Chevrolet Equinox: sympatický crossover

Koncern General Motors i navzdory finančním potížím nezapomíná na blížící se autosalon v Detroitu.

O tom, že společnost General Motors se nachází na okraji velké propasti, se ví už poměrně dlouho a není žádným tajemstvím, že pokud vedení nenajde nějaké konstruktivní řešení, celá společnost v podstatě zanikne, což by mělo fatální následky nejen na americkém automobilovém trhu. Společnosti se však nakonec zřejmě dostane pomoci od americké vlády, díky které má General Motors svou existenci zabezpečenou alespoň na následující dva měsíce, nic to však nemění na tom, že konat třeba skutečně urychleně.

Pokusme se však alespoň na chvíli přenést od těchto problémů, s nimiž je jméno koncernu nejčastěji zmiňované a podívejme se na příjemnější stránku věci. I navzdory svým těžko řešitelným potížím hodlá General Motors představit na detroitském salonu několik novinek a jednou z nich bude i Chevrolet Equinox, tedy druhá generace vcelku sympatického rodinného crossoveru.

Novinka se oproti své předešlé verzi ovšem příliš nezměnila, rozměry a podvozek zůstaly takřka stejné a nový Equinox má zapůsobit především svěžím vzhledem. O tom, že nezaostává ani z motorického hlediska nás přesvědčí nabídka motorů, s níž vozidlo vstupuje na trh. Zatímco u předchozí verze byly všechny pohonné jednotky šestiválcové, u nového modelu tomu není úplně tak. Všechny současně nabízené šestiválce (3,0 l, 3,4 l a 3,6 l) zůstaly z hlediska výkonu víceméně stejné, ovšem propracovanější technika a několik zásahů se postaralo o snížení spotřeby, což je v dnešních časech stále žádanější parametr.

Novinkou je v tomto případě úsporný atmosférický čtyřválec 2,4 l Ecotec s výkonem 135 kW/182 koní, jehož nejzajímavějším parametrem je jistě kombinovaná spotřeba kolem 9,7 l/100 km. Co se týče vyhlídek do budoucnosti, počítá se, že časem se přidá i hybridní verze, která by měla naplnit očekávání každého novodobého fanouška ekologie.

Z dalšího hlediska Equinox překvapí i bohatou volitelnou výbavou, v níž nechybí USB vstup, DVD přehrávač nebo plnohodnotní multimediální systém. Počítat můžeme i s řadou dalších prvků namířených na zabezpečení co nejvyššího komfortu. Interiér taky nabízí množství odkládacího prostoru, přičemž posádka taky nebude o nic ochuzena a tak by měla být i jízda pěti lidí celkem pohodlná.

Chevrolet Equinox, jenž by měl první showroomy atakovat již od května 2009 bude dostupný s pohonem jak předních, tak i s pohonem všech čtyř kol. Na bližší technické informace a cenové odhady si přitom ještě budeme muset počkat.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chevrolet Equinox: ryze americké CUV

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 96 725 km
Cena: 220 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2006
Stav: 81 521 km
Cena: 190 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků