Chevrolet Malibu 2.0 CRDi: první jízdní dojmy

Chevrolet před časem začal na našem trhu prodávat novinku v podobě modelu Malibu a mezi první redakce také vyrazil testovací exemplář osazený tak trochu neevropským velkoobjemovým benzinovým motorem. Pro Evropu je samozřejmě zajímavější diesel, který jsme nedávno vyzkoušeli nedaleko chorvatské Rijeky.
Seznam kapitol
  1. V interiéru typický Chevrolet, Nafta nezklame
  2. Vyplatí se?, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Protože se do naší redakce benzinové testovací Malibu nedostalo a vlastně jsme o tomto modelu ještě nic podrobnějšího nepsali, vezmu to tak trochu zeširoka. Chevrolet jednoduše řečeno hodlá s tímto modelem dobýt svět. Malibu míří do všech koutů počínaje Amerikou, přes Evropu a v Austrálii konče. Jako základ posloužila modulární platforma, na které stojí kromě jiného také u nás velmi dobře známá Insignie.

Chevrolet Malibu: sedan u nás, cena začíná na 497 490 Kč

Chevrolet Malibu: sedan u nás, cena začíná na 497 490 Kč

Co se vzhledu týká, Malibu určitě nikoho neurazí. Kdo si ještě pamatuje Chevrolet Epica, což je vlastně předchůdce této novinky, ten musí uznat, že Chevrolet udělal krok správným směrem. Asi nejzajímavější záležitostí je zadní část, kde najdeme prvky známé z legendárního Camara. To, zda se podařilo efektní záď sladit se zbytkem auta, nechám na každém z vás. Novinka z dílny Chevroletu měří na délku 4865 mm, široká je 1855 mm a vysoká 1465 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2737 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Po stránce designu není co vytýkat. Chevrolet Malibu vypadá minimálně velmi dobře.

Luxusní nebo laciný?

Malibu má těžký úkol. Uspokojit by mělo jak například americké zákazníky, tak ty evropské, kteří jsou především v kategorii, do které novinka míří, velmi nároční. Teorie vypadá zajímavě, ostatně ve výbavě nechybí nic, včetně čalounění kůží, multimediálního systému nebo dokonce ambientního osvětlení a možnosti prohlížení fotek na displeji navigace. Jenže jak už to tak chodí, jedna věc je teorie, jiná věc je praxe.

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Ať chceme nebo ne, Chevrolet je přeci jen levnější značka, což se mimo jiné projevuje právě v interiéru. Co se týká zpracování, nelze mít výhrady. Navíc palubní deska osazená přístrojovým štítem opět ve stylu legendárního sourozence Camaro nevypadá vůbec špatně. K tomu ještě přidejme efektní přihrádku umístěnou za displejem tak, jak to známe například z Chevroletu Orlando.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Inspirace u modelu Camaro je patrná také na přístrojovém štítu. Chybět nesmí ani přihrádka za displejem multimediálního systému.

Když se ale podíváte blíže, zjistíte, že ne všechno je tak ideální, jak se na první pohled zdá. Tak například řadicí páka je dost utopená, což je řekněme zvláštní. Zvláštní jsou také sedadla. Určitě na trhu najdeme pohodlnější konkurenty a na dobrém dojmu mnoho nepřidají ani poměrně krátké sedáky. Třešničkou na dortu budiž sedadlo řidiče. To se po vypnutí motoru odsune úplně dozadu, zpět by se mělo nasunout po stisknutí tlačítka startování. Má to dva problémy. Zaprvé se občas dopředu neposune a zadruhé lidé menšího vzrůstu tlačítko nestisknou, protože na něj nedosáhnou.

Ale abych pouze nekritizoval, co se prostoru týká, musí být všichni spokojeni. S místem není po všech stránkách nejmenší problém, pouze prostřední cestující se musí připravit na pořádný středový tunel. Zavazadelník pojme velmi slušných 545 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S místem nemá Malibu nejmenší problém. Sedadla vpředu by mohla být lépe tvarována.

Nafta nezklame

Kořeny naftového dvoulitru sahají do historie vzdálené pěknou řádku let a sahají do Koreje. Původní jednotka samozřejmě prošla patřičnou modernizací, využívá vstřikování typu common-rail a variabilní geometrii turbodmychadla. Výroba dieselu s parametry 117 kW (160 k) a 350 Nm je aktuálně umístěná do německého Kaiserslauternu.

Motor pro potřeby Chevroletu Malibu bohatě stačí a nabídne i solidní jízdní dynamiku. Stovku zvládne za 9,8 s,  maximálně se rozjede na 213 km/h a potěší především pružným zrychlením. Nejzajímavější záležitostí ovšem zůstává spotřeba. Když jsem zkoušel na klikatých okreskách, co Malibu dokáže, ukázal palubní počítač spotřebu necelých deset litrů. Při jízdě mimo město si diesel řekl o 7,2 l/100 km, na dálnici (při 120 km/h točí motor 2000 ot./min) byl výsledek o dvě desetinky vyšší.

Celkově naftový motor určitě nezklame. Umí být příjemně tichý a kultivovaný a nabídne minimálně dostatečnou jízdní dynamiku. Pravdou ovšem zůstává, že by oproti konkurenci mohl být také o něco úspornější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. V interiéru typický Chevrolet, Nafta nezklame
  2. Vyplatí se?, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků