm. Prvně zmíněný motor bude moci být kombinován s pětistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou, „turbo“ pak bude dodáváno výhradně s šestistupňovým „manuálem“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic hatchback

Konvenční podvozek je vybaven vzpěrami McMherson a stabilizátorem vpředu a vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou vzadu. Řízení dostalo elektrický posilovač řízení a brzdová spustava si na zadních kolech vystačí s bubny. Pro potřeby amerického trhu se má Chevrolet Sonic vyrábět v michiganském závodě Lake Orion a prodeje zde začnou ve druhé polovině letošního roku.

Pro zpestření automobilka v Deotritu ukázala také studii Z-Spec, které se podrobněji věnujeme v jiném dnešním článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic sedan
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků