Chevrolet Lacetti 1.6: uhlazený kliďas (velký test)

67 komentářů

fanda
15. srpna • 9:02

ahoj lidi, trochu jsem si počet vaše názory a nedá mi to přispět s trochou do mlýna. Tedy, model 2005 1.6 s nadstardadní výbavou, vůz se mi zda podstatně tvrdší a než uvádí test. Moc se nenaklání a je v něm cítít skoro každá nerovnost. Dokonce jsem nechal dělat kontrolu tlumičů. Volant nebyl po koupi přesně osově polohován ale po nastavení geometrie se to spravilo. Je skutečně velmi dobře odhlučněný a jediná závada za 14 měsíců (12 tis km) provozu jediná závada na plováku měření paliva. Esteticky jsem velmi spokojen jak s exteriérem tak interiérem. Velmi prostorný ve své kategorii (cenové) a vzadu je fakt nadprůměrný prostor pro nohy...kam se hrabe Octavie. I kufr je více než dostatečný. (komu by byl málo, ať volí raděj kombi) Jediné co mne trochu zaskočilo je vysoká spotřeba ve městě. Hodně jsem zvolnil a jezdím už jen setrvačností :o) přesto žere minimálně 9 l. na dálnici při 120 je to kolem 7 l. Jízdní vlastnosti průměrné (trochu citlivé řízení - nutné pořád citlivě řídit a korigovat) posilovač výborný. Výkon při plně naloženém voze je jen tak tak...chtělo by to 1,8 s 10 Kw navíc aspoň. Závěrem uvedu že srovnatelně vybavený a výkonný nový vůz jsem v této cenové kategorii nenašel a rozhodně odmítám platit jen za image nějaké evropské značky. Pokud motor bude držet věřím že to bude spolehlivý vůz.

Jantar
16. srpna • 16:24

Taky jsem se zaobíral myšlenkou na Chevrolet Lacetti, ale kombi 1.8. Ale nikde jsem nenašel test kombíku, takže předpokládám, že bude stejná jako test týkající se HB a sedanu.Ale pak jsem si položil jinou otázku. Všichni tady hudrují na to, že je to nižší třída a srovnávají nesrovnatelné. Proč tedy ti lidé nevezmou 460 tisíc a nekoupí si rok či dva staré auto???
Tak např. teď se koukám na Ford Mondeo SW 2.0 115 k ve velký výbavě, dva roky staré za 350 tisíc! Nové je tak 750 tisíc. A je to silný, kvalitní, veliký vůz.Nebo si kupte 407-čku rok starou za 550 tisaíc a máte po starostech. Proč nový auto, když za rok ztratí až 40% z ceny?A mimochodem: i kdyby se spojil Focus s Lacetti, tak Mondeo bude pořád lepší, kvalitnější a bezpečnější.
Čest a čekám na reakce.

Jose
6. května • 8:35

Mondeo mě hluboce podojilo peněženku a stejně zradilo tak že po 20letech skalního Forďáka jsem Ford zavrhnul.A v roce 2019 už Korejci stejně vládnou trhu stačí se kouknout ce dnes jezdí Kia Hiundai atd.

jirka
27. prosince • 15:58

Zdravím,odpovídám(za sebe)na koupi ojetého auta : Ten kdo prodává 1-2roky (staré auto)
MÁ DOST DOBRÝ DůVOD PRODEJE-dobře ví co prodává!
Myslím(za sebe)že je lépe nový vůz.
Ahoj

obelix
13. listopadu • 13:31

většině příspěvků nerozumím,nikdy jsem si nekoupil auto,ktere jsem nechtěl,a vždycky jsem dlouho zvažoval které,vždy jsem si stanovil parametry podle nich kupoval auto....jinak zastávám filozofii jedno auto nové v garaži a jedna stará škodovka před domem...nevím proč srovnáváte mnozí hrušky s jabkama!

Jirka
5. listopadu • 20:30

V dubnu jsem si pořídil v akční nabídce nového sedana 1,8 v nejvyšší výbavě (model roku 2004) za pouhých 410 tis. Poměr cena/užitná hodnota byl naprosto bezkonkurenční a půlroční zkušenosti potvrzují, že jsem koupil víc než dobře. Chevy šlape jako hodinky a protože má lepší pneu než recenzovaný model, jízdním vlastnostem nemohu nic vytknout. Rovněž řazení je naprosto bezproblémové. Před Lacettim jsem měl 8 letOpela Astru 1,6 a mohu říct, že Lacetti je opravdu už někde jinde, i když s Astrou jsem byl taky moc spokojený. V porovnání s Astrou má jen jednu chybu: menší kufr, ale protože na dovču nevozím basu piv a pytel brambor, tak to stačí

Jozef
21. října • 18:08

asi aj zaujaty megapatron je,slepy aj hluchy

Jozef
21. října • 18:04

Kvalitou vypracovania sa to aj tak nikdy nebude chytat na japonske,nemecke,francuzske auta.Ani nemoze za tu cenu.Autor clanku ak napise ze ano,tak je zaujaty patron.

Mickey
20. října • 16:21

Som zvedavy, ci to stoji za tych 54t. ... a DAEWOO nehrdzavie a je to drzak ako ...americky spotrebak.

Pavel
20. října • 15:30

A není už lepší Kia Cerato pokud chci Korejce?

pjanda
20. října • 15:50

Sedan 1,6 jsem nezkousel, ale mel jsem kdysi kratce po sobe Cerato 1,6 a Lacetti 1,4 HB. Dal bych prednost Lacetti, bylo dotazenejsi, jedinou velkou chybou bylo razeni. Je take mozne, ze v HB je toho "vice Chevy a mene Daewoo" nez v sedanu, celkove jsem mel z auta lepsi pocit nez kolega ze sedanu a nektere problemy mu byly uplne cizi...

Prectete si kdyztak muj test Cerata, mam takovy pocit, ze jsem tam obe auta srovnaval.

Kazdopadne obe auta jsou rozumnou volbou, kazde ma par svych nedostatku (Lacetti hlavne razeni, Cerato hlavne interier), ale vzhledem k cene nabizeji mnoho.

"Strach z Koreje" je dnes myslim neopodstatneny predsudek.

Pepa
4. listopadu • 12:06

Toto by byla opravdu auta do srovnávacího testu, ale mám stejný názor že Lacetti má "něco" víc možná je to jen pocit ale auta jsou o pocitech!
A ten největší rozdíl? . . . crash testy Cerato nejhorší výsledek v historii    
Někdo tu psal že nenašel test na Lacetti je to třeba hledat jako Suzuki Reno, což mi připomíná že tady padlo i to, že se to japoncům nevyrovná http://autos.msn.com/research/vip/safety.aspx?year=2005&make=Suzuki&model=Reno&src= #IIHSVideo

Pavel
20. října • 18:56

To Pjanda:pokud je řazení skutečně tak špatné jak píše Ondrašík,že dokonce se občas rychlosti/nemíním tím zpátečku/musí řadit nadvakrát je to dost špatné,osobně by jsem takové auto nebral.Bez dobrého řezení není dobrého auta-aspoň pro mne.

Jose
6. května • 8:31

Koupil sem si HB Lacetti. Za směšnou cenu a ze vsteku,na Forda. Potřeboval sem spolehlivé přibližovadlo do práce, když mě zradilo Mondeo.Za cenu opravy Fordu, a po zkušenostech s Matízem mé polovičky, musím říct že já co nenáviděl korejce, sem udiven. To auto je přez všechny mýty, normální . ,,Řazení" musím přiznat, z počátku se mi stalo že sem skrtnul zuby.Má to najeto 100tis km.Ale vzpoměl sem na starší auta a kdo s tím jezdí pravidelně tak ví jak tu páku zasunout, jde to zlehka a naučí se to každý kam to šoupnout.Je to tím že všechna auta dnes mají řadící bowdeny, dokonce Matíz je má.Nevím proč u Lacetti je ještě stále táhlo jako u Escorta.Je to o zvyk.

Petr
20. října • 20:33

Nevím mně se teda nikdy nestalo, že bych "nezařadil"....

rado
20. října • 15:42

no kia, no daewoo, no hyundai. Ako sa celkom priklanam k japoncom, tak neznasam korejcov.

rado
20. října • 11:50

Preco by som si mal kupovat Daewoo preboha? Absolutne nicim ma to auto nezaujalo. Ten dizajn nema ziadny smrnc,iskru a styl. Take nabachane plechy. A kvalita... no dufam a verim ze je to uz lepsie ale naozaj neviem preco si to auto kupovat. Myslim ze si ho kupi len ten co nema k autam ziadny vztah a pozera len na cenu. To auto je jednoducho chladne a bez fantazie...

Veverak?
20. října • 12:41

Jo to takova Fabie je fantazie plna - s motorem 1.2 ridici fantaziruji po normalnim motoru, pri pohledu na palubni desku a ulozne prostory fantaziruji po necem vice napaditem s vetsim mnozstvi odkladacich chyb, ja osobne fantaziruju o jinem nez zelenem podsviceni (idealne svetle modre nebo oranzove), atd ... Co clovek to svuj vkus a nazor (jinak nic proti fabiim, mame jednu doma .

Pavel
20. října • 15:18

To Veverák:to by mne zajímalo co proboha do většího počtu odkládácích ploch strkáte?Já osobně jednu používám na doklady a druhou na klíče od domu.

Veverak?
20. října • 18:00

Ja do svyho auta (nefabie) strkam do techle prostor pozudro na brejle (ktery nosim jenom na rizeni do auta), kartu od garaze v praci, pak ruzny papiry co sebou taham, drobaky, tuzku, mobil (nemam hands-free), obcas piti, a tak furt nejak neco ... doklady a klice od domu mam obvykle v tasce s notebookem, kterej se veze bud na zadnich sedackach nebo v kufru ... jojo, clovek si na to zvykne rychle ...

Marek71
20. října • 15:34

Mobil, žuvačky, cukríky, drobné mince, autonabíjačka mobilu, diaľkové od rádia...

rado
20. října • 15:05

tak fabia, tam neni o com... ta slovo fantazia ani nepozna. Momentalne keby som v CR a som podnikatel a mam 380.000 Kc na nove auto, tak berem novy Seat Leon s odpoctom DPH. Ma slusny zakladny motor (1,6 102 koni) aj vybavu (ABS, el. okna,...) a ten dizajn... parada.

Petr
20. října • 16:05

Keby som, keby som.... o tom život není.....

Dinar
20. října • 10:55

K autu se vyjadřovat nebudu, nikdy jsem tím nejel, ale pokud jde o test... hm, autor nám roste s každým článkem.

Viktor
20. října • 10:02

Málo opozerané auto za skvelú cenu pre štvorčlennú rodinu.

H.T.P.
20. října • 7:06

Vedle noveho Civicu zase jedno zajimave auto v dobre napsanem testu! Nemohu si pomoci, ale me pripomina Subaru Impreza, zvlast v te modre, ale to je jen dalsi kompliment;)

rado
20. října • 11:49

Preco by som si mal kupovat Daewoo preboha? Absolutne nicim ma to auto nezaujalo. Ten dizajn nema ziadny smrnc,iskru a styl. Take nabachane plechy. A kvalita... no dufam a verim ze je to uz lepsie ale naozaj neviem preco si to auto kupovat. Myslim ze si ho kupi len ten co nema k autam ziadny vztah a pozera len na cenu. To auto je jednoducho chladne a bez fantazie...

Michal
27. ledna • 11:16

K tomu musim dodat, jen to, že si chudák, který naopak nemá vztah k autům ani k inteligenci. Co se líbí tobě, nemusí se líbit jiným!!! Já si Lacetti koupil JEN protože se mi líbí a nic jinýho z tvých důvodů mě nezajímá. Zase bych si NIKDY nekoupil Octavii, nebo Jettu - PROTOŽE SE MI PROSTĚ NELÍBÍ!!! A netvrdím tady, že lidi co si to koupí (což seš třeba i ty) ničemu nerozumí a nemaji vztah k autům!!!!!!!!

Petr
20. října • 12:19

Je to tvůj názor.Kdyby jsi toto psal třeba o Daewoo Nubira I nebo II, tak bych to chápal, ale design Chevroletu Lacetti si myslím, že už má co říci. Samozřejmě ten design je dělán zčásti tak - aby se líbil jako Chevrolet Lacetti v EU, jakou GM DAEWOO Lacetti v Koreji, Jako Suzuki Forenza/Reno v USA, jako Buick Excelle v Číně a jako Holden Viva v Austrálii.... Takže někde nějaký ten kompromis musí být.
 

rado
20. října • 12:37

V poriadku teda ak ide o kompromis. No i tak neviem preco si ho kupovat, ved ja kompromis robit nemusim, ked poznam auta krajsie a za cca rovnaku cenu (radsej ozeliem klimu za 50.000 a nech mam auto podla mojho gusta). Je to ale samozrejme vec nazoru...

Skyline
20. října • 16:21

Sorry ale ozeleni klimy podle tebe neni kompromis? Vzpomen si na design sveho auta bez ni, az budes nekde v lete stat v zacpe Bavime se o autech do 450k kc, ty jsou o kompromisu VZDY. A pak je tady vzdycky ta moznost, ze se nekomu Lacetti proste libi (treba u me je ve stejnem pytli jako Focus nebo Octavia, tj. nic moc, kazde auto z jineho duvodu). Takze to, ze ty nevis, proc si to auto koupit jeste neznamena, ze to nevi nekdo jiny. Konec koncu, nikdo ti to nenuti, jestli mas pocit, ze Fabia je za 400k lepsi auto, nez Lacetti, je to tvoje volba. Ja bych nevahal ani minutu a Fabia by urcite nevyhrala, spis bych se dost nasmal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
20. října • 17:04

Tak v súboji Lacetti vs. Fabia by u mňa tiež bol víťaz Lacetti, to je bez debaty. Bavíme sa o cenovej kategórii 400-450 tisíc KČ.

Skyline
21. října • 9:39

Vsak ta cenova kategorie je uplne v poradku - Fabia sedan Elegance s 1.4/100 k nema radio a stoji 407900, 2.0/115 k pak je za 442900. Myslim, ze vzhledem k velikosti, motorum a vybave je ten Chevrolet uplne nekde jinde.
 
A Octavia? Ta se do 450k vejde jen v jedne verzi - socka edition 1.4/55 kW Classic. To neni souper uz vubec v nicem. Teda v jedne veci jo, ma lepsi vyuzitelny kufr. Ale jinak jen tezko obstoji ve srovnani s 1.6/80 kW a hromadou vybavy u Lacetti.
 
Proste za cenu Lacetti nabidne konkurence auto tak akorat o tridu nizsi. Netvrdim, ze je Lacetti nejlepsi ve sve tride, ale narozdil od sve evropske konkurence ma 3 roky zaruku (takze predsudky o nekvalite jsou celkem zbytecne) a tak je vyber spis otazkou designu a penezenky. Jak uz psal tusim Petr, proste kdyz mas 460k a hledas neco v teto cene, je nabidka evropanu tristni (nemluve o hure vybavenych verzich, ktere stoji hluboko pod 400k - nejlevnejsi Lacetti 5D s 1.4/70 kW je za 333k).

Pavel
21. října • 10:27

To Skyline:Lacetti má lepší výbavu než Fabie v Eleganci?Nekecáš?

Skyline
21. října • 11:57

Co ma v Eleganci navic, oproti Lacetti? A to nemluvim o motoru, za tech 408k je 1.4/100 k naprosto uboha volba, navic je to auto O TRIDU MENSI. Takze nejaky PP je naprosto nepodstatna polozka (pro jizdu dulezita asi tak, jako barva hlavice radici paky).

Pavel
21. října • 12:12

To Skyline:samozřejmě je Fabie auto menší,já se pouze ptal na výbavu o které jsi psal.No jestli je PP naprosto nepodstatná položka-jak pro koho.V každém případě je to příjemná věc.

Pavel
21. října • 10:34

Vždyť ani blbý PP nemá,jinak je výbava velmi podobná.

Marek71
20. října • 12:23

Mal som kedysi Daewoo Nexia, ale to sa nedá porovnať s Lacetti, pokrok je vidno na každom detaile.

Ivan
20. října • 6:43

Zajímalo by mne jaké materiály dominují v interiérech konkurence tohoto auta, tedy aut nižší střední třídy když ne plasty - kovy? dřevo? kůže? slonovina? nerosty? úhlíkové kompozity?

Petr
20. října • 8:35

Výborně napsaný test, nesouhlasím ale "Vedle, pro mně skvělého vnějšího designu, stojí nepovedený interiér, který je strohý a s materiály, které již z dálky dávají tušit cenu vozu" - ono o té ceně to opravdu je ukažte mně jiné auto za tu cenu, které má takový interiér..... Přiznám se, že doma máme Lacetti SDN 1.8V nejvyšší výbavě a s motorem 1.8 16V 90kW. Ukažte mně jiné auto v této třídě za 460 000,- s takovým motorem, 4x ABG, ABS+EBD+TCS, aut. klima, posilovač s proměnným účinkem, RMG s CD changerem + 8x repro, el. okny, el. zrcátky, ovl. aut.na volantu, kož. volant a ř.páka, litá kola......... Zatím najeto asi 30 000 km bez jediné chybičky....
V oblibě jsou tzv. srovnávací testy....v těch CHEVY není nikdy nejlepší... rozdíl by ale, byl kdyby novinář dostal těch 460 000,- na každé auto a měl by k Lacetti sehnat konkurenci, např ve stejné výbavě a se stejným motorem, myslím - že by konkurenty mohl bát např FOCUS SEDAN a ejhle ve verzi 1.6 84kW a výbavě trend 504 190,-Kč a ejhle el. okna + 8900,- chlazená schránka splujezdce +1 900, klima + 10 800,- el. zrcátka, litá kola + 25 000,- a to jsem vybral jenom pár věcí. Takže co bych si za ty peníze odvezl např. u Forda - FIestu, nebo Fusion??? Asi a postavte si tato auta vedle sebe. A dejte je do testu...nebo opačně s čím pojedete raději s čtyřčlenou rodinou na dovolenou???
Omlouvám se všem příznivcům Forda.. tato značka mně teď prostě napadla a nemám s ní žádný problém.
Jenom jsem chtěl upozornit, že je srovnání a srovnání. Samozřejmě netvrdím, že kdo má toho Focuse v garáži udělal špatně, jenom když vybíral tak měl k dispo např 600 000,- a za 600 000 mu to vyšlo jako nejlepší investice.
Zkuste najít za 460 000,- konkurenční auto.... a podotýkám, že se zde bavíme o nových autech a nebavíme se o předváděčkách.....

Roňouch
20. října • 17:01

Ohledně ceny toho DEJVOLETU.Nedávno jsem kupoval MEGANA 2 grandtoura 1.6 115 ps:metla,6 bagů, ABS a ty další blbosti,počítač,klima,CD radio,el.přední dv,def.lock a to za 470 tis. a to je kombi a  sedan je o hooodně levnější.Takže mě připadá,že ten dejvolet byl celkem mastnej na to jakou má prestiž a za kolik se potom dá prodat.

Radek Ondrášík
20. října • 8:48

Plně s vámi souhlasím. Za ty peníze se v podstatě nedá sehnat u konkurence stejně vybavený vůz této velikosti, s takovým výkonem atd. Mi přišel ten interier dost nesladěný a jak jsem tam již psal, připadalo mi, jako by to navrhovali tři lidé a pak udělali průsečik a něco z toho vyšlo. Prostě palubní deska má ostré hrany, což je v pořádku, je to v duchu auta, ale k tomu přidají kulatý středový panel, který mi k tomu nejde. To obloží velmi kýčovitě lakovaným plastem a toto dají do jedné z nejvyšších verzí Lacetti. Já vím, že za ty peníze nemaá konkurence ani polovinu, přesto se u daného modelu jedná o jeden z TOP verzí a takto by měl i vypadat. Každopádně v nižší střední tříde v segementu sedanů/kombíků patří Lacetti k tomu nejlepšímu a s ohledem na cenu je to skvělé auto za špičkovou cenu. Takový český "BEST BUY".

Petr
20. října • 10:28

Souhlasím s tím, že střed by mohl být designově vyřešen lépe, asi se daleko lépe hodí k hatchbackům, kde kulatých hran je více. Na druhou stranu to že je spodek té palubky zakončen kulatým obloukem, znaméná že nemáte právě opřenou nohu tolik o palubku, myslím, že jste to v tom testu popsal a je to docela dobrý postřeh.

Martin
20. října • 8:56

no on se ford focus ted prodava za 409 tis. s klimou, elektrikou, 6x airbag, atd. chce to sledovat ceniky ...
za 460 to bude i s tou priplatkovou vybavou

Petr
20. října • 10:17

Takže opět srovnání když jsme u těch fordů našel jsem to:
Ford Focus HB51.6 TiVCT85kW Trend+ za 449900 - akční model
CHevrolet Lacetti HB51.8 16V 90kW Plattinum za 444 900,- stand.model
Focus 6 x ABG     Lacetti 4 x ABG
Focus dig. klima 10 800,-Kč     Lacetti standard
15"litá kola  +25 000,-Kč          Lacetti standard
Focus rádio s CD CHangerem + 11 100  Lacetti Standard
Focus metalíza 13 900   Lacetti 11 500,-
Focus Dešťový senzor nenašel jsem - Lacetti standard
------------------------------------------------------ --------------------
Focus 510 700,- Lacetti 456 400,- Kč rozdíl 54 300,-Kč
54 300,- Kč - nechcete je použít třeba na auto pro manželku a nemyslet jenom na sebe... nebo na  dovolenou, nebo pěknou TV do baráku??.....
Sedan se v žádném akčním modelu nenabízí.... a já mluvil o sedanu ne o hatchbacku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Poznámky
20. října • 11:42

Jen 3 drobnosti.
1) většina těhlech aut má pro mě "neskousnutelný" interiér. Mám dokonce radši neosobní interiér "psí čumák" ve fábii, než tyhle koreksjký divnosti. Je faktem že za posledích 5 let se zlepšili o 800%, ale pořád maj k eleganci daleko.
2) jejich podvozek je dobrej pro běžný ježdění. Pokud ale máte větší nároky, od korejců ruce pryč (nehodlám srovnávat nersrovnatelné focus/laceti), ale i evropský auta s horším podvozkem (astra) se mi v extrému říděj líp...  Ale podotýkým že běžnej člověk tohle nemá šanci poznat.
3) Rozdíl 54T je hodně, ale nedivil bych se, kdyby při prodeji auta v bazaru byl rozdíl podobný...
 

Michal
25. října • 15:29

Jenze ty tech 54t muzes na 4 roky nekam investovat....

Petr
20. října • 12:30

Interiér je věcí vkusu a ten máme každý jiný.
Otázka je do jaké míry jsem schopen využít ten rozdíl lepšího podvozku u těchto verzí u těchto motorizací. K čemu potřebuji při běžném ježdění do práce "superpodvozek" Focuse, nebo jiného třeba EU vozidla jak píšete, na ježdění do obchodu, na ježdění nevím kam. A když mně půjde o opravdu o sportovní zážitky tak bych volil nějaké sportovní auto, Na co mně bude sportovní podvozek když si za tu cenu odvezu auto s motorem třeba 1.4 od EU značky... Za těch 30 000 km jsem to Lacetti nedostal do situace ve které bych si s tím autem nevěděl rady a nepatřím mezi ti co by dodržovali rychlostní limity. Navíc si myslím že za ty peníze bych měl Fabii, nebo Octaviii Classic a to podle mně má Lacetti s rozvorem 2600mm a nezávislým zavěšením kol vzadu lepší jízdní vlastnosti. Ale zase podotkám, že je to jenom  můj názor.

Poznámky
20. října • 14:29

Ano, vkus máme opravdu každý jiný. Nicméně interiéry prvních korejců se mohly líbit jen kolotočářům. Tolik rádobychromu a rádobydřevěného obložení muselo zabít i člověka nakupujícího nábytek tesku.
A co se týče podvozku - já se s vámi nehádám - sám tvrdím že pro běžný ježdění je dobrej. Já třeba podvozek focusu využiju, ale je mi jasný, že 95% lidí rozdíl nepozná.
K motoru 1.4 - pokud si vzpomínám - vy jste uváděl ve srovnání 1,6 85kW, s čímž už se sportovně svézt dá.
A ještě zvědavost - proč si většina lidí myslí, že dobrej podvozek se pozná tak, že se s ním "auto nedostane do nezvladatelné situace"?

Petr
20. října • 16:02

Protože "dobrej podvozek" oproti Lacetti tedy musí být tvrdší, lépe sedět v zatáčkách a tedy i v krizové situaci....protože podvozek Lacetti na nerovnostech je komfortní.
Srovnání s tím Focusem bylo jenom jedno auto vybrané naprostou náhodou, přiznám se že původně jsem chtěl použít škodovku, ale pak jsem si uvědomil, že by se ta diskuze zvrhla........ jako každá, kde se člověk jenom trošku naveze do škodovky
Protože pokud se podívám na silnici tak většina nových auto co se pohybuje v ČR tak jsou v průměru 1.4 nebo 1.2 a chci říci že někdy za ty peníze lidé mohou mít třeba 1.6 nebo 1.8, protže když vidím třeba vybavenou Fabii Combi s motorem 1.4 16V za třeba 392 000,- tak ty lidé ty peníze mohli utratit za Lacetti s 1.6kou .....

Marek71
20. října • 11:40

Len doplním, že vo Focuse je tá klíma dvojzónová a za tých 10.800 je s tou klímou aj palubný počítač. Neviem ako je na tom Lacetti. Ďalej, dávať za hliníkové disky 25.000 KČ je podľa mňa, blbosť. Nechám si tam plecháče, pekné hliníky kúpim za 12-15 tisíc a ešte mi na zimu ostanú aj tie plecháče. No a rádio v Focuse je zabudované, čo tiež vidím ako výhodu, changer kupovať v salóne tiež nemá zmysel, kúpim ho odhadom za polovicu niekde inde. Predpokladám, že tam bude nejaký štandardný interface... ak nie, tak beriem speť. No a s prihliadnutím na tie 2 airbagy naviac mi už ten rozdiel ceny až tak drastický nepríde, zvlášť keď uvážim modernejší motor TiVct vo Focuse.

Tým nechcem povedať, že Lacetti nestojí za tú cenu... isteže stojí a na tom, že je to cenovo jedno z naj áut v triede, to nič nemení.

Petr
20. října • 12:08

Jistě, že se dá něco někde poshánět, vždycky se dá najít cesta jak ušetřit další peníze, ale jde o to že teď jsem srovnával ceníky obou výrobců. Navíc jsme se odchýlili od testu Sedanu a jeho srovnávání k pětidvéřovým hatchbackům a v těch sedanech je ten rozdíl větší. Já nechtěl srovnávat Focuse nechtěl jsem se bavit o tisícikorunách. Chtěl jsem upozornit na to, že Lacetti vynikající auto za vložené peníze. Nikdy se nedá u žádného výrobce složit stejné auto, Focus bude mít navíc palubní počítač Lacetti třeba zase dešťový senzor. A už vůbec nerozumím tady nějakému názoru, že člověk který si toto auto koupí necítí nic k autům. Já osobně se kolem aut motám od narození. Ale když si chi auto koupit a opravdu zvažujete do čeho ty peníze dáte tak jsem prostě nechtěl dělat kompromis nechtěl jsem se za ty peníze spokojit s manuál klimou apod.
Čeho si, ale vážím nejvíce že to je po dlouhé době diskuze, která se dá číst.....
Já jsem chtěl jenom vyvolat diskusi zda se dá někde sehnat podobné auto, s hodně podobnou výbavou, úrovní interiéru. Jako to Lacetti, a všichni se tu motáme jenom u toho FOCUSU.

Marek71
20. října • 12:22

OK, beriem, sedan je konkrétne u Fordu na tom cenovo vyššie, to je pravda.
Ja som sa chytil toho Focusu preto, že je to jeden z horúcich favoritov na budúce auto, viem o tej ponuke Trend+ a mám celkom naštudovanú ponuku príplat. výbavy, takže preto som ho zvolil ako príklad.
Keď to zhrniem, Lacetti sedan vs. Focus 5-dv. HB vychádza mierne výhodnejšie Lacetti ( záleží na preferenciách kupujúceho ), kdežto v porovnaní Lacetti sedan vs. Focus sedan je na tom Lacetti o dosť výhodnejšie.

Konkrétne napr. u mňa by bol problém s tým interiérom, videl som naživo obidva a Lacetti ma vobec nenadchol, to isté sa dá povedať o radení. U niekoho to nemusí hrať rolu a tak ušetrí slušný obnos, u mňa tie ušetrené peniaze za to nestoja. Druhá vec je moja preferencia 5-dv. HB

PS: A s manuálnou klímou by som sa už ani ja asi nespokojil, 10.800 za 2-zónovú spolu s PP sa mi zdá docela slušná ponuka.

Skyline
20. října • 14:21

Aniz bych chtel nejak rypat, myslim, ze vam v tom zapalu boje "zapadl" jeden detail - a totiz ze Lacetti existuje i jako 5D a tedy neni potreba srovnavat nesrovnatelne, tj. Focus 5D a Lacetti 4D. Cenova vyhoda Chevroletu bude totiz v 5D podobna, jako v 4D - s 1.6 stoji uz 379900. Neresim ted, jakou ma vybavu (nemam cas to srovnavat), ale myslim, ze to po "vybaveni" obou aut na srovnatelnou uroven dopadne tak, ze Lacetti bude zase o dost levnejsi.
 
PS: ja bych nebral ani jedno z tech aut, takze jsem nezaujaty pozorovatel. Designove me nebere interier ani jednoho a novy Focus Ghia ma podle me interier strasne nevkusne preplacany (ty ovalne vydechy topeni mi proste nesedli, stejne jako podivne sladeni/nesladeni barev).

Marek71
20. října • 16:25

Jasné, veď som to potom aj spomenul, že v porovnaní sedan-sedan je to viac v prospech Lacetti ( myslím cenovo ). To bolo v zápale "boja" a z mojej preferencie HB pred sedanom

Skyline
21. října • 9:08

No ja vim, jen jsem chtel upozornit, ze tvou preferenci po 5D uspokoji i Lacetti, tj. neni treba srovnavat s timto sedanem. Ja osobne jsem zatim "sedanoidni", ale to je nejspis tim, ze nemusim tlacit kocarek Verim tomu, ze s ditetem je 5D nebo kombi rozhodne rozumnejsi volba (CR-V nebo Accord Tourer s DVD, aby dite vzadu nezlobilo a koukalo na "dyznyjofky"

Petr
20. října • 14:00

Nejlepší na tom je že máme dneska možnost výběru.... a že  budete jezdit ve Focusu já v Lacetti....a ten zase v tom, ještě že se tu nemusíme řešit zda je lepší si půl roku počkat na škodovku, žigulika, dacii nebo moskviče....
10 800,-Kč mně docela zaskočilo... myslím že je to velmi dobrá cena. Já osobně ceny většinou srovnávám se Škoda a tam klima stojí 35 000,- Kč. Toho Forda jsem si ráno vybral náhodou.....
Já spíš nechápu lidi (a to si myslím bylo z příspěvků znát - že nikomu toho Focuse nevymlouvám), že si někdo koupí auto třeba EU značky a udělá např. kompromis např. mám 460 000,- nad plně vybaveným Lacetti "ohrne" nos a koupí auto které třeba v té ceně nebude mít klima vůbec, nebude mít tamto a tamto, ale hlavně že má EU auto. To že si kdokoliv přidá třeba těch 50 000,- nebo 100 000 beru, ale abych opačně dělal kompromis to ne jinými slovy -  ve kterém autě budu sedět ve 40 stupnovem pařáku raději? - v klimatizovaném Lacetti, nebo v EU autě bez klima za stejnou cenu...

Pavel
20. října • 15:24

To Petr:těch 10800 byl příplatek za digitální klímu tj.s normální ne celková cena.

Marek71
20. října • 16:23

Ano, Focus má v základe manuálnu klímu a ten doplatok 10.800 je za 2-zónovú autoklímu + palubák.

Piettro
20. října • 14:41

Ještě jeden dodatek. Sám uvidíš po pár letech za kolik se ti podaří prodat Lacetti a jukni pak někam do bazarů za kolik se bude prodávat třeba onen Focus. Rozdíl tam prostě bude a část vyšší počáteční investice se tím vrátí.

Piettro
20. října • 14:36

Vidíš a já zase nechápu lidi, kterí když kupují auto střední třídy udělají kompromis v podvozku, kvalitním motoru a bezpečnosti. Focus je dražší, to je bez debat. Jenže nabízí prostě víc. Kvalitní podvozek a moderní motor něco stojí, 6x airbag taky, Focus má 5 hvězd v crash testech, test Lacetti jsem vůbec nenašel.... Podstatně lepší jízdní vlastnosti, bezpečnost, design interiéru a hlavně vnitřní zpracování je o generaci dál než současné Lacetti. A o tom to je. Ty jsi nechtěl dělat kompromis ve výbavě. V pořádku, je to tvoje volba. Na druhou stranu respektuj, že jiní nechtějí dělat kompromis v jiních věcech. Chevrolet do Lacetti vůbec nenabízí diesl, pohon 4x4, moderní autom. převodovku atd. Tím nechci říc, že Focus je 4x4, ale konkurence z EU, třeba VW, to nabízí.

Dusan
20. října • 16:28

Resit dostupnost 4x4 nebo moderni automatickou prevodovku nema u techle aut nizsi stredni tridy smysl resit. Staci se podivat do skodovackeho ceniku a zjistite ze s temito vychytavkami se bavime o autech kolem 700.000Kc a to uz je skutecne uplne jina cenova liga nez tenhle Korejec.

Petr
20. října • 15:52

Ale já netvrdím, že Focus je špatná volba, netvrdím že Lacetti je lepší auto než Focus já jenom tvrdím, že za těch 460 000Kč....je nejlepší volba, že za to EU konkurenci prostě neseženu v takové výbavě, s takovým motorem atd... ANO když budu mít těch 600 000 na Focus SEDAN koupím si ho, ale já měl v "kapse 460 000,-Kč.....a za 460 000,-Kč si prostě takhle vybavený Focus nekoupím .... co se týče bezpečnosti tak 4 hvězdy v USNCAP - NHTSA jinač když svoje Lacetti budu třeba po 4 letech prodávat tak ze 460 000,-Kš ho prodám tak za 160 000??? ztráta 300 000 a když vemu Focuse za 600 000,- prodám ho po 4 letech za 300 000???? možná horko těžko....

Marek71
20. října • 11:31

Ale jasne... ten rozdiel proste odpovedá rozdielu medzi Focusom a Lacetti. Kto na to má a je ochotný si priplatiť za Focus, tak si ho kúpi. Naopak, kto je limitovaný cenou a chce vybavené auto, siahne po Lacetti. Je to úplne normálne a podľa mňa v poriadku.

PS: Spomínalo sa v teste radenie. Bol som unesený z Focusu C-Max ( používa aj nový Focus ), to bola paráda, krátke a naprosto presné dráhy, zapadalo to tam jedna radosť. Keď som potom presedlal do mojej Almery, zdala sa mi radička akási "gumová", aj keď na tom vobec nie je špatne.

lukas
20. října • 10:31

NO A TED MÁTE JEŠTĚ U LACETTI ROK hav I POV za 1Kč na jeden rok a slevy od 13-20tis.

Radek Ondrášík
20. října • 9:06

Myslíte ten 3dv hatch?

Radek Ondrášík
20. října • 8:26

Mátě pravdu, většina konkurentů používá plasty, ale často ty plasty vypadají daleko příjemněji. Zde již na pět metrů vidíte o co se jedná.

Doporučujeme

Články odjinud