Chevrolet Epica, důstojný nástupce Evandy

V Ženevě tento týden proběhlo oficiálního představení nového vozu automobilky Daewoo/Chevrolet, který nahradí nynější model Evanda. Epica je větší, výkonnější a s bohatší výbavou. A má také o poznání líbivější design. (doplněno 1.3.)
Chevrolet Epica, důstojný nástupce Evandy

Nový model přinesl výraznou obměnu designu, který lze považovat za velmi proevropský. Epica proti svému předchůdci také vyrostla. Na délku měří 4 805 mm, na šířku 1 810 mm a na výšku 1 450 mm. Rozvor má na danou třídu průměrnou hodnotu 2 700 mm.

Epicu bude pohánět dvojice benzínových a jeden naftový agregát. Benzín zastupují čtyřválcový dvoulitr o výkonu 105 kW (142 k) a šestiválec o výkonu 114 kW (155 k). Se slabším dvoulitrem zvládne sprint na stovku za 11,8 s a se silnějším šestiválcem pak za 10,1 s. Za naftu pak bude bude "kopat" dvoulitrový turbodiesel, který se v nabídce objeví později a bude dosahovat výkonu 110 kW (150 k). Výkon bude přenášen na přední kola prostřednictvím pětistupňového manuálu, nebo pětistupňové automatické převodovky. Zavazadlový prostor má objem 435 litrů.

Epica bude dodávána v několika stupních výbavy a její cena by se měla pohybovat na úrovni modelu Evanda, tedy zhruba od 550 000 Kč za základní dvoulitrový model. Ovšem již ve standardu naleznete el. ovládané okna a zrcátka, centrální zamykání na DO, výškově stavitelné sedadlo řidiče, přední, boční a hlavové airbagy, ABS a další.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Epica

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků