Chevrolet Camaro si užije poslední chvíle slávy s řadou limitovaných edic. Tahle voní sérií NASCAR.
Životní cyklus Dodge Challenger se definitivně naplnil a s modelovým rokem 2024 odejde také ikonický Chevrolet Camaro. A i v tomto případě bude nejspíš rozloučení doprovázet řada speciálních edic. Je to skvělý způsob, jak majitelům nabídnout exkluzivní modely jako věčnou vzpomínku a také vydělat nějaké peníze navíc.
Pro rok 2024 Chevrolet odstraňuje z nabídky Camara základní dvoulitr, takže nově půjde koupit minimálně s vidlicovým šestiválcem o výkonu 335 koní. Základní cena se tím pádem posouvá v přepočtu na 722.000 korun.
Bohužel to vypadá, že speciálních edic v rámci série Collector’s Edition nebude tolik, jako v případě Dodge. Výroba Camara končí v lednu. Zatím se nám minulý týden ukázal kousek s jedinečnou černou metalízou Panther jako vzpomínka na stejnojmennou linii zakladatele rodu ze šedesátých let. Druhá limitovaná edice nese název ZL1 Garage 56 Edition a oslavuje závodní speciál Nascar Cup Camaro ZL1, který pojede letošní vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans.
Karoserie lakovaná modrým odstínem Riptide vizuálně odráží charakter závodního vozu. Od kapoty až po střechu se táhne bílý středový pruh se zlatím lemem a černým středem s americkou vlajkou. S ní jsou sladěná saténově tmavá zpětná zrcátka, černé víčko nádrže a drobné detaily z karbonu. Logo Garage 56 je připomenuto na předních blatnících a v interiéru na volantu i kobercích. Kromě vizuálních prvků se edice vyznačuje přední maskou ze ZL1 1LE a specifickým zadním spoilerem.
Série Camaro ZL1 Garage 56 Edition je spojená se standardním vidlicovým osmiválcem o objemu 6,2 litru, výkonem 650 koní a točivým momentem 884 N.m. Jak přední polep dříve napověděl, vůz bude z fabriky obut pneumatikami Goodyear Eagle F1 SuperCar. Celkem vznikne pro americký trh 56 kusů. Cena nebyla oznámena, ale klasická verze ZL1 z řady Collector’s Edition vychází na 1.969.000 korun.