Chevrolet láká na premiéru Corvetty s motorem uprostřed. Dočkáme se v červenci

Chevrolet vypouští do světa hrstku fotek maskovaného prototypu Corvetty s motorem uprostřed a potvrzuje datum její premiéry. Konečně.

Už jsme viděli množství videí a fotek více či méně maskovaných prototypů a slyšeli více či méně uvěřitelné spekulace, jenže doteď Chevrolet o Corvettě s motorem uprostřed zcela mlčel. Až nyní se automobilka rozhodla vypustit do světa pár oficiálních fotografií prototypu s potvrzením, že odhalení vysoce očekávané americké novinky se dočkáme 18. července 2019.

To je však zatím úplně vše. Na mnoho důležitých informací si tedy musíme nějaké tři měsíce počkat, jelikož o technice vozu Chevrolet nic nového neprozrazuje. Spolehnout se tak musíme na dřívější info pocházející od údajných zdrojů v automobilce.

Chevrolet Corvette C7 se loučí finální edicí. Je vybroušený k dokonalosti!

Chevrolet Corvette C7 se loučí finální edicí. Je vybroušený k dokonalosti!

Podle všeho nebude nová generace C8 plnohodnotným nástupcem současného modelu. Dosavadní C7 s klasickou koncepcí bude totiž v modernizované podobě nejspíše vyráběna po boku supersportovní novinky jakožto dostupnější varianta. A Corvette s motorem před zadní nápravou má zastávat místo vůbec nejrychlejšího Chevroletu v nabídce značky.

O technice však není nic stoprocentně potvrzeno. Již delší dobu ovšem zaznívají domněnky o nabídce celkem trojice motorizací. Základem by mohl být přepracovaný osmiválec LT1 o objemu 6,2 litru a výkonu kolem 368 kW (500 koní). Zlatou střední cestu by pak zastával nový 4,2litrový osmiválec v atmosférické či přeplňované podobě s výkonem asi 555 kW (754 koní).

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Co mají společného Ford Mustang Shelby GT500 a Chevrolet Corvette?

Řeči o vůbec nejvýkonnější specifikaci nakonec padají na C8 s hybridním ústrojím, u níž by dodatečný elektromotor na přední nápravě mohl zajistit až kombinovanou tisícovku koní (735 kW). U všech motorizací se počítá s využitím nové dvouspojkové automatické převodovky a kromě zmíněného hybridu si Corvette C8 nejpravděpodobněji zachová pohon zadních kol.

Dříve jsme mohli C8 zahlédnout při testování na Nürburgringu. Se zveřejněním data oficiální premiéry 18. 7. 2019 je tudíž jasné, že Chevrolet už pouze ladí maličkosti a je připraven na boj s konkurencí evropských supersportů.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 104 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků