Pokud nepatříte zrovna mezi příznivce korejské odnože Chevroletu a děsíte se páté novinky pro pařížský autosalon, máme pro vás dobrou zprávu. Elektrický Cruze EV má totiž zatím do Evropy daleko a vedle pětidvéřového modelu, inovované Captivy, evropského Orlanda a nové generace Avea se v Paříži určitě neukáže. Ale i tak určitě stojí za pozornost.
Cruze EV zatím do výroby zdaleka nemíří a během října bude nasazen pouze do jakéhosi veřejného testu, kdy se flotila neupřesněného množství vozů v rukou běžných spotřebitelů začne prohánět ulicemi korejského Soulu. Později se objeví i v dalších korejských a nakonec i amerických městech.
Cílem celého projektu je zjistit, jak by zákazníkům takový elektromobil vyhovoval a co by mu případně vyčetli. Myslíme, že to víme předem - vůz s výkonem 150 kW, zrychlením na stovku za 8,2 sekundy a maximální rychlostí 165 km/h jistě není pomalý, ale poměr výkonu a dynamiky má k dokonalosti daleko. Více ale budou zákazníky jistě tížit baterie vozu. A to nikoli svou hmotností či zabíraným prostorem, neboť jsou umístěny pod podlahou, ale svou skromnou kapacitou 31 kWh v kombinaci s dobou nabíjení skrze běžnou 220 V zásvuku za 8-10 hodin.
Uvidíme, k čemu v rámci tohoto projektu korejští inženýři dojdou. Věřme, že případná produkční verze se bude moci pochlubit lepšími parametry.
Chevrolet Cruze EV