Chevrolet HHR SS: GTI se třese

V duchu amerických vozů minulého století byl na trh uveden Chrysler HHR, tedy odpověď na známější Chrysler PT Cruiser.

Chevrolet je u nás znám hlavně tím, že se pod jeho názvem prodávají vozy Daewoo. Ale to neznamená, že nemá své vlastní modely a že nemyslí i na náročné sportovně laděné řidiče.

Vlastník Chevroletu, General Motors, myslí globálně, a tak se nelze divit, že je v tomto americkém monstru použit motor, který běžně používá Opel. Dvoulitr s turbem dává výkon 194 kW (260 k) a tradiční americký manuál posílá výkon na přední kola.

O tom, že se má jednat o opravdové sportovní náčiní hovoří i příčné přetížení v zatáčkách až 0,86 g. Na první pohled nic neříkající číslo je zhruba na úrovní běžných evropských hatchbacků nižší střední třídy. Tedy Američan, který konečně ve vrcholné sportovní verzi i trochu zatáčí.

Holt kvalitní FE5 Sport podvozek, který byl laděn na Nürburgringu, 18" kola a pneu Michelin Pilot Sport o rozměru 225/45 R18 se musí projevit.

Jenže buďme féroví a dodejme, že HHR přeci jenom není klasický hatchback, ale patří do nespecifikovatelné třídy, která mixuje mimo domíchávač a supersport úplně vše.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet HHR SS, výsostné znaky hrají na city německých revanšistů...
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků