Chevrolet skončí v Evropě, zůstane jen Corvette

Pokus o znovuzavedení tradiční americké značky na evropském trhu končí kapitulací. Chevrolet se z Evropy stáhne, aby nechal místo Opelu.
Chevrolet skončí v Evropě, zůstane jen Corvette

Automobilka General Motors ukončí v roce 2015 většinu aktivit značky Chevrolet na evropském trhu. Uvedla to minulý týden v tiskovém prohlášení.

Místopředseda představenstva GM Steve Girsky v oficiálním komuniké připustil, že firma od tohoto opatření očekává zejména posílení pozice Opelu, respektive jeho britského dvojčete Vauxhall.

Proč Chevrolet v Evropě padá? Má to čtyři důvody

Proč Chevrolet v Evropě padá? Má to čtyři důvody

Chevrolet se v Evropě objevil v roce 2005 jako nástupce značky Daewoo. Mnohé modely korejského výrobce zůstaly v nabídce pod novým jménem. Chevrolet dokonce nabízel sadu emblémů a štítků, kterými mohli majitelé malého Matizu proměnit svoje Daewoo v prestižnější Chevrolet. 

Asijským autům se ale v boji s levnými soupeři z Evropy příliš nedařilo. Chevrolet se tedy pustil do poněkud luxusnějších, lépe vybavených a technicky vyspělejších modelů – čímž ovšem začal přímo konkurovat sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala najít podobnou rovnováhu mezi značkami, jako se to daří například Volkswagenu. 

Chevrolet zůstane aktivní v Rusku, kde je pátou nejprodávanější značkou, ale ze zbytku Evropy během roku 2015 zmizí. Naštěstí ne docela. Nadále zde hodlá nabízet a prodávat sportovní model Corvette

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Automobilka ujistila zákazníky, že o jejich auta bude postaráno i po ústupu Chevroletu z Evropy. „Pro vozy Chevrolet včetně těch prodaných ode dneška do konce roku 2015 budeme i nadále poskytovat záruku, náhradní díly a služby,“ ujišťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků