Chevrolet Impala 2014: full-size sedan nové doby?

Na stánku Chevroletu na probíhajícím autosalonu v New Yorku září obzvláště jasným světlem zcela nová generace velkého sedanu Impala.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Impala
  2. Fotogalerie

Při vyslovení slovního spojení Chevrolet Impala se některým milovníkům klasických automobilů až zatají dech. Vůbec první Impala, přebírající jméno od druhu jihoafrické antilopy, se světu představila již v roce 1957, v prvních letech se vyznačovala ohromným vnitřním prostorem za dostupnou cenu a párem trojitých zadních svítilen a byla vlajkovou lodí značky Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zcela nový Chevrolet Impala 10. generace stanul na podlahové plošině Cadillacu XTS

Chevrolet Impala na startujícím autosalonu v New Yorku zažívá renesanci svých původních principů a přichází v pořadí již v 10., zcela nové generaci. Vyrábět se bude v továrnách koncernu General Motors v Michiganu a Ontariu a prodávat se začne v prvních týdnech následujícího kalendářního roku. Roli vlajkové lodi naznačuje také skutečnost, že nová Impala stojí na stejném podvozku jako teprve před několika týdny představený Cadillac XTS.

Víkendové čtení: luxus amerických aut 60. let

Víkendové čtení: luxus amerických aut 60. let

Podlahová plošina GM Epsilon II si při převodu k Impale ponechala nadprůměrný rozvor náprav 2 837 mm, který je jedním z pádných argumentů výrobce při tvrzení, že nová Impala v otázce nabídky vnitřního prostoru pohodlně „přehraje“ konkurenty v podobě BMW 5 nebo Mercedes-Benz E Class.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impala vyniká důrazem na jednoduché křivky

Oproti již zmíněnému modelu Cadillac XTS je nový Chevrolet Impala prakticky stejně velký, ve většině parametrů vnějších rozměrů je menší pouze o několik milimetrů. Z typu XTS přebírá bez výraznějších úprav také pohonnou jednotku v podobě šestiválce o objemu 3,6 l, výkonu 303 koní (223 kW) a točivém momentu 358 Nm.

Cadillac XTS: zcela nový luxusní sedan představen

Cadillac XTS: zcela nový luxusní sedan představen

Jinak ale Impala bude sázet spíše na čtyřválce v podobě nového agregátu s objemem 2,5 l, výkonem 195 koní (145 kW) a točivým momentem 253 Nm a „lehké“ hybridní soustavy eAssist využívající jednotky 2,4 l/134 kW a kompaktního, kapalinou chlazeného elektromotoru s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěného v motorovém prostoru v místě běžně využívaném pro konvenční alternátor.

eAssist

„Lehkou“ hybridní soustavu eAssist již od loňského roku využívají také koncernové modely Buick Regal eAssist a Chevrolet Malibu ECO

Veškeré zážehové motory určené pro nový Chevrolet Impala disponují přímým vstřikováním paliva a šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T70.

Jak je vidět na přiložených snímcích, nová Impala vyniká střízlivými tvary karoserie s úzkou maskou chladiče a propracovanými prolisy zdůrazňujícími například zadní blatníky.

Interiér se symetricky členěnou palubní deskou a logikou rozmístění hlavních ovládacích prvků svojí koncepcí navazuje na stávající a i z našich silnic známé Chevrolety, ale je střižen do luxusnější polohy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nové Impaly vyniká luxusním pojetím, ale nezapře inspiraci v levnějších Chevroletech současnosti 

Před novým volantem se nachází přehledný přístrojový štít s analogovými stupnicemi (včetně teploměru chladicí kapaliny!) a barevným displejem uprostřed, na přání se má dodávat dotykový, osmipalcový monitor na středu palubní desky ovládající většinu součástí elektronické palubní soustavy.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Impala
  2. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků