Chevrolet Corvette ZR1: zrozen pro rychlost

Přes sto koní navíc, efektivnější styling a to vše odladěno pro náročné řidiče. To je nová Corvette ZR1, zrozena pro rychlost.

Legendární Corvette přichází na trh v novém vrcholném provedení, které nese označení ZR1. Za dvěma písmeny a jednou číslici se schovává opravdu vyladěný supersport, který si troufne vyzvat na souboj téměř cokoli a kohokoli.

Po stránce stylingu se toto provedení od standardní Vette vceluku zásadně liší. Za pozornost stojí použití karbonu, který lze spatřit jak na střeše, tak na víku přední kapoty. Tento materiál se postaral o to, že hmotnost vozu v nejlepší výbavě s těžkým chrom paketem činí pouze 1 519 kg a pokud si odpustíte řadu prvků výbavy, půjde vůz s váhou o více než 100 kg dolů až ke 1 400 kg. Po dalších designových změnách je už třeba trochu pátrat, v kostce: řadu nových, ryze funkčních aerodynamických prvků doplňují detaily dělané především pro oko jako různé lišty a loga.

O pohon vozu se stará tradiční osmiválec, ovšem o objemu 6,2 litru, který dostal přeplňování kompresorem. Celkový výkon pak dosahuje hodnoty 462 kW (628 k) a točivý moment činí neméně skvělých 823 Nm.

To vše je pak posíláno prostřednictvím šestistupňového manuálu na zadní kola, mezi kterými naleznete samosvorný diferenciál. Zrychlení na stovku není v této chvíli známo, ale mělo by se pohybovat okolo 3,3 s a maximální rychlost přesáhne 325 km/h.

O zastavení tohoto skvostu se pak starají standardní karbon-keramické brzy, které mají vpředu průměr 394 mm a vzadu 380 mm.

Nový design kol pak napomáhá lepšímu chlazení brzdových kotoučů. Samotná kola mají rozměr 19" vpředu a 20" vzadu a obouvají pneu 285/30 vpředu a 335/25 vzadu.

Odpružení pak má na starosti adaptivní podvozek s magnetickými tlumičy, které mohou na základě el. impulzů měnit svůj charakter. Dle výrobce je podvozek a celý vůz naladěn tak, že při průjezdech zatáčkami může atakovat hranici příčného přetížení až 1,3 g.

Z daných parametrů musí nejen nadšencům do sportovních aut naskakovat husí kůže na těle. Už Corvette Z-06 je až neuvěřitelně rychlým autem. S časem 7:49 na náročné Nordschleife na standardních pneumatikách dělá při své ceně z aut jako je Porsche 911 GT3 (7:48 na polozávodních pneu) jen „předražené masírky”. Teď si k parametrům Z-06 přidejte dalších 116 koní, lepší brzdy a adaptivní podvozek, uberte až 40 kilogramů a na světě máte něco, před čím nemohou zůstat v klidu ani takové ikony jako je 911 GT2 nebo Carrera GT. Jestli tahle Corvette bude fungovat nejen na papíře, můžeme se těšit na skutečné peklo na čtyřech kolech za neuvěřitelnou cenu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette ZR-1

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků