Chevrolet Malibu zhubl 136 kg a bude hlídat vaše děti

Modernizovaný sedan Chevroletu majiteli prozradí, zda řidič překročil rychlost nebo vyvolal intervenci podpůrných elektronických systémů.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu

Na autosalon v New Yorku zažívá premiéru nový Chevrolet Malibu. Ačkoli je o 58 mm delší než předchůdce a má dokonce o 91 mm delší rozvor, podařilo se výrobci snížit mezigeneračně hmotnost o 136 kg. To se podepíše pozitivně nejen na ovladatelnosti, ale hlavně na spotřebě, o kterou dnes jde i Američanům. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu bude k dostání samozřejmě také jako hybrid, bez toho už to dnes na trhu nejde

Chevrolet Malibu je klasický sedan, který se utká s konkurenty jako Ford Mondeo (v USA se jmenuje Fusion) či třeba Mazda6, Honda Accord, Hyundai Sonata nebo i oblíbená Toyota Camry. Výrobce sází na atraktivní design, moderní motory a také samozřejmě hybridní systém pohonu.

Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Hybrid se skládá z atmosférické osmnáctistovky, dvou elektromotorů a kompaktního li-ion akumulátoru o kapacitě 1,5 kWh. Celkový výkon soustavy je 136 kW (185 koní) a až do rychlosti 88 km/h se umí hybridní Chevrolet Malibu rozjet výhradně na elektřinu. Kombinovaná spotřeba hybridu je 5,2 litru na 100 km.

Z konvenčních motorů tvoří naprostý základ přeplňovaná benzínová patnáctistovka o výkonu 119 kW (162 k) a točivém momentu 250 Nm. Podle americké normy má motor 1,5 l spotřebu 8,7 litru ve městě a 6,3 litru na dálnici. Standardně se dodává s šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu umožní sledovat, jak s autem zachází ten, komu jste ho půjčili

Silnější je přeplňovaný motor 2,0 l o výkonu 186 kW (253 k) a točivém momentu 350 Nm. Je spojen s osmistupňovým automatem a dosahuje spotřeby 10,6 litru na 100 km ve městě a 7,3 litru na 100 km na dálnici.

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Chevrolet Malibu má i v palubním počítači jakýsi rodičovský zámek, který dovoluje nastavit maximální možnou hlasitost rádia a monitorovat styl jízdy. Rodič, který půjčí svému dítěti Chevrolet Malibu, tak bude vědět, kolikrát řidič překročil rychlost a kolikrát za něj zasahoval stabilizační nebo třeba protikolizní systém.

Všechny bezpečnostní systémy jako ESP nebo protikolizní systém nemohou být sledovaným řidičem vypnuty. Prakticky ve všech státech USA smí řídit děti od 16 let. Nehodovost mladistvých od 16 do 19 let je aktuálně v USA velmi sledovaným tématem a začínají se ozývat hlasy pro plošné zvednutí hranice na 18 let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků