Chevrolet Sonic: Aveo pro Američany

Spolu s otevřením detroitského autosalonu představil Chevrolet model Sonic. Úplná novinka to ale není, jde i o u nás známé Aveo pro USA.

Kompakt nižší třídy Chevrolet Aveo je populární také u nás. Jeho nová generace zatím do prodejů nenastoupila, nicméně jsme pro vás shrnuli dostupné informace a snímky a nahlédli jsme také do interiéru. Zájemce o dosavadní generaci Avea odkazujeme na testy hatchbacku Aveo 1,4i nebo sedanu Sportline.

V USA bude novinka přejmenovaná na Chevrolet Sonic a bude se zde prodávat jako pětidveřový hatchback a jako klasický sedan s tříprostorovou karoserií. V obou případech si všimneme dynamického pojetí základních skupin i jednotlivých detailů s agresivně roztaženou maskou, rozšířenými blatníky a stoupající linkou profilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nabídne Chevrolet Sonic „motocyklový“ přístrojový štít inspirovaný menším modelem Chevrolet Spark, dvoubarevné čalounění a údajně také bezkonkurenční prostor na zadních sedadlech. Všechny detaily zatím neznáme, ale ve výbavě Sonicu se objeví kvalitní rádio s konektivitou USAB a Bluetooth, dálkové startování, střešní okno nebo vyhřívání předních sedadel.

Pohon zajistí alternativně atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1,8 l, výkonem 137 koní (101 kW) a točivým momentem 168 Nm, nebo turbodmychadlem přeplňovaná „čtrnáctistovka“ naladěná na 140 koní (103 kW) a točivý moment 200 Nm. Prvně zmíněný motor bude moci být kombinován s pětistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou, „turbo“ pak bude dodáváno výhradně s šestistupňovým „manuálem“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic hatchback

Konvenční podvozek je vybaven vzpěrami McMherson a stabilizátorem vpředu a vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou vzadu. Řízení dostalo elektrický posilovač řízení a brzdová spustava si na zadních kolech vystačí s bubny. Pro potřeby amerického trhu se má Chevrolet Sonic vyrábět v michiganském závodě Lake Orion a prodeje zde začnou ve druhé polovině letošního roku.

Pro zpestření automobilka v Deotritu ukázala také studii Z-Spec, které se podrobněji věnujeme v jiném dnešním článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic sedan
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků