Chevrolet Sonic: Aveo pro Američany

Spolu s otevřením detroitského autosalonu představil Chevrolet model Sonic. Úplná novinka to ale není, jde i o u nás známé Aveo pro USA.

Kompakt nižší třídy Chevrolet Aveo je populární také u nás. Jeho nová generace zatím do prodejů nenastoupila, nicméně jsme pro vás shrnuli dostupné informace a snímky a nahlédli jsme také do interiéru. Zájemce o dosavadní generaci Avea odkazujeme na testy hatchbacku Aveo 1,4i nebo sedanu Sportline.

V USA bude novinka přejmenovaná na Chevrolet Sonic a bude se zde prodávat jako pětidveřový hatchback a jako klasický sedan s tříprostorovou karoserií. V obou případech si všimneme dynamického pojetí základních skupin i jednotlivých detailů s agresivně roztaženou maskou, rozšířenými blatníky a stoupající linkou profilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nabídne Chevrolet Sonic „motocyklový“ přístrojový štít inspirovaný menším modelem Chevrolet Spark, dvoubarevné čalounění a údajně také bezkonkurenční prostor na zadních sedadlech. Všechny detaily zatím neznáme, ale ve výbavě Sonicu se objeví kvalitní rádio s konektivitou USAB a Bluetooth, dálkové startování, střešní okno nebo vyhřívání předních sedadel.

Pohon zajistí alternativně atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1,8 l, výkonem 137 koní (101 kW) a točivým momentem 168 Nm, nebo turbodmychadlem přeplňovaná „čtrnáctistovka“ naladěná na 140 koní (103 kW) a točivý moment 200 Nm. Prvně zmíněný motor bude moci být kombinován s pětistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou, „turbo“ pak bude dodáváno výhradně s šestistupňovým „manuálem“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic hatchback

Konvenční podvozek je vybaven vzpěrami McMherson a stabilizátorem vpředu a vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou vzadu. Řízení dostalo elektrický posilovač řízení a brzdová spustava si na zadních kolech vystačí s bubny. Pro potřeby amerického trhu se má Chevrolet Sonic vyrábět v michiganském závodě Lake Orion a prodeje zde začnou ve druhé polovině letošního roku.

Pro zpestření automobilka v Deotritu ukázala také studii Z-Spec, které se podrobněji věnujeme v jiném dnešním článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic sedan
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků