Na stánku Chevroletu na probíhajícím autosalonu v New Yorku září obzvláště jasným světlem zcela nová generace velkého sedanu Impala.
Kapitoly článku:
Při vyslovení slovního spojení Chevrolet Impala se některým milovníkům klasických automobilů až zatají dech. Vůbec první Impala, přebírající jméno od druhu jihoafrické antilopy, se světu představila již v roce 1957, v prvních letech se vyznačovala ohromným vnitřním prostorem za dostupnou cenu a párem trojitých zadních svítilen a byla vlajkovou lodí značky Chevrolet.
Zcela nový Chevrolet Impala 10. generace stanul na podlahové plošině Cadillacu XTS
Chevrolet Impala na startujícím autosalonu v New Yorku zažívá renesanci svých původních principů a přichází v pořadí již v 10., zcela nové generaci. Vyrábět se bude v továrnách koncernu General Motors v Michiganu a Ontariu a prodávat se začne v prvních týdnech následujícího kalendářního roku. Roli vlajkové lodi naznačuje také skutečnost, že nová Impala stojí na stejném podvozku jako teprve před několika týdny představený Cadillac XTS.
Podlahová plošina GM Epsilon II si při převodu k Impale ponechala nadprůměrný rozvor náprav 2 837 mm, který je jedním z pádných argumentů výrobce při tvrzení, že nová Impala v otázce nabídky vnitřního prostoru pohodlně „přehraje“ konkurenty v podobě BMW 5 nebo Mercedes-Benz E Class.
Nová Impala vyniká důrazem na jednoduché křivky
Oproti již zmíněnému modelu Cadillac XTS je nový Chevrolet Impala prakticky stejně velký, ve většině parametrů vnějších rozměrů je menší pouze o několik milimetrů. Z typu XTS přebírá bez výraznějších úprav také pohonnou jednotku v podobě šestiválce o objemu 3,6 l, výkonu 303 koní (223 kW) a točivém momentu 358 Nm.
Jinak ale Impala bude sázet spíše na čtyřválce v podobě nového agregátu s objemem 2,5 l, výkonem 195 koní (145 kW) a točivým momentem 253 Nm a „lehké“ hybridní soustavy eAssist využívající jednotky 2,4 l/134 kW a kompaktního, kapalinou chlazeného elektromotoru s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěného v motorovém prostoru v místě běžně využívaném pro konvenční alternátor.
Veškeré zážehové motory určené pro nový Chevrolet Impala disponují přímým vstřikováním paliva a šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T70.
Jak je vidět na přiložených snímcích, nová Impala vyniká střízlivými tvary karoserie s úzkou maskou chladiče a propracovanými prolisy zdůrazňujícími například zadní blatníky.
Interiér se symetricky členěnou palubní deskou a logikou rozmístění hlavních ovládacích prvků svojí koncepcí navazuje na stávající a i z našich silnic známé Chevrolety, ale je střižen do luxusnější polohy.
Interiér nové Impaly vyniká luxusním pojetím, ale nezapře inspiraci v levnějších Chevroletech současnosti
Před novým volantem se nachází přehledný přístrojový štít s analogovými stupnicemi (včetně teploměru chladicí kapaliny!) a barevným displejem uprostřed, na přání se má dodávat dotykový, osmipalcový monitor na středu palubní desky ovládající většinu součástí elektronické palubní soustavy.