Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

V době, kdy se jednotliví výrobci automobilů předhání v počtu bezpečnostních prvků, přichází Chevrolet na trh s vozem, který nemá jediný airbag.
Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

Chevrolet Enjoy je cenově dostupným automobilem pro indický trh. Jeho výrobce tvrdí, že splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti díky bezkonkurenční sadě aktivních a pasivních bezpečnostních prvků. Crash testy ale říkají něco jiného, Enjoy v hodnocení Euro NCAP totálně vyhořel.

Osmimístné MPV bylo testováno v čelním nárazu v rychlosti 64 km/h. Enjoy nezískal ani jednu hvězdu, protože by v případě nehody nedokázal řádně ochránit ani dospělou posádku. Za to může zejména nízký počet airbagů. A to připomeňme, že v nejdostupnější variantě vozu nejsou žádné!

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

„Není nic, co by výrobce za nulový zisk hvězd v testech omluvilo. V General Motors (korporace, pod kterou vozy Chevrolet vznikají) by se měli zamyslet nad tím, že prodávají vozy s takto neadekvátními úrovněmi ochrany cestujících,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP.

Není to poprvé

Nejedná se o první nezdar společnosti v crash testech. V loňském roce neuspěl Chevrolet Beat (známý také jako Spark), který nezískal ani jednu hvězdu za špatnou ochranu dospělých i dětí. Stejně jako v případě modelu Enjoy, vozy Beat jsou v nejdostupnějších variantách zcela bez airbagů.

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Crash testy nedávno prošel také Ford Figo Aspire. Ten dopadl o něco lépe než Chevrolet, ale také to nebyla žádná sláva. Vůz obdržel tři hvězdičky za ochranu dospělých cestujících a dvě za ochranu dětí. Jen připomínáme, že maximálně lze v testu obdržet pět hvězd.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků