Chevrolet Malibu ECO: nejhospodárnější sedan v dějinách značky

Automobilka Chevrolet v New Yorku představila Malibu ECO, „lehce elektrifikovaný hybrid. Má být rychlý, ale hospodárný.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu ECO
  2. Fotogalerie

Novinka vychází ze standardního sedanu Chevrolet Malibu, s jehož prodejem se počítá ve více než 100 zemí včetně té naší. K mání bude zprvu jen v USA, a sice od léta příštího roku. Malibu ECO má být podle slov Ricka Scheidta, viceprezidenta Chevroletu pro marketing, volbou pro ty, kteří chtějí výkonný sedan a úsporný sedan, ale nechtějí platit vysoké sumy za „prémiovky“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Malibu ECO se začne v USA prodávat v létě 2012

A pojďme k jádru pudla. Kouzlo Chevroletu Malibu ECO má spočívat v soustavě eAssist (používá ji také koncernový příbuzný Buick Regal eAssist). Ta sestává ze vzduchem chlazeného li-ionového akumulátoru 115V uloženého za pravým opěradlem zadního sedadla (levé tedy lze sklápět pro zvětšení prostoru pro zavazadla), kompaktního elektromotoru před převodovkou (při brzdění pracuje jako generátor) a patřičné řídicí jednotky.

Chevrolet Malibu dostane také „foukanou“

Chevrolet Malibu dostane také „foukanou“

Ta řídí také systém start/stop. Malibu ECO dostalo rovněž vylepšenou aerodynamiku. Upraveny byly kryty podvozku, nová jsou zpětná zrcátka a zadní svítilny, sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky s omezeným valivým odporem a chladičová stěna byla opatřena automaticky ovládanou clonou, jež při vyšších rychlostech směřuje více vzduchu mimo motorový prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Změn doznal také přístrojový štít, který kromě kontrolek soustavy start/stop dostal především stupnici ekonoměru ve spodní části otáčkoměru. Schéma aktuálního toku energií může řidič spolu se svými spolucestujícími sledovat na velkoplošném monitoru ve středové konzoli. Ten je (podobně jako v případě MPV Chevrolet Orlando) výklopný směrem vzhůru, takže se za ním nachází rozměrná odkládací schránka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme vás informovali již dříve, jádrem pohonného systému je zážehový, celohliníkový čtyřválec s objemem 2,4 l, plynule proměnným časováním všech ventilů, elektronickým plynem a přímým vstřikováním kombinovaný se zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T40. Dosahuje výkonu 180 koní (134 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhou částí celého systému je malý, vodou chlazený elektromotor s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěný v motorovém prostoru v místě alternátoru (nikoli tedy v převodovce), který vozu pomáhá při potřebě razantní akcelerace. Při brzdění (údajně až do úplného zastavení!) pak pracuje jako generátor, který šetří brzdy a ukládá elektrickou energii do akumulátoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu ECO
  2. Fotogalerie
TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků