Chevrolet Equinox: sympatický crossover

Koncern General Motors i navzdory finančním potížím nezapomíná na blížící se autosalon v Detroitu.

O tom, že společnost General Motors se nachází na okraji velké propasti, se ví už poměrně dlouho a není žádným tajemstvím, že pokud vedení nenajde nějaké konstruktivní řešení, celá společnost v podstatě zanikne, což by mělo fatální následky nejen na americkém automobilovém trhu. Společnosti se však nakonec zřejmě dostane pomoci od americké vlády, díky které má General Motors svou existenci zabezpečenou alespoň na následující dva měsíce, nic to však nemění na tom, že konat třeba skutečně urychleně.

Pokusme se však alespoň na chvíli přenést od těchto problémů, s nimiž je jméno koncernu nejčastěji zmiňované a podívejme se na příjemnější stránku věci. I navzdory svým těžko řešitelným potížím hodlá General Motors představit na detroitském salonu několik novinek a jednou z nich bude i Chevrolet Equinox, tedy druhá generace vcelku sympatického rodinného crossoveru.

Novinka se oproti své předešlé verzi ovšem příliš nezměnila, rozměry a podvozek zůstaly takřka stejné a nový Equinox má zapůsobit především svěžím vzhledem. O tom, že nezaostává ani z motorického hlediska nás přesvědčí nabídka motorů, s níž vozidlo vstupuje na trh. Zatímco u předchozí verze byly všechny pohonné jednotky šestiválcové, u nového modelu tomu není úplně tak. Všechny současně nabízené šestiválce (3,0 l, 3,4 l a 3,6 l) zůstaly z hlediska výkonu víceméně stejné, ovšem propracovanější technika a několik zásahů se postaralo o snížení spotřeby, což je v dnešních časech stále žádanější parametr.

Novinkou je v tomto případě úsporný atmosférický čtyřválec 2,4 l Ecotec s výkonem 135 kW/182 koní, jehož nejzajímavějším parametrem je jistě kombinovaná spotřeba kolem 9,7 l/100 km. Co se týče vyhlídek do budoucnosti, počítá se, že časem se přidá i hybridní verze, která by měla naplnit očekávání každého novodobého fanouška ekologie.

Z dalšího hlediska Equinox překvapí i bohatou volitelnou výbavou, v níž nechybí USB vstup, DVD přehrávač nebo plnohodnotní multimediální systém. Počítat můžeme i s řadou dalších prvků namířených na zabezpečení co nejvyššího komfortu. Interiér taky nabízí množství odkládacího prostoru, přičemž posádka taky nebude o nic ochuzena a tak by měla být i jízda pěti lidí celkem pohodlná.

Chevrolet Equinox, jenž by měl první showroomy atakovat již od května 2009 bude dostupný s pohonem jak předních, tak i s pohonem všech čtyř kol. Na bližší technické informace a cenové odhady si přitom ještě budeme muset počkat.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chevrolet Equinox: ryze americké CUV
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky