Chevrolet skončí v Evropě, zůstane jen Corvette

Pokus o znovuzavedení tradiční americké značky na evropském trhu končí kapitulací. Chevrolet se z Evropy stáhne, aby nechal místo Opelu.
Chevrolet skončí v Evropě, zůstane jen Corvette

Automobilka General Motors ukončí v roce 2015 většinu aktivit značky Chevrolet na evropském trhu. Uvedla to minulý týden v tiskovém prohlášení.

Místopředseda představenstva GM Steve Girsky v oficiálním komuniké připustil, že firma od tohoto opatření očekává zejména posílení pozice Opelu, respektive jeho britského dvojčete Vauxhall.

Proč Chevrolet v Evropě padá? Má to čtyři důvody

Proč Chevrolet v Evropě padá? Má to čtyři důvody

Chevrolet se v Evropě objevil v roce 2005 jako nástupce značky Daewoo. Mnohé modely korejského výrobce zůstaly v nabídce pod novým jménem. Chevrolet dokonce nabízel sadu emblémů a štítků, kterými mohli majitelé malého Matizu proměnit svoje Daewoo v prestižnější Chevrolet. 

Asijským autům se ale v boji s levnými soupeři z Evropy příliš nedařilo. Chevrolet se tedy pustil do poněkud luxusnějších, lépe vybavených a technicky vyspělejších modelů – čímž ovšem začal přímo konkurovat sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala najít podobnou rovnováhu mezi značkami, jako se to daří například Volkswagenu. 

Chevrolet zůstane aktivní v Rusku, kde je pátou nejprodávanější značkou, ale ze zbytku Evropy během roku 2015 zmizí. Naštěstí ne docela. Nadále zde hodlá nabízet a prodávat sportovní model Corvette

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Automobilka ujistila zákazníky, že o jejich auta bude postaráno i po ústupu Chevroletu z Evropy. „Pro vozy Chevrolet včetně těch prodaných ode dneška do konce roku 2015 budeme i nadále poskytovat záruku, náhradní díly a služby,“ ujišťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 48 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků