69
Fotogalerie

Chevrolet Epica 2,0 VCDi: levně na dlouhé cesty

Kapitoly článku:


Dostatečný zavazadelník

Zavazadlový prostor je kryt zevnitř čalouněným víkem, jehož závěsy nezasahují mezi zavazadla. Není nikterak variabilní, nenajdete zde kotevní oka pro síť ani žádná poutka nebo přihrádky. Jeho prostor je však dostatečný, i když do něj zasahují podběhy zadních kol a šikmé výztuhy za sedadly. Pro uložení delších předmětů lze sklopit nestejně dělená opěradla na sedáky, a to bez nutnosti demontovat opěrky hlav. Přechodová hrana není výrazná, nicméně opěradla se nesklopí do zcela vodorovné polohy a při manipulaci překáží tříbodový pás pro středního cestujícího, ale s přepravou ledničky se v případě vozu této kategorie jaksi nepočítá. 

P8210059.jpgP8210065.jpgP8210060.jpgP8210061.jpg
P8210062.jpgP8210063.jpgP8210064.jpg 

Kokpit na úrovni

Volant je poměrně velký, ale kůží obtažený věnec dostatečně tlustý a jeho střed je odlehčený kulatým znakem Chevroletu a „chromovým“ dekorem. Po straně středu jsou neosvětlená tlačítka dálkového ovládání rádia (vlevo) a tempomatu. Páčky pod volantem ovládají vnější osvětlení a stěrače běžným způsobem. Světla lze mít zapnutá neustále, protože se sama zháší po vyjmutí klíčku ze zapalování a otevření dveří u řidiče. Páčka stěračů má kromě polohy pro automatické stírání podle pokynů senzoru nad zpětným zrcátkem i konvenční polohu pro manuálně ovládaný cyklovač.

P8210047.jpgP8210041.jpgP8210042.jpgP8210043.jpg

Vlevo na sloupku je mohutná páka pro zajištění polohy volantu v jeho svislém a podélném směru. Pod levým výdechem ventilace se nachází kruhové ovladače vnějších zpětných zrcátek a regulace sklonu světlometů a intenzity podsvícení palubní desky. Mezi nimi jsou tlačítka přiklápění zrcátek ke karosérii a aktivace zadních mlhovek, ty přední se spínají prstencem na levé páčce pod volantem. Ovládání vozu je snadné a přehledné a celková atmosféra i při dlouhých cestách velmi příjemná, a to i díky dobře tvarovaným sedadlům.    

Takřka vše ve snadném dosahu

Prostému přístrojovému štítu dominuje velký tachometr, doplněný otáčkoměrem vlevo a měřiči hladiny paliva a teploty chladicí kapaliny vpravo. Na úzkém displeji v rychloměru se zobrazují údaje počítadel ujeté vzdálenosti. V bohaté výbavě kontrolek nechybí signalizace aktivovaného tempomatu a nepřipnutého pásu, symboly s náznakem profilu pneumatiky však nepatří hlídání tlaku v pneumatikách, ale protiprokluzovému zařízení. Mezi ventilačními výdechy na středové konzoli se nachází rozměrný displej s přehlednými údaji klimatizace, vnějšího teploměru, kompasu a palubního počítače. Jeho režimy je však třeba přepínat poněkud neprakticky tlačítkem vedle samotného displeje. Měřič aktuální spotřeby zde chybí, ale ten pro spotřebu dlouhodobou je nečekaně přesný a i bez resetování se přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Ale nulovat jej lze. Ovládání klimatizace je snadné a přehledné a děje se skrze spínače pod panelem rádia. Její funkce je dostatečná, přirozená, ale snad až příliš často se při chlazení aktivoval oběh vnitřní recirkulace. Také olvádání rádia s vestavěným changerem, schopností přehrávat komprimované formáty a připojit externí zvukové zařízení je intuitivní.

P8210027.jpgP8210039.jpgP8210037.jpgP8210040.jpg

P8210029.jpgP8210030.jpgP8210031.jpg

  
  
 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud