Chevrolet Cruze s novým motorem 1,4 Turbo aneb Downsizing po americku

Ani modelu Cruze se nevyhne trend snižování objemů motorů, takže podle plánu, zatím alespoň v Americe, dostane zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l, konvenčním nepřímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Jde přitom o jasnou odpověď na nové jendotky Ford EcoBoost.

Motor má být naladěn na 138 koní (101 kW), jeho záměrem ale není excelovat ve výkonových parametrech, dmychadlo bylo prý instalováno především pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Oproti většině celohliníkové konkurence motor pro Chevrolet Cruze disponuje dvoudílným litinovým blokem válců, rozvody jsou pro snadnější údržbu vedeny řetězem a o snížení hmotnosti se postarají duté vačkové hřídele s plynulým naklápětím třetí generace.

Mike Katerberg, jeden z konstruktérů popisovaného motoru, litinovou konstrukci bloku obhajuje, podle něj totiž například umožňuje dosažení tenčích stěn válců, čímž se ve finále co do hmotnosti vyrovná hliníkovým konkurentům, nebo vhodnější bilanci hluků a vibrací. Kdy se motor objeví v prodeji zatí není jisté, stejně tak neznáme ani další technické detaily.

Tip: Přečtěte si náš test Chevroletu Cruze 1,6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků