Chevrolet Cruze: hatchback představen

Automobilka Chevrolet konečně uvolnila oficiální snímky své dlouho očekávané novinky v podobě pětidveřového provedení Cruze.

O tom, že sedan Cruze byl i v Evropě krokem tím správným směrem, svědčí velmi slušná prodejní čísla. Ačkoli se (alespoň pro naše potřeby) vyrábějí v Jižní Koreji, konstruktérům se podařilo velmi dobrým způsobem skloubit místní požadavky na autoritativní styling, kvalitní jízdní vlastnosti a bohatou výbavu a nabídku prostoru za rozumnou cenu, o čemž jsme se měli možnost přesvědčit například během testu Chevroletu Cruze 1,6i LS. Alternativně instalovaným moderním „dieselem“ disponuje Cruze již od počátku svých prodejů na počátku roku 2009, co jej však poněkud znevýhodňovalo byla absence praktičtější karosářské varianty. Tomu je nyní konec, Chevrolet Cruze startuje s pětidveřovou karoserií hatchback a představí se v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zájemci o toto provedení se zatím měli možnost seznámit pouze s prototypem prezentovaným na loňském autosalonu v Paříži, ale také s kresbami, které unikly z patentovaného úřadu. První obrázky finální podoby hatchbacku Cruze vám však můžeme nabídnout teprve dnes. Kompaktní variace na téma Cruze bohužel přišla o celou řadu rysů původní studie včetně pásů LED denního svícení v předním nárazníku, modře zbarvených světlometů nebo zadních svítilen s čirými kryty, ale to snad těm, kteří pro hatchback Cruze již chystají místo v garáži, vadit nebude.

Karoserie této verze nepostrádá nic z ostře řezaného vzhledu sedanu Cruze, ale s ohledem na zkrácený zadní převis nabídne zhruba 400 l prostoru pro zavazadla, což jeho nějakých 50 l méně než u sedanu. Ve prospěch nového provedení však jednoznačně hovoří lepší využitelnost vnitřního prostoru umožňující snadnější nakládku zavazadel i přepravu rozměrnějších předmětů. Nabídka pohonných jednotek bude kopírovat stávající sedan, k mání tedy budou zážehové motory 1,6 a 1,8 l s výkony 124 a 141 koní (91, resp. 104 kW) a dvoulitrový tubodiesel 2,0 VCDi o výkonu 163 koní (120 kW). V Evropě začnou prodeje hatchbacku Cruze letos v létě, na ceny si však ale zřejmě ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků