Chevrolet Epica 2,5 R6: luxus za pár (test)

Poslední z rodiny korejských sedanů střední třídy je Chevrolet Epica. Elegantní limuzína s řadovým šestiválcem a pohodovým automatem.
Seznam kapitol
  1. Představení, Exteriér, Interiér, Zavazadelník
  2. Motor, Automatická převodovka, Spotřeba, Jízda s Epicou
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Automobilky, které mají své kořeny v Koreji ,postupně přichází i do segmentu větších vozů. Hyundai Sonata, Kia Magentis a nyní i Daewoo, neboli Chevrolet nabízí sedan střední třídy.

Moderní proevropský design, solidní výbava, dobré zpracování a hlavně cena, která je výrazně nižší, než u evropských konkurentů. To jsou hlavní zbraně, kterými tyto automobilky útočí na zákazníky.

Chevrolet Epica z tohoto trendu nijak nevybočuje. Nabízí mírně konzervativní design, bohatou výbavu a rovnou dva šestiválce. Základní dvoulitrový a větší o objemu dva a půl litru. Oba tyto agregáty jsou poměrně jedinečné. Jedná se totiž o řadové šestiválce a na trhu je tak po německém BMW další vůz, který má tento typ motoru.

Exteriér

Sedany střední třídy jsou jakýmsi základem důstojnosti. Pokud má vůz reprezentovat bez větších rozměrů se prostě neobejde. A pokud se k tomu přidá i tmavá barva s kontrastními detaily, bývá o noblesu postaráno.

Chevrolet Epica v černé s chromovanými detaily zaujme již na první pohled. Mohutnost přídě a protažená záď. Moderní evropské tvary v podání korejské automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Epica je z korejské trojice Sonata, Magentis, Epica nejdelší. Měří 4 805 mm na délku, 1 810 mm na šířku a 1 450 mm na výšku. Rozvor je pak naopak nejmenší, měří rovných 2 700 mm. Svými rozměry se tak Chevrolet řad k mírnému nadprůměru dnešní střední třídy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mírná podobnost s bavorskými vozy není jen pod přední kapotou, ale také tvarování předních světlometů je trochu podobné pětkovému BMW. Světlomety jsou ovšem vybaveny pouze halogenovými výbojkami, xenony v nabídce nenajdete. Přední část vozu jinak působí velmi mohutně a to díky masivní přední masce a nárazníku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na opačné straně je však všechno jinak. Z poměrně svěžích tvarů se stávají klasicky korejské. Záď vozu jaksi se zbytkem nekoresponduje a působí zcela odlišným dojmem. Částečně za to může i zvednutý zavazadelník, větší zadní převis a větší světlá výška zadní části vozu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkově působí Epica velmi uhlazeným dojmem s dávkou reprezentace a konzervativismu. S černou barvou výborně ladí chromované detaily a také barevné podání světlometů. Pokud bych si měl vybírat z korejské trojky, pak bych udělal jakýsi mix přední části Epicy, zadní části Sonaty a bočního profilu Magentisu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér

Výhodou korejských sedanů střední třídy je i v tom, že za velmi příznivé peníze získáte prvky, za které se u konkurence draze připlácí. Kvalitní materiály, kožené čalounění a zdařilá kombinace dekorativních prvků tvoří řidičovo útočiště.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Středový panel pak pojmul všechny potřebné ovládače. Rádio s CD přehrávačem a také ovládání klimatizace. Ta je u Epicy automatická, ale jednozónová. Všechny tlačítka jsou z poměrně kvalitního materiálu a žádná plastovost zde nehrozí. Navíc i umístění jednotlivých ovládačů je intuitivní a poměrně ergonomické.

A protože jsme testovali verzi s automatickou převodovkou, nesmí chybět i detail řadičky. Klasické programy a také možnost ručního řazení a to vše obklopeno v líbivé dekoraci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Není to zvykem, ale začnu menší kritikou. Ať působí interiér Epicy jakkoli důstojně a luxusně, vše se dá zkazit malým detailem. Tím myslím autorádiem. Už při testu Avea jsem se pozastavil nad zeleným, digitálním podsvícením autorádia. Velmi slabý jas pak má za následek, že údaje jsou ve dne téměř nečitelné. Pokud jen trošku zasvítí sluníčko, můžete se rozloučit, že uvidíte jakýkoli údaj.

Inženýři Chevroletu navrhovali tuto část asi v noci, jinak by je něco takového nemohlo napadnout. Nejen, že je toto zcela nefunkční, ale navíc i výrazně kýčovité a laciné. Škoda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Co ovšem potěší každého řidiče je digitální kompas. Místo si našel na centrálním displeji. Ukáže vám, kterým směrem se vydat. Škoda jen, že změna směru není plynulá, ale stupňovitá. Nejednou se tak stane, že výrazně změníte směr, ale pojedete pořád na jednu světovou stranu.

Centrální displej s ukazateli palubních údajů o spotřebě, teplotě a nastavení klimatizace je celkově malý a s velkou hustotou údajů. Orientace tak vždy chvíli zabere. Prostě méně je někdy více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Když už jsme u toho podsvícení, nesmí chybět přístrojový panel. Ten je svým designem vcelku povedený, ovšem podsvícení je malou směsí různých odstínu. Vůči tmavému interiéru je to trochu podivné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW najdete pod kapotou a Mercedes v interiéru. Pokud se podíváte blíže ke klikám předních dveří naleznete tam malé atrapy sedaček. Ty u Epicy neslouží, po vzoru Mercedesu, k nastavení sedačky, ale stiskem malého sedáku aktivujete vyhřívání přední sedačky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Až na malý detail nelze sedačkám Epicy nic vytknout. Přední kožená křesla s dobrým bočním vedením jsou přesně jako zbytek vozu velmi komfortní. Solidní tvarování opěrky a na mou výšku dobrá délka sedáku napomáhá bezúnovanové jízdě.

Zadní sedačky jsou na tom trochu hůře. Opěradlo bych označil za standardní, ale sklon a délka sedáku byla vhodná tak pro cestující s výškou metr a půl. Kdokoli vyšší si pak bude stěžovat na mírný nekomfot hlavně v podobně bídné podpory nohou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadelník

Sedany se často chlubí velkým objemem zavazadlového prostoru, jenže jeho využitelnost je velmi nízká. Epica nabídne 480 litrů, což není největší hodnota, ale je zcela dostačující. Převozu větších zavazadel bude stejně bránit malý otvor a navíc Epica nenabízí sklopná opěradla zadních sedaček.

Když k tomu připočtete podběhy, které zasahují do kufru opravdu znatelně, vyjde z toho, že na rozvážkovou službu se hodí více kombi.

Pouze dojezdová rezerva je pak schována pod podlahou zavazadnílku. U tak velkého vozu by se přeci jenom plnohodnotné kolo hodilo více. Ale budiž.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení, Exteriér, Interiér, Zavazadelník
  2. Motor, Automatická převodovka, Spotřeba, Jízda s Epicou
  3. Zhodnocení, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků