Chevrolet Lacetti 1.6: uhlazený kliďas (velký test)

Korejské automobilky na našem trhu již téměř zdomácněly a zbavily se své původní nálepky levných a nekvalitních vozů. Daewoo po spojení s Chevroletem přineslo na trh pestrou škálu nových modelů. Jedním z nich je i Lacetti ve verzi sedan, který jsme pro vás testovali.
Chevrolet Lacetti 1.6: uhlazený kliďas (velký test)
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, uhlazené změny
  2. Interiér, úložné prosotry, místo pro posádku, zavazadelník
  3. Motor, spotřeba, pružnost, řazení, jízdní vlastnosti
  4. Zhodnocení, parametry, výbava
  5. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Automobilka Chevrolet, která vzala pod svá křídla korejské Daewoo, přišla s celou řadou nových modelů. Když v roce 2004 došlo k přejmenování na některých trzích na Chevrolet, klasická Nubira dostala nové jméno Lacetti. Před nedávnem jsme vám přinesli test Lacetti ve verzi hatchback a nyní nám v redakci zakotvila prodloužená verze sedan. Již první test přinesl řadu zajímavých zjištění a ukázal, že vývoj automobilky Daewoo, nyní Chevroletu, šel velmi kupředu a že nové vozy této automobilky již snesou plné srovnání s tradičními evropskými, japonskými nebo i korejskými značkami. Testované Lacetti dostalo pod kapotu zážehovou šestnáctistovku, která slibovala proti menší verzi i trochu výkonu navíc.

Tip: Test Chevrolet Lacetti hatchback s motorem 1.4

Proměna z Nubiry na Lacetti

Chevrolet si po změně jména neodpustil i mírné přepracování stávajících modelů. Jak menší Kalos, tak větší Nubira dostaly menší facelift, který dle mého názoru autu pomohl k získání ještě uhlazenějších a reprezentativnějších tvarů. Jednou ze změn, které si asi všimne každý již na první pohled, je pozměněná přední maska s mřížkou chladiče. Proti původní Nubiře, která měla ještě tradiční Daewoo design, má Lacetti na pohled více evropský tvar. S proměnou přední části vozu jsem zaregistroval několik poznámek o tom, že původní Nubira se svou přední maskou vypadala poměrně sklesle a odevzdaně, což nyní po faceliftu zmizelo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Změna přední masky Lacetti (na obrázcích dole) velmi pomohla a vypadá nyní daleko dospěleji. 

Další změny nejsou již tak viditelné a jedná se spíše o menší detaily, které dotvářejí celek. Pininfarina, který tvořil celkový design tohoto vozu, své řemeslo ovládá dokonale a dokáže tak z nenápadných detailů vytvořit zajímavý a uhlazený obraz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další malou změnou jsou kliky dveří, které novému Lacetti sluší více.

Pokud i nadále zůstaneme vně auta, dalších změn si již nevšimneme. Prodloužení Lacetti o 15 mm proti Nubiře je natolik malý detail, který bez metru nikdo nepozná. Prodloužení je ovšem pouze otázkou upravených nárazníků, a tak se celková užitná velikost nezměnila.

Američan pro Evropu

Chevrolet Lacetti v sobě nezapře již silný vliv koncernu GM, který tuto automobilku po mnoho let vlastní. A tak, přestože se jedná pouze o faceliftovanou Nubiru, měli někteří známi problémy s identifikací. Američané vzali situace pevně do svých rukou a dotáhli proměnu téměř k dokonalosti. Pokud se k tomu přidá ještě perfektně zvolená modrá barva, nikoho na první, ani na druhý pohled nenapadne, že Lacetti, které má štítek Chevrolet, není dovezené z druhé strany Atlantiku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nenávratně pryč jsou doby, kdy Daewoo bylo pouze okopírovaným Opelem.

Je až s podivem, kolik tváři má Lacetti. Pokud budeme hovořit o nějakém stylu je třeba od sebe oddělit hatchback a sedan s kombíkem. Prvně jmenovaný se od druhých dvou verzí liší v několika prvcích. Má odlišné přední světlomety s maskou a zadní svítilny, které jsou zcela v jiném duchu. Co mají ovšem obě verze společné je dokonalá uhlazenost. Občas se setkáme s tím, že automobilka verzi sedan pouze "přilepí" kufr a auto je na světě, což bývá v posledních letech poměrně častý jev. Pininfarina ovšem dokázal vytvořit sedan, který jako celek působí velmi uhlazeně a při pohledu zezadu, díky velmi úzkému pruhu zadních svítilen a širkému víku kufru, i agresivně. Přesto sedan nevypadá tak zajímavě jako malý hatchback a jeho vzhled je mnohem konzervativnější.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jednoduchá a přitom velmi hladká linie sedanu s oblými a přitom jasnými tvary --- Kufr navazuje na zbytek vozu velmi plynule a nepůsobí nijak násilně --- Zadní pohled s úzkým pásem zadních světel a širokým víkem kufru. 

K ještě lepšímu pocitu stylovosti pak sedlo i mírné zkosení zadního víka kufru a vytvoření jakési sražené hrany, která pak splývavě končí v C sloupku. Součásti tohoto sražení hrany je i mírné oříznutí zadní svítilny. Pokud má něco vypada zajímavě, tak právě toto je jednou z těchto zvláštností, kterou se Lacetti sedan odlišuje od ostatních většinou designersky nudných sedanů nejen dané třídy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zkosení hrany víka kufru s oříznutým zadním světlometem tvoří netradiční prvek.

Chevrolet udělal obrovský kus práce a z původních nudných aut, které vypadaly všelijak jen ne zajímavě a uhlazeně, vytvořil sedan, který svým vzhledem dokáže opravdu oslovit. Nenajdeme zde žádné velké extravagance - přední světlomety nejsou nijak velké, tvarově se hlásí ke konzervativnímu proudu. Vše dohromady je dobře sladěné a s modrou barvou je to pastva pro oči. Dojem kazí pouze trochu nevhodně zvolené plechové disky s poklicemi, ale i tak je Lacetti jeden z nejuhlazenějších sedanů dané třídy a dokáže oslovit jak konzervativní zákazníky, tak i zákazníky, vyžadující jakousi originalitu a nevšednost. Lacetti navíc svým stylingem neustále přitahovalo pozornost a tázavé pohledy, co je to vlastně za auto. Otazníky nezřídka následuje uznalé kývnutí hlavy, když se ukáže, že je to vlastně "převlečený korejec".

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet ukázal, že když se chce, tak to jde a Lacetti dovedl k perfektnímu stylu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, uhlazené změny
  2. Interiér, úložné prosotry, místo pro posádku, zavazadelník
  3. Motor, spotřeba, pružnost, řazení, jízdní vlastnosti
  4. Zhodnocení, parametry, výbava
  5. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků