Automobilka Chevrolet v New Yorku představila Malibu ECO, „lehce elektrifikovaný hybrid. Má být rychlý, ale hospodárný.
Kapitoly článku:
Novinka vychází ze standardního sedanu Chevrolet Malibu, s jehož prodejem se počítá ve více než 100 zemí včetně té naší. K mání bude zprvu jen v USA, a sice od léta příštího roku. Malibu ECO má být podle slov Ricka Scheidta, viceprezidenta Chevroletu pro marketing, volbou pro ty, kteří chtějí výkonný sedan a úsporný sedan, ale nechtějí platit vysoké sumy za „prémiovky“.
Chevrolet Malibu ECO se začne v USA prodávat v létě 2012
A pojďme k jádru pudla. Kouzlo Chevroletu Malibu ECO má spočívat v soustavě eAssist (používá ji také koncernový příbuzný Buick Regal eAssist). Ta sestává ze vzduchem chlazeného li-ionového akumulátoru 115V uloženého za pravým opěradlem zadního sedadla (levé tedy lze sklápět pro zvětšení prostoru pro zavazadla), kompaktního elektromotoru před převodovkou (při brzdění pracuje jako generátor) a patřičné řídicí jednotky.
Ta řídí také systém start/stop. Malibu ECO dostalo rovněž vylepšenou aerodynamiku. Upraveny byly kryty podvozku, nová jsou zpětná zrcátka a zadní svítilny, sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky s omezeným valivým odporem a chladičová stěna byla opatřena automaticky ovládanou clonou, jež při vyšších rychlostech směřuje více vzduchu mimo motorový prostor.
Změn doznal také přístrojový štít, který kromě kontrolek soustavy start/stop dostal především stupnici ekonoměru ve spodní části otáčkoměru. Schéma aktuálního toku energií může řidič spolu se svými spolucestujícími sledovat na velkoplošném monitoru ve středové konzoli. Ten je (podobně jako v případě MPV Chevrolet Orlando) výklopný směrem vzhůru, takže se za ním nachází rozměrná odkládací schránka.
Jak jsme vás informovali již dříve, jádrem pohonného systému je zážehový, celohliníkový čtyřválec s objemem 2,4 l, plynule proměnným časováním všech ventilů, elektronickým plynem a přímým vstřikováním kombinovaný se zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T40. Dosahuje výkonu 180 koní (134 kW).
Druhou částí celého systému je malý, vodou chlazený elektromotor s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěný v motorovém prostoru v místě alternátoru (nikoli tedy v převodovce), který vozu pomáhá při potřebě razantní akcelerace. Při brzdění (údajně až do úplného zastavení!) pak pracuje jako generátor, který šetří brzdy a ukládá elektrickou energii do akumulátoru.
Zároveň funguje jako robustní startér, jenž pohodlně nahazuje spalovací motory režimu start/stop. Zůstává otázkou, zda se nový Chevrolet Malibu ECO objeví také na našich silnicích. A spotřeba? Americká metodika vám toho mnoho neřekne (s tou evropskou ji nelze podle žádného klíče srovnávat), ale máte ji mít. Nové Malibu ECO má ve městě spotřebovat 9,0 l/100 km a na dálnici 6,2 l/100 km.