Chevrolet Kalos 3D 1.4 16V: agilní městská štika (velký test)

Zájem o malá auta každým rokem roste. Někdy najdou uplatnění jako rodinné auto, jindy slouží až jako druhý nebo třetí vůz, který je určený spíše pro nákupy a městské ježdění. Kalos 3D si najde místo spíše u druhé skupiny zákazníku, ale díky relativně silnému motoru s ním může být i zábava.
Chevrolet Kalos 3D 1.4 16V: agilní městská štika (velký test)
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, staronový kabát, místo pro dva
  2. Interier, zavazadelník, motor a spotřeba, řazení
  3. Jízda, dynamika, zhodnocení, plusy a mínusy, výbava, parametry
  4. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Je to již více než rok, kdy se v České republice a některých dalších zemích změnil Daewoo v Chevrolet. Většina modelů pak doznala větších či menších faceliftů a i u druhého nejmenšího modelu, Kalos, tomu nebylo jinak. Faceliftovaný Kalos doznal spíše kosmetických změn, které mu poměrně sedly. Díky ostrým hranám působí dynamicky a ve své třídveřové verzi tento dojem ještě umocňuje. Kalos 3D se nabízí s trojici motorů. Základem je dvanáctistovka, kterou pak doplňuje osmiventilová čtrnáctka a vrchol tvoří šestnáctiventilová čtrnáctistovka, která se svými 94 koníky dává tušit, že s ní malý a poměrně lehký Kalos nebude trpět slabou dynamikou.

Segment malých vozů, kam Kalos patří, prochází v poslední době poměrně velkým boomem, který je každým rokem větší a větší. Zájem o tato auta mají jak mladí lidé, kteří ještě nepotřebují plnohodnotný rodinný vůz, tak také rodiny, které potřebují druhé, nebo třetí auto. A také starší občané, kteří již také nemusí řešit prostornost a zavazadelníky. Kalos tak patří do skupiny vozů, kde panuje poměrně velká konkurence. Rozdíly mezi auty jsou minimální, a tak většinou rozhodují detaily, které ale mohou vůz poslat z pomyslné první příčky až na tu poslední. Přestože Daewoo nemělo u nás výrazně dobré jméno a bylo chápáno spíše jako automobilka pro lidi, kteří si nemohou dovolit nadměrný luxus, poslední modely jasně ukazují, že tato doba je již nenávratně pryč a že i Chevrolet/Daewoo snesou plné srovnání ve všech parametrech s tradičními značkami na evropském trhu. To ostatě potvrdil i nedávny test modelu Lacetti. Jaký je tedy Kalos a zda snese srovnání s konkurencí si můžete přečist v našem testu, kterým prošel Chevrolet Kalos 3D s nejsilnější čtrnáctistovkou v nejvyšší výbavě Premium.

Tip: Přečtěte si náš test Chevrolet Lacetti Sedan 1.6.

Když méně je více

Facelift Kalose se obešel bez větších zásahů. Původní Daewoo bylo povedené a svými linkami a ostřejšími hranami působí poměrně dynamicky. Základní změnou jsou přední světlomety. Ty mají nyní atypická obrysová světla. Z tradičního pojetí se změnily ve tři proužky, které hlavně v noci působí velmi efektně. Svým výsledným efektem pak mohou plně konkurovat kolečkům z produkce BMW. Za povšimnutí také stojí fakt, že se Chevrolet v tomto bodě nevydal po módní vlně kapkovitých světlometů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nové přední světlomety patří k těm nejhezčím na trhu

Jak jsem psal již výše, Kalos patří mezi auta, u kterých se při pohledu nevkrade pocit dalšího malého a stylisticky nudného auta. Kola, která jsou umístěna skoro v rozích auta a vcelku plynulý náběh předního okna s přikrčenou zadní partií jde v duchu malých, sportoněji založených hatchů, které můžeme najít ve sportovních verzích ostatních výrobců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kalos při bočním pohledu vypadá přikrčeně a dravě

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kola umístěna téměř v rozích vozu, bez převisů, jsou nejen oku lahodící, ale také praktická a zlepšují jízdní vlastnosti

Celkově se vnější kabát vozu povedl. Pokud působí dynamicky při bočním pohledu, tak při tom čelním je to ještě o poznání lepší. Mřížka chladiče je jakoby obepnuta malým náznakem rámu. Klasické světlomety jsou dobře sladěny a navazují na na klínovitý střed přední masky. Při čelním pohledu se může vkrádat pocit, že něco podobněho tu již je. A budete mít pravdu. Podobnou přední partii můžete najít u Fiatu Stilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Malému Kalosu to sluší

U malých aut není dost místa na větší designerské kreace, a tak se tvůrci zaměřují spíše na detaily, které pak vytvoří celkový dojem. U Kalose tak nenajdete žádnou snahu o extravaganci, ale spíše klasický styl, který je ale doplněn prvky, které vytváří onen dojem. Ten může být u každého jiný a pokud u mne díky přední partii, kolům v rozích, rozšířenému zadnímu blatníku a zadního pohledu, který opět naznačuje jakousi přikrčenost, vzbudil pocit, že to auto má i nějaké sportovnější ambice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní partie vozu je  rozšířená partie a k celkovému pojetí se hodí

Na druhou stranu jsem se během testu setkával s různými názory na vzhled vozu. Kalos 3D sklízel poměrně solidní úspěch a téměř každý v něm cítil, že to auto má něco pod kapotou. Přestože nemám rád škatulkování na "mužská a ženská auta" tak po týdnu jsem se ujistil, že ženám se tento vůz velmi líbil a pokud by si měly vybírat pouze podle vzhledu, byl by Kalos jedním z favoritů.

Když se místa nedostává

Pokud si poskládáte rovnici, kam dosadíte malé auto ve verzi pouze s dvojicí dveří, tak vám jen ztěží může vyjít výsledek, který bude v oblasti vnitřního prostoru nějak výrazně pozitivní. Kalos 3D jde v duchu této rovnice a nezůstává jí nic dlužen. Na druhé straně také záleží, kam se usadíte a jakou výškou disponujete. Na předních sedadlech se dokáže pohodlně usadit téměř každý a ani já se svými 188 centimetry jsem nepociťoval nedostatek místa. Samostatnou kapitolou je pak místo na zadních sedačkách. Tam jsem se sám za sebe pohodlně neposadil. Kolena jsem měl hluboce zaražená v opěradle předního sedadla a najít nějakou pozici, kdy bych pocítil alespoň trochu pohodlí, bylo velmi obtížné. Pokud jsem si se svou výškou chtěl udělat pohodlí, nezbylo, než zabrat všechna tři zadní místa a posadit se napříč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Místa vepředu je i pro řidiče s výškou 188 cm dostatek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sám za sebe si však pohodlně nesedne

Na druhou stranu, pokud nejste mírně příliš vysocí a vaše výška se pohybuje okolo 174 cm, nebudete mít v Kalosu s místem vůbe žádný problém. Poté se pro vás stane Kalos vepředu velmi prostorný a na zadním sedadle si za sebe pohodlně sednete a i v oblasti kolen zbyde dostatek místa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Při výšce 174 cm pro vás bude Kalos královsky prostorný

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ani jízda vzadu pro nebude žádným utrpením

Za zmínku stojí také dveře. Ty jsou, jako u téměř všech 3D vozů, poměrně velké a disponují velkým úhlem otevření. To pochopitelně napomáhá dobrému nastupovaní i vystupování. Malým nedostatkem se však u Kalose ukázalo zavírání. Při snaze o zavření vozu jste cítili poměrně velkou hmotnost dveří, které vyžadovaly, ve srovnání s konkurencí, výrazně více síly. Samotně zavření pak je velmi přesné, ovšem překonat odpor pantu a těžkých dveří bývá složité. Ještě větší problém je pak při otevírání, kdy je třeba přetlačit nejen polohy pantu, ale opět tíhu dveří, což může být v případě, že auto nestojí vodorovně, u slabších osob nepříjemné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jinak velké a praktické dveře vyžadovaly poměrně velkou sílu k otevření a zavření

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo úvodem, staronový kabát, místo pro dva
  2. Interier, zavazadelník, motor a spotřeba, řazení
  3. Jízda, dynamika, zhodnocení, plusy a mínusy, výbava, parametry
  4. Fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků