Chevrolet Malibu: sedan u nás, cena začíná na 497 490 Kč

Před nedávnem doplnila paletu modelů značky Chevrolet nabízenou na českém trhu vlajková loď v podobě „globálního“ sedanu Malibu.

A jeho hlavní devizou, jak jsme si již u evropských Chevroletů zvyklí, má být především cena. Malibu je nejnovějším středním sedanem Chevroletu (dříve Daewoo), jež jsou na evropských trzích k dispozici v posledních dekádách trvale. Možná si to však ani neuvědomujete, protože zvláště v České republice patřily vždy spíše k exotům, vždyť kolik dnes na silnicích potkáte vozů Leganza, Evanda nebo Epica?

Chevrolet Epica 2,0 VCDi: levně na dlouhé cesty

Chevrolet Epica 2,0 VCDi: levně na dlouhé cesty

Nové Malibu u nás nahrazuje právě podobně situovaný, ovšem poněkud nudněji a jednodušeji tvarovaný sedan Chevrolet Epica. U nás je Chevrolet Malibu k dostání pouze ve dvou výbavových stupních LT a LTZ a s jediným motorem v podobě zážehového čtyřválce s objemem 2,4 l, výkonem 167 koní (123 kW) při 5800 ot./min. a točivým momentem 225 Nm při 4 600 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Malibu přináší více stylu za rozumné peníze

Tím to zatím s motory končí, přitom třeba v USA se Malibu prodává také v hybridním provedení Chevrolet Malibu ECO s celkovým výkonem pohonné soustavy 180 koní (134 kW) i výkonným dvoulitrovým čtyřválcem Ecotec Turbo naladěným na výkon 259 koní (194 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 353 Nm. V Evropě mají zákazníci možnost volit z manuálních a automatických převodovek, v obou případech šestistupňových.

Již základní provedení Chevrolet Malibu LT vyniká velmi slušnou základní výbavou. Do jejího seznamu patří především kožený volant, palubní počítač, elektronické řízení podvozku včetně ABS, ESP, TCS, BAS a asistence rozjezdů do kopce (HSA), šestice airbagů (u spolujezdce deaktivovatelné), parkovací asistent vzadu, klimatizace s pylovým filtrem, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka, denní svícení, dálkové ovládání centrálního zamykání, tempomat, elektrické ovládání dveřních oken a parkovací brzdy, elektricky stavitelná přední sedadla, rádio s CD, MP3 a vstupy AUX a USB, alarm, sedmnáctipalcová litá kola nebo pětiletá záruka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí celkem hodnotným dojmem a nabízí řadu vtipných detailů

Lépe vybavené Malibu LTZ se pak vyznačuje řadou komfortních prvků včetně xenonových světlometů, kontroly tlaku v pneumatikách, koženého čalounění s pamětí nastavení řidičova sedadla a zrcátek, dotykového displeje na palubní desce či větších kol. A připomeňme ještě, že Chevrolet Malibu na sklonku loňského roku v nárazových testech EuroNCAP s přehledem dosáhl na plný počet pěti hvězd.

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

S cenami je to velmi jednoduché. S ohledem na „akční ceník“ s platností nejspíš po dobu „jednoho furtu“ nemá smysl „standardní ceny“ vůbec zmiňovat. Základní Malibu LT tak stojí 497 490 Kč a za automatickou převodovku se připlácí 40 000 Kč. Lépe vybavené Malibu LTZ vás přijde na 564 490 Kč s manuálem a za „automat“ je příplatek stejný jako u LT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak se asi bude modelu Chevrolet Malibu na našem trhu dařit...?

Také s nadstandardní výbavou je to velmi snadné, neboť Chevrolet Malibu patří k těm vozům, jejichž výbava je přesně daná. Dovybavit jej tak lze pouze o metalízu (+ 12 500 Kč) a elektricky ovládané střešní okno (+ 13 500 Kč), u LTZ pak navíc za vestavěnou navigaci (+ 23 000 Kč) a bezklíčkové zamykání a startování tlačítkem (+ 5 000 Kč). Ve všech případech jde o ceny velmi rozumné.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků