Chevrolet Malibu zhubl 136 kg a bude hlídat vaše děti

Modernizovaný sedan Chevroletu majiteli prozradí, zda řidič překročil rychlost nebo vyvolal intervenci podpůrných elektronických systémů.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu

Na autosalon v New Yorku zažívá premiéru nový Chevrolet Malibu. Ačkoli je o 58 mm delší než předchůdce a má dokonce o 91 mm delší rozvor, podařilo se výrobci snížit mezigeneračně hmotnost o 136 kg. To se podepíše pozitivně nejen na ovladatelnosti, ale hlavně na spotřebě, o kterou dnes jde i Američanům. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu bude k dostání samozřejmě také jako hybrid, bez toho už to dnes na trhu nejde

Chevrolet Malibu je klasický sedan, který se utká s konkurenty jako Ford Mondeo (v USA se jmenuje Fusion) či třeba Mazda6, Honda Accord, Hyundai Sonata nebo i oblíbená Toyota Camry. Výrobce sází na atraktivní design, moderní motory a také samozřejmě hybridní systém pohonu.

Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Hybrid se skládá z atmosférické osmnáctistovky, dvou elektromotorů a kompaktního li-ion akumulátoru o kapacitě 1,5 kWh. Celkový výkon soustavy je 136 kW (185 koní) a až do rychlosti 88 km/h se umí hybridní Chevrolet Malibu rozjet výhradně na elektřinu. Kombinovaná spotřeba hybridu je 5,2 litru na 100 km.

Z konvenčních motorů tvoří naprostý základ přeplňovaná benzínová patnáctistovka o výkonu 119 kW (162 k) a točivém momentu 250 Nm. Podle americké normy má motor 1,5 l spotřebu 8,7 litru ve městě a 6,3 litru na dálnici. Standardně se dodává s šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu umožní sledovat, jak s autem zachází ten, komu jste ho půjčili

Silnější je přeplňovaný motor 2,0 l o výkonu 186 kW (253 k) a točivém momentu 350 Nm. Je spojen s osmistupňovým automatem a dosahuje spotřeby 10,6 litru na 100 km ve městě a 7,3 litru na 100 km na dálnici.

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Chevrolet Malibu má i v palubním počítači jakýsi rodičovský zámek, který dovoluje nastavit maximální možnou hlasitost rádia a monitorovat styl jízdy. Rodič, který půjčí svému dítěti Chevrolet Malibu, tak bude vědět, kolikrát řidič překročil rychlost a kolikrát za něj zasahoval stabilizační nebo třeba protikolizní systém.

Všechny bezpečnostní systémy jako ESP nebo protikolizní systém nemohou být sledovaným řidičem vypnuty. Prakticky ve všech státech USA smí řídit děti od 16 let. Nehodovost mladistvých od 16 do 19 let je aktuálně v USA velmi sledovaným tématem a začínají se ozývat hlasy pro plošné zvednutí hranice na 18 let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků