Chevrolet Malibu pro modelový rok 2013

Kompletně nový Chevrolet Malibu se má stát „globálním“ modelem, ale dočkáme se jej také na našich silnicích? (+ video)

Automobilka Chevrolet včera uvolnila první fotografii zcela nového modelu Malibu, který představí naživo 19. dubna ve 2:30 SEČ na facebooku. Zákazníci mohou posílat během představení své otázky na Twitter použitím hesla #MalibuReveal, nebo na Facebooku Chevrolet. Členové týmu Chevrolet budou připraveni odpovídat na otázky během živého moderovaného přenosu otázek a odpovědí po webovém představení. Načasování webového představení koresponduje s debutem nového Malibu na autosalonu v Šanghaji. Nové Malibu se představí i na New York International Auto Show, které bude pro veřejnost přístupné od 23. dubna do 1. května. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První oficiální snímek Malibu 2013, jeho výřez a kresba z amerického patentového úřadu

„Nové Malibu přinese uznávané a oceňované jméno Chevrolet do nových sfér a představí ho novým divákům na celém světě,“ řekla Susan Docherty, vicepresidentka GMIO pro prodej, marketing a aftersales. „Ať už se bude Chevrolet Malibu prodávat v Severní Americe, Jižní Americe, Evropě, Asii, Africe, anebo Austrálii, byl od začátku konstruovaný tak, aby splnil požadavky zákazníků na celém světě.“ Nové Malibu bude mít k dispozici globální nabídku čtyřválcových motorů, spolu se šestistupňovými převodovkami. Chevrolet Malibu byl vytvořen tak, aby obstál na všech trzích světa. Nové Malibu je prvním modelem Chevrolet střední třídy, který se bude prodávat celosvětově. Přijde na trh v téměř 100 zemích na šesti kontinentech a bude se vyrábět na mnoha místech, včetně Číny a dvou závodů v USA. Zda se jej dočkáme také u nás, to je zatím ve hvězdách.

Novým Malibu Chevrolet pokračuje v posilování svého celosvětového růstu. Největší značka General Motors je uprostřed představování globální rodiny hospodárných automobilů, do které patří modely Cruze, Volt, Sonic/Aveo Spark a Malibu. Tyto nové modely patří do čtyř největších tržních segmentů na světě, které představují 54 % prodeje všech „ne-luxusních“ vozidel na světě. Globální segment, ve kterém bude soupeřit, Malibu představuje 9 procent – přes 5,7 miliónu vozidel – celosvětového prodeje v roce 2010.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V této podobě se stávající Chevrolet Malibu představil v roce 2008 

Malibu bylo nejprodávanějším automobilem Chevrolet a GM v roce 2010 v USA s prodejem téměř 200 000 vozů, přičemž se představilo již v roce 2007. Patří mezi nejoceňovanější Chevrolety v Spojených státech se ziskem více než 40 ocenění od roku 2008. Stávající Malibu bylo také jediným vozem střední třídy, který získal ocenění Consumers Digest Automotive „Best Buy“. Malibu bylo také vyhlášeno „Top Safety Pick“ (Nejlepší bezpečnostní volba) pojišťovací agenturou IIHS během posledních dvou let. Od roku 2008, kdy bylo Malibu vyhlášeno North American Car of the Year, se jej prodalo více než 600 000 exemplářů. Malibu pro modelový rok 2013 představuje osmou generaci s tímto jménem, které bylo poprvé představeno v roce 1964. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků