Chevrolet Equinox: sympatický crossover

Koncern General Motors i navzdory finančním potížím nezapomíná na blížící se autosalon v Detroitu.

O tom, že společnost General Motors se nachází na okraji velké propasti, se ví už poměrně dlouho a není žádným tajemstvím, že pokud vedení nenajde nějaké konstruktivní řešení, celá společnost v podstatě zanikne, což by mělo fatální následky nejen na americkém automobilovém trhu. Společnosti se však nakonec zřejmě dostane pomoci od americké vlády, díky které má General Motors svou existenci zabezpečenou alespoň na následující dva měsíce, nic to však nemění na tom, že konat třeba skutečně urychleně.

Pokusme se však alespoň na chvíli přenést od těchto problémů, s nimiž je jméno koncernu nejčastěji zmiňované a podívejme se na příjemnější stránku věci. I navzdory svým těžko řešitelným potížím hodlá General Motors představit na detroitském salonu několik novinek a jednou z nich bude i Chevrolet Equinox, tedy druhá generace vcelku sympatického rodinného crossoveru.

Novinka se oproti své předešlé verzi ovšem příliš nezměnila, rozměry a podvozek zůstaly takřka stejné a nový Equinox má zapůsobit především svěžím vzhledem. O tom, že nezaostává ani z motorického hlediska nás přesvědčí nabídka motorů, s níž vozidlo vstupuje na trh. Zatímco u předchozí verze byly všechny pohonné jednotky šestiválcové, u nového modelu tomu není úplně tak. Všechny současně nabízené šestiválce (3,0 l, 3,4 l a 3,6 l) zůstaly z hlediska výkonu víceméně stejné, ovšem propracovanější technika a několik zásahů se postaralo o snížení spotřeby, což je v dnešních časech stále žádanější parametr.

Novinkou je v tomto případě úsporný atmosférický čtyřválec 2,4 l Ecotec s výkonem 135 kW/182 koní, jehož nejzajímavějším parametrem je jistě kombinovaná spotřeba kolem 9,7 l/100 km. Co se týče vyhlídek do budoucnosti, počítá se, že časem se přidá i hybridní verze, která by měla naplnit očekávání každého novodobého fanouška ekologie.

Z dalšího hlediska Equinox překvapí i bohatou volitelnou výbavou, v níž nechybí USB vstup, DVD přehrávač nebo plnohodnotní multimediální systém. Počítat můžeme i s řadou dalších prvků namířených na zabezpečení co nejvyššího komfortu. Interiér taky nabízí množství odkládacího prostoru, přičemž posádka taky nebude o nic ochuzena a tak by měla být i jízda pěti lidí celkem pohodlná.

Chevrolet Equinox, jenž by měl první showroomy atakovat již od května 2009 bude dostupný s pohonem jak předních, tak i s pohonem všech čtyř kol. Na bližší technické informace a cenové odhady si přitom ještě budeme muset počkat.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chevrolet Equinox: ryze americké CUV
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků