Chevrolet Malibu ECO: nejhospodárnější sedan v dějinách značky

Automobilka Chevrolet v New Yorku představila Malibu ECO, „lehce elektrifikovaný hybrid. Má být rychlý, ale hospodárný.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu ECO
  2. Fotogalerie

Novinka vychází ze standardního sedanu Chevrolet Malibu, s jehož prodejem se počítá ve více než 100 zemí včetně té naší. K mání bude zprvu jen v USA, a sice od léta příštího roku. Malibu ECO má být podle slov Ricka Scheidta, viceprezidenta Chevroletu pro marketing, volbou pro ty, kteří chtějí výkonný sedan a úsporný sedan, ale nechtějí platit vysoké sumy za „prémiovky“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Malibu ECO se začne v USA prodávat v létě 2012

A pojďme k jádru pudla. Kouzlo Chevroletu Malibu ECO má spočívat v soustavě eAssist (používá ji také koncernový příbuzný Buick Regal eAssist). Ta sestává ze vzduchem chlazeného li-ionového akumulátoru 115V uloženého za pravým opěradlem zadního sedadla (levé tedy lze sklápět pro zvětšení prostoru pro zavazadla), kompaktního elektromotoru před převodovkou (při brzdění pracuje jako generátor) a patřičné řídicí jednotky.

Tajné | Premiéry | Zajímavosti | Hybridy | Chevrolet

Chevrolet Malibu dostane také „foukanou“

Ta řídí také systém start/stop. Malibu ECO dostalo rovněž vylepšenou aerodynamiku. Upraveny byly kryty podvozku, nová jsou zpětná zrcátka a zadní svítilny, sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky s omezeným valivým odporem a chladičová stěna byla opatřena automaticky ovládanou clonou, jež při vyšších rychlostech směřuje více vzduchu mimo motorový prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Změn doznal také přístrojový štít, který kromě kontrolek soustavy start/stop dostal především stupnici ekonoměru ve spodní části otáčkoměru. Schéma aktuálního toku energií může řidič spolu se svými spolucestujícími sledovat na velkoplošném monitoru ve středové konzoli. Ten je (podobně jako v případě MPV Chevrolet Orlando) výklopný směrem vzhůru, takže se za ním nachází rozměrná odkládací schránka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme vás informovali již dříve, jádrem pohonného systému je zážehový, celohliníkový čtyřválec s objemem 2,4 l, plynule proměnným časováním všech ventilů, elektronickým plynem a přímým vstřikováním kombinovaný se zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T40. Dosahuje výkonu 180 koní (134 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhou částí celého systému je malý, vodou chlazený elektromotor s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěný v motorovém prostoru v místě alternátoru (nikoli tedy v převodovce), který vozu pomáhá při potřebě razantní akcelerace. Při brzdění (údajně až do úplného zastavení!) pak pracuje jako generátor, který šetří brzdy a ukládá elektrickou energii do akumulátoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu ECO
  2. Fotogalerie
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků