Chevrolet Equinox: sympatický crossover

Koncern General Motors i navzdory finančním potížím nezapomíná na blížící se autosalon v Detroitu.

O tom, že společnost General Motors se nachází na okraji velké propasti, se ví už poměrně dlouho a není žádným tajemstvím, že pokud vedení nenajde nějaké konstruktivní řešení, celá společnost v podstatě zanikne, což by mělo fatální následky nejen na americkém automobilovém trhu. Společnosti se však nakonec zřejmě dostane pomoci od americké vlády, díky které má General Motors svou existenci zabezpečenou alespoň na následující dva měsíce, nic to však nemění na tom, že konat třeba skutečně urychleně.

Pokusme se však alespoň na chvíli přenést od těchto problémů, s nimiž je jméno koncernu nejčastěji zmiňované a podívejme se na příjemnější stránku věci. I navzdory svým těžko řešitelným potížím hodlá General Motors představit na detroitském salonu několik novinek a jednou z nich bude i Chevrolet Equinox, tedy druhá generace vcelku sympatického rodinného crossoveru.

Novinka se oproti své předešlé verzi ovšem příliš nezměnila, rozměry a podvozek zůstaly takřka stejné a nový Equinox má zapůsobit především svěžím vzhledem. O tom, že nezaostává ani z motorického hlediska nás přesvědčí nabídka motorů, s níž vozidlo vstupuje na trh. Zatímco u předchozí verze byly všechny pohonné jednotky šestiválcové, u nového modelu tomu není úplně tak. Všechny současně nabízené šestiválce (3,0 l, 3,4 l a 3,6 l) zůstaly z hlediska výkonu víceméně stejné, ovšem propracovanější technika a několik zásahů se postaralo o snížení spotřeby, což je v dnešních časech stále žádanější parametr.

Novinkou je v tomto případě úsporný atmosférický čtyřválec 2,4 l Ecotec s výkonem 135 kW/182 koní, jehož nejzajímavějším parametrem je jistě kombinovaná spotřeba kolem 9,7 l/100 km. Co se týče vyhlídek do budoucnosti, počítá se, že časem se přidá i hybridní verze, která by měla naplnit očekávání každého novodobého fanouška ekologie.

Z dalšího hlediska Equinox překvapí i bohatou volitelnou výbavou, v níž nechybí USB vstup, DVD přehrávač nebo plnohodnotní multimediální systém. Počítat můžeme i s řadou dalších prvků namířených na zabezpečení co nejvyššího komfortu. Interiér taky nabízí množství odkládacího prostoru, přičemž posádka taky nebude o nic ochuzena a tak by měla být i jízda pěti lidí celkem pohodlná.

Chevrolet Equinox, jenž by měl první showroomy atakovat již od května 2009 bude dostupný s pohonem jak předních, tak i s pohonem všech čtyř kol. Na bližší technické informace a cenové odhady si přitom ještě budeme muset počkat.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chevrolet Equinox: ryze americké CUV
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků