Chevrolet Cruze HB na živých snímcích

Dlouho očekávaná verze hatchback populárního sedanu Chevrolet Cruze konečně přijíždí (+ české ceny a výbavy)

Svérázný tříprostorový sedan nižší střední třídy byl i na českém trhu přijat díky zajímavé ceně, nekonformnímu designu a bohaté výbavě dobře, ale českému svérázu poněkud chybělo praktičtější karosářské provedení. Sedan jsme pro vás testovali naposledy v provedení Chevrolet Cruze 1,6i LS. To se nyní mění. Nový model Chevrolet Cruze hatchback jsme vám podrobně představili krátce po jeho premiéře na letošním autosalonu v Ženevě, nyní vám již můžeme podrobně popsat jeho výbavové stupně a české ceny a ukázat snímky pořízené v brněnském dealerství Renocar.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vystaveném voze nás na první pohled zaujaly odlišné látkové čalounění, velmi dobře přístupný a objemný zavazadlový prostor a účelné řešení krytu stropu nad hlavami cestujících na zadních sedadlech. Ačkoli by pohled z profilu se směrem vzad sestupující linií střechy mohl budit obavy ze stísněného prostoru, na zadní sedadla se překvapivě pohodlně usadí i pasažér s výškou 186 cm. Nabídka pohonných jednotek a koncepce interiéru a výbavy prakticky kopírují sedan, hatchback tak lze objednávat se zážehovými motory 1,6i/91 kW a 1,8i/104 kW (pro verze LT+ a LTZ) a dieselem 2,0 VCDi/120 kW, který je rovněž vyhrazen jen dražším verzím. Standardem je převodovka s manuálním řazením, pro motory 1,8 i a 2,0 VCDi je k mání také šestistupňový „automat“.

Pětidveřový Cruze je dlouhý 4 510 mm, pohotovostní hmotnost je u zážehových verzí lehce nad 1 300 kg (diesely jsou o zhruba 170 kg těžší) a zavazadlový prostor má minimální/maximální objem 413/883 l, zbytek technických údajů prakticky odpovídá sedanům. Níže přiložená tabulka zahrnuje ceny v Kč včetně DPH pocházející z „akčního ceníku“, který v závislosti na konkrétní verzi snižuje ten „oficiální“ o 20 000 až 70 000 Kč.

Motor/výbava
LS
LT
LT+
LTZ
1,6i 16v 124 k/91 kW
274 900
300 900
316 400
 
1,8i 16v 141 k/104 kW
 
 
336 400
373 200
2,0 VCDi 163 k/120 kW
 
 
383 400
431 200

 

Již základní výbava LS je poměrně velkorysá. Obsahuje kromě jiného ABS s EBD a stabilizací ESC, šestici airbagů, dělené zadní opěradlo, dálkové ovládání centrálního zamykání, denní svícení, elektricky ovládaná přední okna a vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, posilovač řízení, rádio s přehráváním CD a MP3, čtyřmi reproduktory a vstupem AUX ve středové konzoli, tónovaná okna nebo výškovou regulaci obou předních sedadel a volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Provedení LT má navíc třeba v barvě karoserie lakované dveřní kliky, chromovaný rám masky, jiné látkové čalounění, klimatizaci, tempomat, ovládání rádia na volantu, alarm, více odkládacích schránek s osvětlením, alarm a i podélně stavitelný volant, který je spolu s hlavicí řadicí páky potažen kůží. Verze LT+ přidává líté šestnáctipalcové ráfky, mlhovky či parkovací asistent vzadu, zatímco nejvyšší variant LTZ hodlá oslovit automatickou klimatizací, o palec většími ráfky, chromovanými dekoracemi v interiéru i na karoserii, vnitřním zrcátkem se stmíváním a lepší audiosoustavu se šesti reproduktory, vstupem USB a konektivitou Bluetooth.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Seznam příplatkových prvků je v duchu asijských tradic poněkud omezený, metalíza stojí 11 500 Kč a klimatizace pro LS 15 000 Kč. Pro verzi LT+ lze připlatit za elektrické střešní okno (+ 15 000 Kč) a automatickou převodovku (+ 30 000 Kč, jen pro motor 1,8i) a pro špičkovou LTZ navíc i za vestavěnou barevnou navigaci (+ 22 300 Kč), čalounění sedadel v kombinaci kůže a koženky (+ 35 000 Kč, vč. Vyhřívání předních sedadel) a černě lakované sedmnáctipalcové ráfky (+ 4 000 Kč). Věříme, že pro vás v brzké době budeme moci nový Chevrolet Cruze s karoserií hatchback podrobit alespoň krátkodobému redakčnímu testu. 

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 86 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků