Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

V době, kdy se jednotliví výrobci automobilů předhání v počtu bezpečnostních prvků, přichází Chevrolet na trh s vozem, který nemá jediný airbag.
Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

Chevrolet Enjoy je cenově dostupným automobilem pro indický trh. Jeho výrobce tvrdí, že splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti díky bezkonkurenční sadě aktivních a pasivních bezpečnostních prvků. Crash testy ale říkají něco jiného, Enjoy v hodnocení Euro NCAP totálně vyhořel.

Osmimístné MPV bylo testováno v čelním nárazu v rychlosti 64 km/h. Enjoy nezískal ani jednu hvězdu, protože by v případě nehody nedokázal řádně ochránit ani dospělou posádku. Za to může zejména nízký počet airbagů. A to připomeňme, že v nejdostupnější variantě vozu nejsou žádné!

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

„Není nic, co by výrobce za nulový zisk hvězd v testech omluvilo. V General Motors (korporace, pod kterou vozy Chevrolet vznikají) by se měli zamyslet nad tím, že prodávají vozy s takto neadekvátními úrovněmi ochrany cestujících,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP.

Není to poprvé

Nejedná se o první nezdar společnosti v crash testech. V loňském roce neuspěl Chevrolet Beat (známý také jako Spark), který nezískal ani jednu hvězdu za špatnou ochranu dospělých i dětí. Stejně jako v případě modelu Enjoy, vozy Beat jsou v nejdostupnějších variantách zcela bez airbagů.

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Crash testy nedávno prošel také Ford Figo Aspire. Ten dopadl o něco lépe než Chevrolet, ale také to nebyla žádná sláva. Vůz obdržel tři hvězdičky za ochranu dospělých cestujících a dvě za ochranu dětí. Jen připomínáme, že maximálně lze v testu obdržet pět hvězd.

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 135 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků