Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

V době, kdy se jednotliví výrobci automobilů předhání v počtu bezpečnostních prvků, přichází Chevrolet na trh s vozem, který nemá jediný airbag.
Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

Chevrolet Enjoy je cenově dostupným automobilem pro indický trh. Jeho výrobce tvrdí, že splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti díky bezkonkurenční sadě aktivních a pasivních bezpečnostních prvků. Crash testy ale říkají něco jiného, Enjoy v hodnocení Euro NCAP totálně vyhořel.

Osmimístné MPV bylo testováno v čelním nárazu v rychlosti 64 km/h. Enjoy nezískal ani jednu hvězdu, protože by v případě nehody nedokázal řádně ochránit ani dospělou posádku. Za to může zejména nízký počet airbagů. A to připomeňme, že v nejdostupnější variantě vozu nejsou žádné!

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

„Není nic, co by výrobce za nulový zisk hvězd v testech omluvilo. V General Motors (korporace, pod kterou vozy Chevrolet vznikají) by se měli zamyslet nad tím, že prodávají vozy s takto neadekvátními úrovněmi ochrany cestujících,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP.

Není to poprvé

Nejedná se o první nezdar společnosti v crash testech. V loňském roce neuspěl Chevrolet Beat (známý také jako Spark), který nezískal ani jednu hvězdu za špatnou ochranu dospělých i dětí. Stejně jako v případě modelu Enjoy, vozy Beat jsou v nejdostupnějších variantách zcela bez airbagů.

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Crash testy nedávno prošel také Ford Figo Aspire. Ten dopadl o něco lépe než Chevrolet, ale také to nebyla žádná sláva. Vůz obdržel tři hvězdičky za ochranu dospělých cestujících a dvě za ochranu dětí. Jen připomínáme, že maximálně lze v testu obdržet pět hvězd.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků