Chevrolet Kalos 3D 1.4 16V: agilní městská štika (velký test)

26 komentářů

laimes
9. června • 14:46

chlapče ta nepochopitelná škvíra ve dveřích řidiče je
udělaná na benzínovou kartu (viz manuál kalosu) ,dá se použít i pro mýtnou kartu
převodovka je typická amerika akorát z mní trčí "tyčka" takže s tím musíš jezdit jak s amerikou to holt není evropská motorová pila

Jiří
17. dubna • 9:36

Zdravím,lidi mám problém mám CHevrolet Kalos 1,4 F14D3, 2005 a při řazení trvá 2-3 vteřiny než klesnou otáčky na volnoběžku nebo alespoň na otáčky abych mohl zařadit a v klidu přidat plyn jinak to jde přes spojku. Je normální mít volnoběžku 950 ot/min.?S pozdravem Jirka.

axel7
20. listopadu • 13:38

Mam kalos a ta spiatocka vie narobit niekedy starosti ze az 2x treba zmacknut spojku a niekedy ani raz.
Najviac co si cenim na Kalose je ze sa dobre v nom citim ,a to ze fakt hej.

obelix
13. listopadu • 0:29

nesmíte ji řadit tak říkajíc z chodu,musíte stát a předcházející rachlost musí být tz. dotočená.....je to zvyk.........prostě nový kalos je podvozek a převodovka chevrolet,tak jako ta stará volha, v americe v té 1.6 kalos/aveo je automat,tam ani manuální nadávají...takže proto ten nezvyk u evrokalosů....

obelix
13. listopadu • 0:22

celý život jsem byl škodovkář a k dnešním dejvům/chevroletům jsem se dostal přes svého kamaráda ....mohl jsem si díky němu vyzkoušet celou řadu kalosů i lacetti.....nakonec jsem se po půl roce rozhodl pro sedan1.4 kalos a nelituju....splňuje mé představy(za 220000kč bohatě),dlouhé řazení mi nečiní problém,naopak dlouhá trojka je skvělá,prdnu ji tam a jezdím jak s automatem,po celém městě,za městem čtyřka 90-110, a na dálnici na pětku 150-170 to je žůžo....víc se stejně bojím!a na co je dvojka?to jsem zjistil až po půl roce!dlouhý kopec se serpentinami nebo kamenitá polní či hluhoce bahnitá cesta kde se nedá víc než 30-40,projede perfektně....jak říkal jeden známý je to taková volha 21 a měl pravdu.....jediná nevýhoda...nedovřou se el.okna když se vypne zapalování!!!

lukas-e30,HK Partner s.r.o.
7. listopadu • 16:31

jinak novinky pro mod. rok 2006 jsou u 1.416V - 15" kola, černá přístrojovka + boky dveří, a dojezdová rezerva

¨bílé bolinkry na boku....

insider
7. listopadu • 16:04

Shodou okolností jsem se stejným ševroletem kalos 1,4 jezdil a přestože není špatný má příšerné řazení (nepřesné, dlouhé dráhy, zpátečka se občas dá zařadit tak na třetí pokus) a má měkký podvozek, který se při rychlém průjezdu zatáčkou dost naklání, pneumatiky brzy ztrácí přilnavost a při skutečně razantním průjezdu není problém jet s odlehčeným vnějším předním kolem. čili jízdní vlastnosti horší než u šest (?) nebo kolik let staré fábie...

iwan
30. května • 13:07

Jizdni vlastnosti fabie jsou mnohem horší než u Kalosu, především je to dáno výkonem motoru, který se blíží 100 konikům (97,7). Řežu zatáčky celkem hodně drsně a ještě se mi nestalo, že by zklamal, zkus si dofouknout kola. Naklánění je horší, ale ne na tolik aby zhoršovalo jízdní vlastnosti. Pokud dáš dostatečná kola, je to zase o něčem jiném. Jediná nevýhoda je že v určitém momentu nevidíš přes A-sloupek...

PVC
7. listopadu • 19:53

Jistě se nenajde smělec, který by si dovolil pochybovat, že může existovat automobil s lepšími jízdními vlastnostmi, tvrdšími sedačkami a měkčími plasty přístrojové desky než Škoda Fabia:). Tedy samozřejmě s výjimkou Škody Octavie:)). Jezdím s Kalosem i Fábií a nezdá se mi, zvláště, když přihlédnu k pořizovací ceně, že by jedno auto bylo výrazně lepší než druhé. Škodovka líp sedí, Kalos je zase příjemnější na rozbitých silnicích. A co se týče spolehlivosti - Kalos: zatím bez problémů, Fabia už kvůli nepojízdnosti absolvovala jeden potupný odtah následovaný několikadenním pobytem v servisu...

Richard
7. listopadu • 13:45

Chevrolet provedl nějaké změny na podvozku? Co vím, tak Kalos byl právě vždy měkký.

JanQ
7. listopadu • 9:32

pri rychlosti 140kmh a 10L/100km je opravdu docela dost........mam 1.4 16V 72kW v Thalii a pri ustaleny 130kmh mi to zere tak 6.5l/100km...pri tech 140 to bude tak tech 7L/100km

pjanda
7. listopadu • 11:11

V testu jiste neslo o spotrebu pri ustalene rychlosti, ale o spotrebu pri udrzovani cestovni rychlosti 140-150 km/h, ktere cita take mnohe zrychlovani. V takovem pripade bude prumerna spotreba vyssi, predpokladam i u Thalie. I tak je cislo 10 litru na sto u tak maleho vozu s 1,4 motorem opravdu dost vysoke, to je bez diskuse.

Gin
7. listopadu • 11:48

Ja jezdim s corollou za 7,2-7,4 pri rychlostech 140-150 obcas 160 kdyz se nekontroluji. Az se mi to nechce verit ale je to tak. Merenim plna-plna kdyz ujedu 600 km z toho tak 60km mestem a zbytek po D1. Je to 1,6-ka najeto pres 20 tisic 

MiPo
7. listopadu • 6:28

Mňa by len zaujímalo ako v tých testoch radíte, čo s tou prevodovkou robíte. Kalos, Lacetti aj Spark majú síce trošku zbytočne dlhšie dráhy radenia, ale pri správnom radení sa o nejakom "počítaní zubov" nedá hovoriť!

pjanda
7. listopadu • 10:54

Patrne slo o problem testovaneho kusu, kolega jiste napsal jen to, s cim se opravdu setkal. Podobny problem mel u Lacetti, ja jsem jiny model Lacetti testoval loni a razeni bylo po strance cistoty chodu a synchronizace bezproblemove, pouze jeho drahy byly "laxne" vymezene. Ani v dnesni dobe nejsou vsechna auta stejna...

Nemelo by jit o problem mezi sedackou a volantem, od redaktora motoristickeho magazinu snad lze ocekavat, ze razeni ovlada

belgarion
7. listopadu • 15:44

mozno to bude vyzerat ako provokacia, ale neboli tam nahodene nove koberceky a spojka sa nedala stlacit az uplne dole na podlahu? ja som mal totiz taky problem, ze ten 1 cm, co nepustil koberec robil taketo problemy. bol vlastne ok, len sa casom posuval a branil spojkovemu pedalu...

Radek Ondrášík
7. listopadu • 6:37

Pokud pokládáte za správne řazení: pustit plyn, zmáčknout spojku, zařadit, pouštět spojku a přidávat plyn, pak řadí redakce správně. A právě v tomto režimu řazení dochází k těm problémům, kdy jde řazení velmi ztěžka, popř. dojde i při plně sešlápnuté spojce ke škrknutí. O řazení zpátečky ani nemluvím, tam nepomáhá ani několikanásobné zmáčknutí spojky atd.

MiPo
9. listopadu • 8:49

Spiatočka je zvlástna, to je pravda. Ale ostatné stupne idú, aspoň mne, radiť dobre. Po kúpe vozu išli zťažka, lae postupne sa rozbehali.l Dráhy radeni asú síce trochu dlhšie, ale inak som žiadne porlbémy nespozoroval.
Možno išlo iba o problémy testovaného vozu.

Topa
7. listopadu • 18:58

Já mám Kalose 5D 1,4 8v a popsané zvláštnosti převodovky mám taky. Pokud se motor zrovna moc netočí a řadí se v menších otáčkách, aniž by ale "klepaly ventily", tak se ozývá zvláštní chřestivý zvuk, který se blíží zvuku převodovky u starších Karos. Nejde podle mně o počítání zubů, protože se ozývá i když mám zařazeno a přidávám plyn. Po několika málo sekundách přejde. Když ale víc vytočím motor, zvuk většinou není.

MiPo
7. listopadu • 6:25

Záhadná štrbina slúži na odkladanie kreditných, parkovacích, firemných či iných (napr. Smart Shell) kariet.

Radek Ondrášík
7. listopadu • 6:34

Pak je mi záhadnou, proč byla poměrně hluboká a kreditní karta tam celá zapadla.

Topa
7. listopadu • 18:52

Zvláštní, mně tam parkovací karta několik cm čouhá, a to tak, aby se dala docela pohodlně vyndat. Jestli v testovaném modelu nechybí ta pružina co má být.

Radek Ondrášík
7. listopadu • 19:01

Tady bude asi zakopany ten pes. Pružinka tam určitě nebyla.

Pucmeloud
7. listopadu • 1:03

hezky test, ale opravte si prosim ten kroutici moment v zaverecnem prehledu. 313 Nm je preci jen trochu moc i na agilni stiku

Radek Ondrášík
7. listopadu • 6:34

Díky za upozornění.

lubor
7. listopadu • 1:57

 pamatuj si jedno: nikdy nepodcenuj stiku

Doporučujeme

Články odjinud