Chevrolet Lacetti WTCC R+: ostrá kára pro běžné silnice

Nedávno jsme na AutoRevue.cz psali o novém okruhovém speciálu WTCC korejské automobilky Daewoo. Daewoo se rozhodlo vypustit umírněnou verzi tohoto vozu také do běžného provozu. Prototyp Chevroletu Lacetti WTCC R+ je čtyřdveřový sedan, který prošel úpravami firmy Ray Mallock Limited. Vůz dostal sportovní doplňky vzhledu, 17" litá kola a černý kožený interiér. Podvozek byl snížen o 30 mm, dostal sportovní tlumiče a silnější stabilizátory. Nechybí ani lepší brzdy, kotouče o průměru 325 mm, a sportovní obložení, které by mělo odstranit klasický projev vadnutí.

Základní čtyřválec o objemu 1.8 byl vybaven kompresorem Delta Motoru, díky čemuž byl základní výkon 90 kW na 127 kW v 6 000 ot., točivý moment vzrostl z 165 na 230 Nm v 4 900 ot. Na stovku zrychlí Lacetti WTCC R+ za osm sekund a rozjede se na 215 km/h. Převodovka navíc dostala kratší dráhy, což umožní rychleji sázet jednotlivé rychlostní stupně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Speciál Lacetti WTCC

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lacetti WTCC R+

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků