69
Fotogalerie

Chevrolet Epica 2,0 VCDi: levně na dlouhé cesty

Kapitoly článku:


Slušná výbava od základu

Provedení LS nabízí čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce a záclonové airbagy pro obě řady sedadel, ABS s rozdělovačem EBD, přední mlhovky, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okenní skla a zrcátka, kůží potažený a výškově stavitelný volant, stavitelnou bederní opěrku pro řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem, litá kola s pneumatikami 205/60 R16 nebo rádio s přehrávačem CD a MP3.

Verze LT Base přidává systémy TCS a ESP, dešťový senzor pro stěrače, posilovač řízení s proměnným účinkem, tempomat, palubní počítač, středové zrcátko se samočinným stmíváním, pravé zracátko automaticky sklápěné při couvání či volant stavitelný i podélně. Vrcholné LT ve své standardní výbavě zahrnuje kromě výše zmíněného též parkovací senzory vzadu, celokožené čalounění, vyhřívání předních sedadel a elektrické ovládání toho řidičova, rádio s vestavěným changerem na 6 CD nebo sedmnáctipalcové lité ráfky. Jak bylo již řečeno, ani v tomto případě se na příplatkové prvky příliš nehraje. Potěšitelná je pětiletá záruka na celý vůz, kterou se nyní honosí již všechny jihokorejské Chevrolety prodávané v Evropě.

P8210034.jpg P8210035.jpg P8210018.jpg

Testovaný vůz:

Chevrolet Epica 2,0 VCDi LT
Cena:
*499 900 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
8x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, TCS, ESP
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a přiklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, el.
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, digitální
Autorádio:
Ano, na CD s měničem na 6 disků
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

* ceníková cena vozu v době testu a v rámci trvalé kampaně byla 675 900 Kč
    

Zkrátka decentní

Co si budeme povídat: Chevrolet Epica svým vzhledem nenadchne ani nezaujme. Její vzhled je nicméně vyvážený, ale prost jakýchkoli zajímavých prvků. Rozměrné a zaoblené lakované plochy jsou oživeny pouze širokými chromovanými lištami pod bočními okny, kolem masky a mezi zadními světlomety a mělkým, směremvzad se zdvihajícím prolisem v úrovni dveřních klik. Maska chladiče nese velký kříž znaku Chevrolet a kolem ní prochází velmi nesmělý náznak prolisu od hrany kapoty, jenž se ztrácí kdesi v nárazníku. Sdružené světlomety jsou v místech blinkrů protaženy podél hrany kapoty hluboko do blatníků, pro potkávací světla využívají projektorové techniky (s klasickými halogenovými žárovkami) a pro světla dálková zvláštní paraboly na vnitřní straně. Světelný tok z projektorů je dostatečně intenzivní a přesně ohraničený, dálková světla však celkový účinek nijak zásadně nezvyšují. Projektorové jsou rovněž přední mlhovky.

P8210001.jpgP8210006.jpgP8210005.jpg
P8210053.jpgP8210054.jpgP8210056.jpg

Na kapotu za kabinou opticky navazuje poměrně vysoká záď, jež však nijak neomezuje výhled řidiče směrem vzad. Víko kufru se zakusuje hluboko do zadního nárazníku a sdružená světla náznakově opakují kulatý motiv hlavních světlometů vepředu. Pro zadní mlhovky však v nich již místo nezbylo a usadily se až ve spodní části nárazníku. Zkoušený vůz postrádal otěrové lišty. 

P8210007.jpgP8210055.jpgP8210013.jpg
P8210009.jpgP8210010.jpg

Nečekaně komfortní

Zkoušený vůz byl vybaven působivým čalouněním béžovou kůží na sedadlech a dveřích, plasty v podobném odstínu a osazen černou palubní deskou a horní částí dveří. Vůně kůže a barevné odladění vytváří při jízdě v interiéru velmi příjemnou atmosféru. Podobně jako v Evandě, take zde jsme se setkali s ve vysoké míře použitými hladkými a příliš obyčejně působícími plasty, jež jsou naštěstí odlehčeny lištami s poměrně dobře působící imitací dřeva. Pouze v minimální míře bylo použito chromovaných prvků, které najdeme v podobě rámečků okolo reproduktorů ve dveřích, na klikách či ovladačích rádia a klimatizace. Kvalitu použitých materiálů a jejich zpracování lze hodnotit jako dobré.

P8210045.jpgP8210022.jpgP8210024.jpgP8210046.jpg

P8210017.jpgP8210019.jpgP8210044.jpgP8210026.jpg

Na displeji pod pravým výdechem ventilace se zobrazují údaje stavu airbagů na spolujezdcově sedadle, kde se automaticky rozpoznává zatížení. Odkládacích prostorů je v interiéru dostatek a patří k nim kapsy v předních dveřích, polička před řadicí pákou, kryté držáky nápojů vedle ruční brzdy, malá a uzavíratelná přihrádka nad displejem klimatizace a prostory pod loketní opěrou se dvěma dny. Schránka před spolujezdcem má velmi malý objem.

P8210048.jpgP8210049.jpgP8210023.jpgP8210036.jpg
P8210050.jpgP8210028.jpg
 
Všechna sedadla jsou rozměrná a nabízejí dostatek prostoru ve všech směrech. Pasažéři vzadu mají k dispozici sklopnou loketní opěrku s držáky nápojů a uzavíratelným odkládacím prostorem, kapsy na zadní straně předních opěradel a popelník na konci středové konzole. Na snímcích vidíte interiér seřízený pro řidiče vysokého 185 cm, takže lze pozorovat, že i cestující vzadu mají pro kolena dostatek prostoru. Řidič a jeho spolujezdec mají k dispozici překvapivě rozměrná sedadla s dobrým boční vedením, z nichž jsme vstávali i po stovkách kilometrů v dobré kondici. Spínače vyhřívání sedadel jsou umístěny poněkud nezvykle před vnitřními klikami přímo na dveřích, kde se pokouší simulovat řešení použité u nejmenované automobilky ze Stuttgartu...

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud